Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2501572 Administració i Direcció d'Empreses | OT | 4 |
2501573 Economia | OT | 3 |
2501573 Economia | OT | 4 |
2504216 Història, Política i Economia Contemporànies / Contemporary History, Politics and Economics | OT | 3 |
2504216 Història, Política i Economia Contemporànies / Contemporary History, Politics and Economics | OT | 4 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
Encara que no sigui obligatori, és recomanable tenir un bon nivell de matemàtiques i de microeconomia, ja que l'assignatura es recolza en instruments d'aquestes disciplines.
Adquirir els instruments bàsics de l'Economia de la Informació que permeten estudiar l'efecte que l'existència d'informació asimètrica té sobre els termes dels contractes.
Presentar els models de risc moral, selecció adversa i de senyalització, per explicar la forma que prenen els contractes en diferents situacions, segons qui tingui més informació i com pugui intentar treure profit d'ella.
Desenvolupar instruments d'anàlisi econòmica i intuïcions econòmiques per entendre el disseny de contractes i els mecanismes de regulació.
1. INTRODUCCIÓ
1.a. Introducció
1.b. Elements del problema
1.c. Desenvolupament temporal de la relació i el marc de referència
1.d. Tipologia de problemes d'informació asimètrica
* Risc moral
* Selecció adversa
* Senyalització
2. CONCEPTES QUE UTILITZAREM
(REPÀS I/O PRESENTACIÓ DE CONCEPTES BÀSICS ADAPTATS A les NECESSITATS D'AQUESTA ASSIGNATURA)
2.a. Utilitat esperada i valor esperat
2.b. Equilibri seqüencial (perfecció en sub-jocs)
2.c. Mètodes de maximització
3. EL MODEL DE BASE
3.a. Introducció
3.b. Descripció del model
3.c. Els contractes en informació simètrica
* El mecanisme òptim de pagaments
* El nivell d'esforç
Exercicis
4. EL PROBLEMA DE RISC MORAL
4.a. Introducció
4.b. El cas de dos esforços
4.c. Conseqüències per al contracte de l'existència de risc moral
4.d. Extensions
Exercicis, aplicacions i exemples
5. EL PROBLEMA DE SELECCIÓ ADVERSA
5.a. Introducció
5.b. El cas de dos tipus
5.c. Conseqüències per al contracte de l'existència de selecció adversa
Exercicis, aplicacions i exemples
6. SENYALITZACIÓ
6.a. Introducció
6.b. El valor de la informació privada i de la senyalització
6.c. El poder informatiu dels contractes
Exercicis, aplicacions i exemples
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes Discussió i resolució d'exercicis. Presentació d'aplicacions a casos concrets. | 17 | 0,68 | 2, 6, 11, 12, 14, 19, 21, 26, 30 |
Classes Teoria | 32,5 | 1,3 | 2, 11, 12, 14, 19, 21, 26, 30 |
Tipus: Supervisades | |||
Tutories i seguiment dels treballs a realitzar. | 42 | 1,68 | 6, 7, 14, 15, 18, 19, 20, 26, 30 |
Tipus: Autònomes | |||
Estudi. Lectures addicionals. Cerca de documentació. Preparació d'exercicis i aplicacions. | 45 | 1,8 | 2, 6, 7, 11, 12, 14, 15, 18, 19, 20, 21, 26, 30 |
La metodologia docent proposada pot experimentar alguna modificació en funció de les restriccions a la presencialitat que imposin les autoritats sanitàries
Dins dels possible, s'intentarà combinar les classes teòriques i pràctiques.
Les primeres estaran dedicades a la presentació els models de contractes en informació asimètrica i a la resolució d'aquests models per obtenir de conclusions generals i aplicables a l'estudi de problemes concrets. Les segones resoldran exemples i discutiran l'aplicació a diferents problemes reals d'aquestes conclusions i les seves conseqüències. En aquestes últimes els alumnes hauran de participar en la resolució d'exercicis i temes de discussió.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Examen final. | 50% | 2 | 0,08 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34 |
Exàmens parcials. | 35% | 1,5 | 0,06 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34 |
Llistes d'exercicis a fer a casa i lliurar, exercicis a classe, participació a classe i temes de discussió. | 15% | 10 | 0,4 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34 |
1. Evaluació continuada
L'avaluació es basarà en la participació en classe de l'estudiant, la nota obtinguda en un examen parcial i l'obtinguda en l'examen final (Inclou tota la matèria de curs) tots dos exàmens presencials. La participació en classe inclou les respostes a les llistes d'exercicis i temes de discussió. El pes de cadascun dels components anteriors en el computo de la nota final és el següent: Examen final 50%, Examen parcial 35%, Exercicis, assistència a classe i altres treballs 15%.
Calendari d’activitats d’avaluació
Les dates de les diferents proves d'avaluació (exercicis en aula, entrega de treballs, ...) s'anunciaran amb suficient antelació durant el semestre.
La data de l'examen parcial i final de l'assignatura està programada en el calendari d'exàmens de la Facultat.
"La programació de les proves d’avaluació no es podrà modificar, tret que hi hagi un motiu excepcional i degudament justificat pel qual no es pugui realitzar un acte d’avaluació. En aquest cas, les persones responsables de les titulacions, prèvia consulta al professorat i a l’estudiantat afectat, proposaran una nova programació dins del període lectiu corresponent". Apartat 1 de l'Article 264. Calendari de les activitats d’avaluació (Normativa Acadèmica UAB)
Els estudiants i les estudiantes de la Facultat d'Economia i Empresa que d'acord amb el paràgraf anterior necessitin canviar una data d'avaluació han de presentar la petició omplint el següent formulari: e-Formulari per a la reprogramació de proves.
Procediment de revisió de les qualificacions
Coincidint amb l'examen final s'anunciarà el dia i el mitjà en quees publicaran les qualificacions finals. De la mateixa manera s'informarà del procediment, lloc, data i hora de la revisió d'exàmens d'acord amb la normativa de la Universitat.
Procés de Recuperació
"Per participar a la recuperació l'alumnat ha d'haver estat prèviament avaluat en un conjunt d'activitats el pes de les qual equivalgui a un mínim de dues terceres parts de la qualificació total de l'assignatura". Apartat 2 de l'Article 261. La recuperació (Normativa Acadèmica UAB). Els estudiants i les estudiants han d'haver obtingut una qualificació mitjana de l’assignatura més gran o igual que 3,5 i menor que 5.
La data d’aquesta prova estarà programada en el calendari d'exàmens de la Facultat. L'estudiant que es presenti i la superi aprovarà l'assignatura amb una nota de 5. En cas contrari mantindrà la mateixa nota.
Irregularitats en actes d’avaluació
Sense perjudici d'altres mesures disciplinàries que s'estimin oportunes, i d'acord amb la normativa acadèmica vigent, "en cas que l’estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d’un acte d’avaluació, s'ha de qualificar amb 0 aquest acte d’avaluació, amb independència del procés disciplinari que s’hi pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d’avaluació d’una mateixa assignatura, la qualificació final d’aquesta assignatura és 0". Apartat 11 de l'Article 266. Resultats de l'avaluació. (Normativa Acadèmica UAB).
2 La assignatura contempla l’AVALUACIÓ ÚNICA:
2.1 PROVA D’AVALUACIÓ ÚNICA (Art. 265 de la Normativa Acadèmica de la UAB)
La sol·licitud d’avaluació única suposa la renúncia a l’avaluació continuada.
L’avaluació única ha de ser sol·licitada a la Gestió Acadèmica del Campus on es cursa el grau/màster dins del termini i amb el procediment que estableix el calendari administratiu de la Facultat d’Economia i Empresa.
Presencialitat:
Ha de constar la següent informació referida a lescaracterístiques de l’avaluació única. Suggerim incorporar la següent taula:
Tipologia Evidència (1) |
Pes a l’avaluació final (%) (2) |
Durada de l’activitat |
L’activitat que dona lloc a l’evidència es realitza presencialment en la data establerta? (SÍ/NO) (3) |
EXAMEN |
100% |
|
SI |
|
|
|
|
|
|
|
|
TOTAL |
100% |
|
|
(1) Títol descriptiu decada evidència (examen, resolució llistes de problemes, anàlisi de casos, activitat realitzades amb un software específic que cal conèixer....)
(2) Pes de l’evidència en el conjunt de l’assignatura (especificar els percentatges de cada evidència d’avaluació que l’alumne ha de fer i/o presentar)
(3) Per a cada evidència: L’activitat que dona lloc a l’evidència es realitza presencialment en la data establerta per a l’avaluació única? SI/NO
2.2 RECUPERACIÓ:
En la recuperació no es fa distinció entre els estudiants que han fet avaluaciócontínua i aquells que han optat per l’avaluació única, tots s’avaluen amb la mateixa prova o evidència d’avaluació.
2.3 REVISIÓ DE LA QUALIFICACIÓ FINAL:
La revisió de la qualificació final segueix el mateix procediment que per a l’avaluació continuada.
BIBLIOGRAFIA BÀSICA
MACHO STADLER, Inés y David PEREZ CASTRILLO: Introducción a la Economía de la Información, Editorial ARIEL Economía, 2ª Edición (2005).
A més, en classe es recomanaran lectures per completar la bibiografía. Aquest material i un altre material com les llistes d'exercicis estarà incorporat al campus virtual.
Sense programari.
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PAUL) Pràctiques d'aula | 1 | Espanyol | primer quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 1 | Espanyol | primer quadrimestre | matí-mixt |