Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2500003 Empresa i Tecnologia | OT | 4 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
No hi ha perrequists. No obstant, per al millor aprofitament de l'assignatura es recomana haver aprovat les assignatures següents:
Oferir una visió general estratègica de les interrelacions existents en les xarxes empresarials des del cas de la planta aïllada al cas de una unitat / component de un entorn globalitzat.
Aprendre la gestió integral d'una empresa amb l'ús d'un simulador.
1. Corporacions industrials.
1.1. Valor afegit de les operacions.
1.2. Funcions corporatives - Centres de serveis compartits.
1.3. SCM com element integrador.
2. La gestió de magatzems.
2.1. Identificació de articles i categorització. (BOM, Rutas)
2.2. Models de gestió de magatzems.(joc de beergame)
2.3. Automatització de les entrades, sortides, i recomptes.(fluxes d'informació)
2.4. Elements integrats a la gestió de magatzems. (codi de barres, RFID, ...)
3. Logística.
3.1. Entrades, recepcions, pla de recepcions,...
3.2. Sortides, Picking d'altura i de detall,...
3.3. Logística inversa
4. Planificació de recursos de fabricació / distribució integrats.
4.1. Xarxes, magatzems reguladors, i magatzem "pulmó"....
4.2. Models de fabricació aïllats e integrats.
4.2.1. Requeriments integrats.
4.2.2. Relació amb la planificació de la capacitat. CRP.
5. Indicadors de la gestió d'operacions.
6. La gestió integral d'una empresa industrial de carácter multinacional a través de la simulació.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes i casos | 30 | 1,2 | 2, 1, 3, 4, 7, 6, 5, 8 |
Taller de simulació | 15 | 0,6 | 1, 3, 6, 5, 8 |
Tipus: Supervisades | |||
Preparació de treballs, seminaris, tallers,... | 40 | 1,6 | |
Tipus: Autònomes | |||
Estudi individual | 63 | 2,52 | 1, 6 |
La metodologia docent de l’assignatura es sustenta en diverses eines complementàries:
Durant el curs es fomentarà el treball en equip i l’intercanvi col·laboratiu d’informació i d’eines per a la resolució de problemes. No obstant, el procés final d’aprenentatge ha de ser individual, posat de relleu per l’activitat autònoma de cada estudiant, que haurà de complementar i enriquir el treball iniciat a les sessions dirigides del curs. L’activitat supervisada, al voltant de tutories reglades i consultes esporàdiques efectuades durant el curs, és igualment una eina imprescindible en l’adquisició dels coneixements que proporciona l’assignatura.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Prova final | 30% | 2 | 0,08 | 1, 3, 6 |
Taller de simulació | 50% | 0 | 0 | 1, 6, 5, 8 |
Treballs en equip sobre casos pràctics | 20% | 0 | 0 | 2, 4, 7, 6, 8 |
Aquesta assignatura no preveu el sistema d'avaluació única.
L'avaluació de l’assignatura té en compte les diverses evidencies d’avaluació següents:
Per superar l’assignatura cal haver obtingut 3,5 punts (sobre 10) en cadascuna de les parts i que la suma ponderada arribi als 5 punts.
Aquesta metodologia d'avaluació continuada pretén facilitar a l’alumne l’assoliment dels coneixements i competències de l’assignatura. Aquesta opció requereix per ambdues parts (professorat i alumnat) un esforç i un compromís que cal conèixer i reconèixer.
Per això caldrà tenir en compte també que:
Calendarid’activitats d’avaluació
Les dates de les diferents proves d'avaluació (exàmens parcials, exercicis, lliurament de treballs, ...) s'anunciaran amb suficient antelació durant el semestre.
La data de la prova final de l'assignatura està programada en el calendari d'exàmens de la Facultat.
"La programació de les proves d’avaluació no es podrà modificar, tret que hi hagi un motiu excepcional i degudament justificat pel qual no es pugui realitzar un acte d’avaluació. En aquest cas, les persones responsables de les titulacions, prèvia consulta al professorat ia l’estudiantat afectat, proposaran una nova programació dins del període lectiu corresponent." Apartat 1 de l'Article 115. Calendari de les activitats d’avaluació (Normativa Acadèmica UAB)
Els i lesestudiants de la Facultat d'Economia i Empresa que, d'acord amb el paràgraf anterior, necessitin canviar una data d'avaluació han de presentar la petició omplint el document Sol·licitud reprogramació prova que trobaran a https://eformularis.uab.cat/group/deganat_feie/reprogramacio-proves
Procediment de revisió de les qualificacions
Coincidint amb l'examen final s'anunciarà el dia i el mitjà en que es publicaran les qualificacions finals. De la mateixa manera s'informarà del procediment, lloc, data i hora de la revisió de les mateixes d'acord amb la normativa de la Universitat.
Procés de Recuperació
“Per participar al procés de recuperació l'alumnat ha d'haver estat prèviament avaluat en un conjuntd'activitats que representi un mínim de dues terceres parts de la qualificació total de l'assignatura o mòdul.” Apartat 3 de l'Article 112 ter. La recuperació (Normativa Acadèmica UAB). Els i les estudiants han haver obtingut una qualificació mitjana de l’assignatura entre 3,5 i 4,9.
La data d’aquesta prova està programada en el calendari d'exàmens de la Facultat. L'estudiant que es presenti i la superi aprovarà l'assignatura amb una nota de 5. En cas contrari mantindrà la mateixa nota.
Irregularitats en actes d’avaluació
Sense perjudici d'altres mesures disciplinàries que s'estimin oportunes, i d'acord ambla normativa acadèmica vigent, "en cas que l’estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativade la qualificació d’un acte d’avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte d’avaluació, amb independència del procés disciplinari que s’hi pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d’avaluació d’una mateixa assignatura, la qualificació final d’aquesta assignatura serà 0". Apartat 10 de l'Article 116. Resultats de l'avaluació. (Normativa Acadèmica UAB)
Es facilitarà al moodle
No es tracta d'un programnari sino d'unes llicències per al simulador Global Challenge que adquirim de l'empresa CESIM.
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 201 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 20 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |