Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2501232 Empresa i Tecnologia | OB | 2 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
No és obligatori però es recomana haver superat IRPDA, Fonaments dels sistemes informàtics i Bases de Dades abans de cursar l'assignatura.
Mostrar la manera en que les organitzacions utilitzen els sistemes i les tecnologies de la informació per transformar els models de negoci, desenvolupar noves estratègies, innovar amb nous serveis i productes i assolir l'excel·lència operativa. En particular, doncs, els objectius de l'assignatura són:
Tema 1: Sistemes d'informació en els negocis globals actuals
Tema 2: Processos de negoci i sistemes corporatius de gestió.
Tema 3: Anàlisi de dades i suport al control i la presa de decisions.
Tema 4: Transformació digital.
Tema 5: Seguretat i aspectes ètics relacionats amb els Sistemes d'Informació.
Tema 6: Gestió i Govern de Sistemes d'Informació
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes magistrals, casos i seminaris | 29,5 | 1,18 | |
Pràctiques de laboratori amb SAP (i altres) | 10 | 0,4 | |
Pràctiques i sessions de resolució d'exercicis | 10 | 0,4 | |
Tipus: Supervisades | |||
Finalització de Pràctiques amb SAP (i altres) | 6 | 0,24 | |
Tutories | 15 | 0,6 | |
Tipus: Autònomes | |||
Estudi | 48,5 | 1,94 | |
Redacció de treballs i preparació de exercicis | 28 | 1,12 |
La informació general i rellevant de l'assignatura que detalli els continguts de la guia docent, com per exemple les dates d'avaluació continuada i dates i condicions dels lliuraments de treballs, es publicaran al campus virtual (o lloc equivalent) i poden estar subjectes a canvis de programació per motius d'adaptació a possibles incidències; sempre s'informarà al campus virtual sobre aquests canvis ja que s’entén que el campus virtual és el mecanisme habitual d'intercanvi d'informació entre professor i estudiant.
Les classes es faran majoritàriament en català o castellà, tot i que és molt habitual la aparició de termes en anglès. El material escrit o de suport a l'assignatura (apunts, bibliografia, referències o fins i tot enunciats de pràctiques, exercicis o casos) es pot facilitar tant en català o castellà com en anglès i en aquest cas l'ús de la llengua anglesa pot ser no excepcional sinó habitual. La prova final i la reavaluació estaran redactades en català o castellà. Les respostes a les proves i els exercicis es poden entregar (i si s'escau presentar) indistintament en català, castellà o anglès.
És en aquestes sessions on es presenten els continguts bàsics que els estudiants han de menester per introduir-se en els temes que configuren el programa. Alhora, s’hi indicaran les vies possibles per completar o aprofundir la informació rebuda en aquestes sessions.
Durant les sessions es pot utilitzar també el mètode del cas com a eina docent, en funció del grau de participació dels alumnes. Aquestes sessions es poden complementar amb seminaris, tallers i conferències realitzades o supervisades pel equip docent
En les sessions de pràctiques de laboratori s’utilitzarà fonamentalment SAP tot i que no queda descartat l’ús d’altres eines. Tant el material de les pràctiques com el software probablement estarà en anglès. Aquestes pràctiques es realitzaran parcialment en aula informatitzada dirigida per professor, i parcialment simplement supervisades mitjançant tutories.
Durant el curs es fomentarà el treball en equip i el intercanvi col·laboratiu d’informació i d’eines per a la resolució de problemes. No obstant, el procés final d’aprenentatge ha de ser individual, posat de relleu per l’activitat autònoma de cada estudiant, que haurà de complementar i enriquir el treball iniciat a les sessions dirigides del curs. L’activitat supervisada, al voltant de tutories reglades i consultes esporàdiques efectuades durant el curs, és igualment una eina imprescindible en l’adquisició dels coneixements que proporciona l’assignatura.
Cal tenir en compte que la metodologia docent proposada pot experimentar alguna modificació en funció de les restriccions a la presencialitat que imposin les autoritats sanitàries.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Avaluació Continuada 1: Pràctiques (SAP i altres) | 35 | 0 | 0 | KM21, KM22, KMU26 |
Avaluació Continuada 2:Participació, exercicis i treballs | 25 | 0 | 0 | CM26, KM21, KM22, KMU26, SMU15 |
Examens | 40 | 3 | 0,12 | CM26, KM21, KM22, KMU26, SMU15 |
Càlcul de la qualificació final:
Punts Addicionals
Calendari d’activitats d’avaluació
Les dates de les diferents activitats d'avaluació ( exercicis en aula, entrega de treballs, ...) s'anunciaran amb suficient antelació durant el semestre.
Les dates de les proves parcial i final de l'assignatura estan programades en el calendari d'exàmens de la Facultat.
"La programació de les proves d’avaluació no es podrà modificar, tret que hi hagi un motiu excepcional i degudament justificat pel qual no es pugui realitzar un acte d’avaluació. En aquest cas, les persones responsables de les titulacions, prèvia consulta al professorat i a l’estudiantat afectat, proposaran una nova programació dins del període lectiu corresponent." Apartat 1 de l'Article 115. Calendari de les activitats d’avaluació (Normativa Acadèmica UAB)
Els estudiants i les estudiantes de la Facultat d'Economia i Empresa que d'acord amb el paràgraf anterior necessitin canviar una data d'avaluació han de presentar la petició omplint el document Sol·licitud reprogramació prova https://eformularis.uab.cat/group/deganat_feie/reprogramacio-proves
Procediment de revisió de les qualificacions
Coincidint amb l'examen final s'anunciarà eldia i el mitjà en que es publicaran lesqualificacionsfinals. De la mateixa manera s'informarà del procediment, lloc, data i hora de la revisió d'exàmens d'acord amb la normativa de la Universitat.
Procés de Recuperació
“Per participar al procés de recuperació l'alumnat ha d'haver estat prèviament avaluat en un conjunt d'activitats que representi un mínim de dues terceres parts de la qualificació total de l'assignatura o mòdul.”Apartat 3 de l'Article 112 ter. La recuperació (Normativa Acadèmica UAB). Els estudiants i les estudiants han haver obtingut una qualificació mitjana de l’assignatura entre 3,5 i 4,9.
La data d’aquesta provaestarà programada en el calendari d'exàmens de la Facultat. L'estudiant que es presenti i la superi aprovarà l'assignatura amb una nota de 5. En cas contrari mantindrà la mateixa nota.
Irregularitats en actes d’avaluació
Sense perjudici d'altres mesures disciplinàries que s'estimin oportunes, i d'acord amb la normativa acadèmica vigent, "en cas que l’estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d’un acte d’avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte d’avaluació, amb independència del procés disciplinari que s’hi pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats en elsactes d’avaluació d’una mateixa assignatura, la qualificació final d’aquesta assignatura serà 0". Apartat 10 de l'Article 116. Resultats de l'avaluació. (Normativa Acadèmica UAB)
Nota addicional: L'avaluació proposada pot experimentar alguna modificació en funció de les restriccions a la presencialitat que imposin les autoritats sanitàries.
SAP ver. S4/HANA
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PAUL) Pràctiques d'aula | 201 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 201 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 202 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 203 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 20 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |