Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2501572 Administració i Direcció d'Empreses | OT | 4 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
No hi ha prerequisits, encara que és recomanable que els alumnes hagin cursat les assignatures Direcció de Màrqueting i Direcció Estratègica I i II.
Formar als alumnes en la presa de decisions de màrqueting estratègic mitjançant l'ús d'un simulador o joc d'empreses.
Els alumnes viuen l'experiència pràctica de desenvolupar una estratègia de màrqueting completa. A partir de l'anàlisi de la informació disponible, els alumnes prenen les decisions corresponents i el simulador permet comprovar en temps real l'èxit o el fracàs de l'estratègia plantejada.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes pràctiques, anàlisis de la informació i presa de decisions | 17 | 0,68 | 4, 2, 25, 24, 3, 5, 1, 6, 8, 23, 9, 12, 11, 10, 14, 13, 17, 15, 18, 19, 16, 20, 21, 7, 22 |
Classes teóriques, discussió de casos i presentació de treballs | 32,5 | 1,3 | 4, 2, 25, 24, 3, 5, 1, 6, 8, 23, 9, 12, 11, 10, 14, 13, 17, 15, 18, 19, 16, 20, 21, 7, 22 |
Tipus: Supervisades | |||
Tutories i seguiment dels treballs a realitzar i dels casos a preparar | 15 | 0,6 | 4, 2, 25, 24, 3, 5, 1, 6, 8, 23, 9, 12, 11, 10, 14, 13, 17, 15, 18, 19, 16, 20, 21, 7, 22 |
Tipus: Autònomes | |||
Lectures relacionades, preparació de casos i pràctiques, estudi i elaboració d'esquemes | 69 | 2,76 | 4, 2, 25, 24, 3, 5, 1, 6, 8, 23, 9, 12, 11, 10, 14, 13, 17, 15, 18, 19, 16, 20, 21, 7, 22 |
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Creació d'un quadre de comandament | 10% | 2 | 0,08 | 4, 2, 25, 24, 3, 5, 1, 6, 8, 23, 9, 12, 11, 10, 14, 13, 17, 15, 18, 19, 16, 20, 21, 7, 22 |
Examen Markstrat | 20% | 1 | 0,04 | 4, 2, 25, 24, 3, 5, 1, 6, 8, 23, 9, 12, 11, 10, 14, 13, 17, 15, 18, 19, 16, 20, 21, 7, 22 |
Informe final del grup | 15% | 2,5 | 0,1 | 4, 2, 25, 24, 3, 5, 1, 6, 8, 23, 9, 12, 11, 10, 14, 13, 17, 15, 18, 19, 16, 20, 21, 7, 22 |
Presentació de resultats | 15% | 2,5 | 0,1 | 4, 2, 25, 24, 3, 5, 1, 6, 8, 23, 9, 12, 11, 10, 14, 13, 17, 15, 18, 19, 16, 20, 21, 7, 22 |
Resultats simulació | 40% | 8,5 | 0,34 | 4, 2, 25, 24, 3, 5, 1, 6, 8, 23, 9, 12, 11, 10, 14, 13, 17, 15, 18, 19, 16, 20, 21, 7, 22 |
* Prova individual sobre el Manual del Markstrat (20%).
L'asistencia es computarà de la següent manera: present = 2 punts, Retràs o Falta justificada = 1, Falta no justificada = 0 punts.
* Resultats obtinguts pel grup en la simulació (40% de la nota).
- L'alumne/a que no superi el 80% d'asistencia perdrà un 50% de la nota obtinguda pel seu grup en la simulació.
- L'alumne/a que no superi el 70% d'asistencia perdrà el 100% de la nota obtinguda pel seu grup en la simulació.
* Informe final del grup sobre l'estratègia i els resultats de la seva empresa (15%).
* Presentació d'algun resultat remarcable que s'ha produït en la gestió de la seva empresa (15%)
* Elaboració d'un cuadre de comandament que permeti visualitzar els principals indicadors de gestió (KPI) (10%).
Un alumne serà considerat "No avaluable" en l'assignatura, si informa el professor que deixa l'assignatura abans de la setmana 7 del curs.
Aquesta assignatura no preveu el sistema d'avaluació única.
Calendari d’activitats d’avaluació
Les dates de les diferents proves d'avaluació (exàmens parcials, exercicis, lliurament de treballs, ...) s'anunciaran al campus virtual a l'inici del curs i es realitzaran dins de les setmanes de docència. No hi ha examen final de l'assignatura.
"La programació de les proves d’avaluació no es podrà modificar, tret que hi hagi un motiu excepcional i degudament justificat pel qual no es pugui realitzar un acte d’avaluació. En aquest cas, les persones responsables de les titulacions, prèvia consulta al professorat i a l’estudiantat afectat, proposaran una nova programació dins del període lectiu corresponent." Apartat 1 de l'Article 115. Calendari de lesactivitats d’avaluació (Normativa Acadèmica UAB)
Els estudiants i les estudiantes de la Facultat d'Economia i Empresa que d'acord amb el paràgraf anterior necessitin canviar una data d'avaluació han de presentar la petició omplint el document Sol·licitud reprogramació prova https://eformularis.uab.cat/group/deganat_feie/reprogramacio-proves
Procediment de revisió de les qualificacions
Al campus virtual s'informarà del procediment, lloc, data i hora de la revisió d'exàmens d'acord amb la normativa de la Universitat.
Procés de Recuperació
“Per participar al procés de recuperació l'alumnat ha d'haver estat prèviament avaluat en un conjunt d'activitats que representi un mínim de dues terceres parts de la qualificació total de l'assignatura o mòdul.” Apartat 3 de l'Article 112 ter. La recuperació (Normativa Acadèmica UAB). Els estudiants i les estudiants han haver obtingut una qualificació mitjana de l’assignatura entre 3,5 i 4,9.
La data d’aquesta prova estarà programada en el calendari d'exàmens de la Facultat. L'estudiant que es presenti i la superi aprovarà l'assignatura amb una nota de 5. En cas contrari mantindrà la mateixa nota.
Irregularitats en actes d’avaluació
Sense perjudici d'altres mesures disciplinàries que s'estimin oportunes, i d'acord amb la normativa acadèmica vigent, "en cas que l’estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d’un acte d’avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte d’avaluació, amb independència del procés disciplinari que s’hi pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d’avaluació d’una mateixa assignatura, la qualificació final d’aquesta assignatura serà 0". Apartat 10 de l'Article 116. Resultats de l'avaluació. (Normativa Acadèmica UAB)
En aquest sentit, qualsevol lliurament que s'identifiqui plagiat d'altres companys o de qualsevol altra font comporta un zero en aquesta avaluació. En cas de plagi entre companys del curs el zero serà tant per qui fa el plagi com per qui ho facilita.
BIBLIOGRAFIA BASICA:
Markstrat-2. Manual del Participante. Publicació Interna
Larréché, J. C. y Gatignon, M.: Markstrat-2, Marketing, Strategy Simulation, The Scientific Press, 1990
BIBLIOGRAFIA COMLEMENTARIA:
UDIZ GERMAN: "Manual de Dirección Comercial i Marketing", Ed. Grudiz, (2019 - Última Edició)-Edició Electrònica.
ANTONIO MATEO SANZ, :"Dirección Comercial", Ed. Ommpress, (2019 - Última Edició)
PÉREZ Fabián i SCHEFER Raymon,:"Dirección Comercial Avanzada: Del Análisis a la Propuesta de Valor", Ed. Cengage (2015 - Última Edició) - Edició Electrònica
GRANT, R.M. (2014): Dirección estratégica. Madrid: Civitas.
GUERRAS, L.A.; NAVAS, J.E. (2015): La dirección estratégica de la empresa. Teoría y aplicaciones. Madrid: Thomson-Civitas.
Markstrat - 2
Microsoft Excel
Microsoft Teams
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 51 | Espanyol | primer quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 51 | Espanyol | primer quadrimestre | matí-mixt |