Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2501572 Administració i Direcció d'Empreses | OT | 4 |
2501573 Economia | OB | 3 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
Es recomana haver superat les assignatures:
Introducció a l'Economia
Matemàtiques I i II
Microeconomia I i II
Aquesta assignatura constitueix l'últim curs de Microeconomia i, per tant, el principal objectiu és aprofundir en els coneixements bàsics mitjançant els conceptes més avançats sobre decisions individuals i mercats.
PROGRAMA MICROECONOMIA III
(Nota: En cada tema s'indica el capítol corresponent en el llibre “Microeconomía Intermedia”, 9a edició, veure Bibliografia)
TEMA I. Equilibri general amb producció (cap. 33)
I.1. L'economia de Robinson Crusoe
I.2. Consum i Producció
I.3. Equilibri general amb producció i els dos teoremes de l'benestar
I.4. Avantatge comparatiu
I.5. Eficiència en el sentit de Pareto
I.6. Assignació descentralitzada dels recursos
TEMA II. Externalitats (cap. 35)
II.1. Externalitats en el consum
II.2. El teorema de Coase
II.3. Externalitats en la producció
II.4. Interpretació de les condicions d'eficiència
II.5 La tragèdia dels béns comunals
TEMA III. Béns públics (cap. 37)
III.1. Béns públics i la provisió privada d'un bé públic
III.2. El problema del passatger sense bitllet
III.3. Sistemes de votació
III.4. Els mecanismes de Vickrey, Clarke i Groves
TEMA IV. Benestar i elecció social
IV.1. Mesures absolutes de benestar: variació compensatòria i equivalent (cap. 14.8)
IV.2. Preferència revelada, nombres índexs, mesures de desigualtat (cap. 7)
IV.3. Elecció social (cap. 34)
TEMA V. Altres models de comportament i de mercat
V.1 Subhastes (cap. 18)
V.2 Economies de xarxa i plataformes (cap. 36)
V.3 Economia del comportament (cap. 31)
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Pràctiques (resolució d'exercicis) | 17 | 0,68 | |
Teoria | 32,5 | 1,3 | |
Tipus: Supervisades | |||
Tutories i seguiment | 5 | 0,2 | |
Tipus: Autònomes | |||
Estudi. Lectures Addicionals. Preparació Exercicis. Treball en grup. | 90,5 | 3,62 |
La docència serà presencial o semipresencial depenent del nombre d' estudiants matriculats per grup i de la capacitat de les aules al 50% d'aforament.
Docència semipresencial (50%) significa que hi haurà grups en que la meitat dels estudiants assistiran a la Facultat en setmanes alternes.
En aquest cas, les classes presencials es dirigiran prioritàriament a la resolució de problemes.
Tot el material docent estarà disponible exclusivament en format digital a l'aula Moodle del curs.
La metodologia docent proposada pot experimentar alguna modificació en funció de les restriccions a la presencialitat que imposin les autoritats sanitàries.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Altres proves avaluatives | 20 per cent | 1,5 | 0,06 | 2, 1, 3, 4, 5, 12, 13, 14, 10, 11, 9, 8, 7, 6 |
Examen final | 50 per cent | 2 | 0,08 | 2, 1, 3, 4, 5, 12, 13, 14, 10, 11, 9, 8, 7, 6 |
Examen parcial | 30 per cent | 1,5 | 0,06 |
Procés d'avaluació
El procés d'avaluació consistirà en una prova d'avaluació final amb un pes del 50%, un examen parcial de tipus pràctic amb un pes del 30%, i la realització i lliurament de diverses llistes de problemes durant el curs amb un pes total del 20%.
Un estudiant que es presenta i lliura qualsevol prova d'avaluació no podrà ser considerat com No Avaluable.
Calendari d’activitats d’avaluació
Les dates de les diferents proves d'avaluació (exercicis en aula, entrega de treballs, ...) s'anunciaran amb suficient antelació durant el semestre.
La data de l'examen parcial i final de l'assignatura està programada en el calendari d'exàmens de la Facultat.
"La programació de les proves d’avaluació no es podrà modificar, tret que hi hagi un motiu excepcional i degudament justificat pel qual no es pugui realitzar un acte d’avaluació. En aquest cas, les persones responsables de les titulacions, prèvia consulta al professorat i a l’estudiantat afectat, proposaran una nova programació dins del període lectiu corresponent". Apartat 1 de l'Article 264. Calendari de les activitats d’avaluació (Normativa Acadèmica UAB)
Els estudiants i les estudiantes de la Facultat d'Economia i Empresa que d'acord amb el paràgraf anterior necessitin canviar una data d'avaluació han de presentar la petició omplint el següent formulari: e-Formulari per a la reprogramació de proves.
Procediment de revisió de les qualificacions
Coincidint ambl'examen final s'anunciarà el dia i el mitjà en quees publicaran les qualificacions finals. De la mateixa manera s'informarà del procediment, lloc, data i hora de la revisió d'exàmens d'acord amb la normativa de la Universitat.
Procés de Recuperació
"Per participar a la recuperació l'alumnat ha d'haver estat prèviament avaluat en un conjunt d'activitats el pes de les qual equivalgui a un mínim de dues terceres parts de la qualificació total de l'assignatura". Apartat 2 de l'Article 261. La recuperació (Normativa Acadèmica UAB). Els estudiants i les estudiants han d'haver obtingut una qualificació mitjana de l’assignatura més gran o igual que 3,5 i menor que 5.
La data d’aquesta prova estarà programada en el calendari d'exàmens de la Facultat.
La nota de la Prova de Recuperació serà qualitativa, amb dues possibles opcions: apte o no apte. Si s'obté una nota d'apte, la nota numèrica final de l’assignatura serà igual a 5. Si el alumne o alumna obté un "no apte", no superarà l’assignatura y la seva nota final serà la nota prèvia a la recuperació.
Irregularitats en actes d’avaluació
Sense perjudici d'altres mesures disciplinàries que s'estimin oportunes, i d'acord amb la normativa acadèmica vigent, "en cas que l’estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d’un acte d’avaluació, s'ha de qualificar amb 0 aquest acte d’avaluació, amb independència del procés disciplinari que s’hi pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d’avaluació d’una mateixa assignatura, la qualificació final d’aquesta assignatura és 0". Apartat 11 de l'Article 266. Resultats de l'avaluació. (Normativa Acadèmica UAB).
Normes de comportament
Sense perjudici d'altres mesures disciplinàries que s'estimin oportunes, i d'acord amb la normativa acadèmica vigent, el/la professor/a podrà minvar la nota mitjana obtinguda en les "activitats d'avaluació addicionals" entre un 1 i 2 punts sobre 10 a aquell/a alumne que de forma reiterada no respecti les indicacions del/de la professor/a quant a normes de comportament a classe. El/la professor/a anunciarà aquestes normes a principi de curs.
PROVA D’AVALUACIÓ ÚNICA (Art. 265 de la Normativa Acadèmica de la UAB)
La sol·licitud d’avaluació única suposa la renúncia a l’avaluació continuada.
L’avaluació única ha de ser sol·licitada a la Gestió Acadèmica del Campus on es cursa el grau/màster dins del termini i amb el procediment que estableix el calendari administratiu de la Facultat d’Economia i Empresa.
Presencialitat:
Tipologia Evidència (1) |
Pes a l’avaluació final (%) (2) |
Durada de l’activitat |
L’activitat que dona lloc a l’evidència es realitza presencialment en la data establerta? (SÍ/NO) (3) |
Examen |
100% |
2h i 30 min. |
SI |
|
|
|
|
|
|
|
|
TOTAL |
100% |
|
|
En la recuperació no es fa distinció entre els estudiants que han fet avaluació contínua i aquells que han optat per l’avaluació única, tots s’avaluen amb la mateixa prova o evidència d’avaluació.
La revisió de la qualificació final segueix el mateix procediment que per a l’avaluació continuada.
Varian, Hal. Microeconomia. Intermedia Antoni Bosch, ed. 9a edició.
No cal cap programari especial.
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PAUL) Pràctiques d'aula | 1 | Espanyol | primer quadrimestre | matí-mixt |
(PAUL) Pràctiques d'aula | 8 | Anglès | primer quadrimestre | matí-mixt |
(PAUL) Pràctiques d'aula | 51 | Català | primer quadrimestre | tarda |
(TE) Teoria | 1 | Espanyol | primer quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 8 | Anglès | primer quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 51 | Català | primer quadrimestre | tarda |