Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2501231 Comptabilitat i Finances | OB | 1 |
2501232 Empresa i Tecnologia | OB | 1 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
El coneixements que resulten d’haver cursat l'assignatura “Introducció a l’economia”, es a dir, una comprensió dels conceptes bàsics de l’economia i un coneixement dels grans trets de l’evolució de l’economia mundial i les relacions internacionals.
L’assignatura “Economia Internacional” s’imparteix el segon semestre del primer curs el que vol dir que els coneixements previs dels estudiants son les assignatures “Introducció a l’economia” i “Historia Econòmica” i per tant que tenen coneixements molt bàsics de micro i macroeconomia.
En aquest context, els objectius formatius de l’assignatura “Economia Internacional” son:
- aprendre els principals conceptes necessaris per entendre i analitzar les relacions econòmiques internacionals;
- introduir les problemàtiques que tant per les empreses com pel governs es deriven de les relacions econòmiques internacionals;
- conèixer els enfocaments teòrics mes importants de les transaccions econòmiques internacionals especialment pel que fa al comerç internacional i les polítiques que se’n deriven;
- oferir una visió actual (empírica i teòrica) dels processos d’integració econòmica internacional.
- introduir l’estudi de les institucions econòmiques internacionals, dels seus objectius, competències i funcionament.
A partir d’aquest elements formatius, els estudiants haurien de tenir un coneixement bàsics dels principals elements que configuren les relacions econòmiques internacionals, de la seva dinàmica i regulació així com de les implicacions que tenen tant per les activitats de les empreses com per lespolítiques dels governs en un món creixement globalitzat.
L’assignatura s’estructura en torn a tres apartats:
- instruments d’economia aplicada;
- comerç internacional;
- relacions monetàries internacional:
A l’apartat d’instruments d’economia aplicada es consideren els següents temes.
- la balança de pagaments i el desequilibri extern:
- el comerç internacional i els seus indicadors;
A l’apartat de comerç internacional es consideren els següents temes:
- els enfocaments teòrics i les seves implicacions en termes de política comercial;
- els instruments de política comercial i els seus efectes;
- el multilateralisme comercial i el paper de l’Organització Mundial del Comerç;
- la integració econòmica i les seves modalitats;
A l’apartat de relaciones monetàries internacionals es consideren els següents temes;
- el tipus de canvi i els risc de canvi
- els conceptes bàsics del comerç de divises
- la paritat de poder adquisitiu
- les intervencions públiques en el mercat de canvis: sistemes de tipus de canvi
- el sistema monetari internacional.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes pràctiques | 17 | 0,68 | SM12, SM25, SM27, SMU11, SMU26 |
Classes teóriques | 32,5 | 1,3 | CM16, CM26, CM27, CMU15, CMU28, KM18, KM21, KM22, KM23, KMU17, KMU20 |
Tipus: Supervisades | |||
Tutories i seguiment de les pràctiques i les lectures | 10 | 0,4 | SM12, SM25, SM27, SMU11, SMU26 |
Tipus: Autònomes | |||
Estudi, lectura del material subministrat | 67 | 2,68 | CM16, CM26, CM27, CMU15, CMU28 |
Recopilació i tractament de la informació pels exercicis de pràctiques | 20 | 0,8 | KM18, KM21, KM22, KM23, KMU17, KMU20 |
- La docència planificada per a l'assignatura és docència presencial.
- La metodologia docent proposada pot experimentar alguna modificació en funció de les restriccions a la presencialitat que imposin les autoritats sanitàries.
Classes teòriques (activitat dirigida)
Hores presencials: 33 hores
Classes magistrals amb suport TIC.
En aquestes sessions el professor titular del grup exposarà les matèries relacionades amb els apartats:
- comerç internacional;
- relacions monetàries internacional:
- moviments internacionals de factors.
Com a classes teòriques el professor explicarà el conceptes, problemàtiques i enfocaments teòrics de cada un dels apartats anteriorment citats.
El professor proporcionarà orientació sobre la bibliogràfica i material disponible per consolidar i ampliar els coneixements.
Classes pràctiques (activitat dirigida)
Hores presencials: 13 hores
Plantejament, anàlisi i resolució d’exercicis a l’aula
En aquestes sessions s’haurien de desenvolupar, exercicis relacionats amb:
- principals agregats econòmics;
- la balança de pagaments i les seves partides o subalances;
- els indicadors de l’equilibri i desequilibri de la balança de pagaments;
- els principals indicadors relacionats amb el comerç exterior;
- les series detipus de canvis;
- tipus de canvis, preus i competitivitat: tipus de canvi real i tipus de canvi efectiu (nominal i real)
- reserves internacionals: volum i composició
- indicadors relacionats amb el sistema monetari internacional
- indicadors relacionats amb els moviments internacionals de factors
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Examen Parcial I | 30% | 1,5 | 0,06 | CM16, CM26, CM27, CMU15, CMU28, KM18, KM21, KM22, KM23, KMU17, KMU20, SM12, SM25, SM27, SMU11, SMU26 |
Examen Parcial II | 50% | 2 | 0,08 | CM16, CM26, CM27, CMU15, CMU28, KM18, KM21, KM22, KM23, KMU17, KMU20, SM12, SM25, SM27, SMU11, SMU26 |
Treballs pràctics ' Llista de problemes - Pràctiques a la sala d'ordinadors | 20% | 0 | 0 | SM12, SM25, SM27, SMU11, SMU26 |
- L'avaluació proposada pot experimentar alguna modificació en funció de les restriccions a la presencialitat que imposin les autoritats sanitàries.
Aquesta assignatura no preveu el sistema d’avaluació única
Avaluació continuada
Tots els alumnes tenen l'obligació de realitzar les tasques avaluables.
L’avaluació de l’aprenentatge es realitzarà per mitjà de:
- un primer examen parcial amb el 30% de la nota final
- activitats a classe (exercicis, resolució caos pràctics, etc) amb un 20% de la nota final
- un segon examen parcial amb un 50% de la nota final que inclou els continguts del curs no avaluats en el primer parcial
Si la nota final de curs de l'alumne és 5 o superior, es considera superada l'assignatura i aquesta no podrà ser objecte d'una nova avaluació. En el cas d'una nota inferior a 3,5, l'estudiant haurà de repetir l'assignatura en el següent curs. Per aquells estudiants que la nota de curs sigui igual o superior a 3,5 i inferior a 5 podran presentar-se a la prova de recuperació. Els professors de l'assignatura decidiran la modalitat d'aquesta prova. Quan la nota de la prova de recuperació sigui igual o superior a 5, la qualificació final de l’assignatura serà d’APROVAT essent la nota numèrica màxima un 5. Quan la nota de la prova de recuperació sigui inferior a 5, la qualificació final de l’assignatura serà de SUSPENS essent la nota numèrica la nota de curs (i no la nota de la prova de recuperació).
Un estudiant que no es presenta a cap prova avaluable es considera no avaluable, per tant, un estudiant que realitza alguna component d'avaluació continuadaja no pot ser qualificat com "no avaluable”
Calendari d’activitats d’avaluació
Les dates de les diferents proves d'avaluació (exàmens parcials, exercicis en aula, entrega de treballs, ...) s'anunciaran amb suficient antelació durant el semestre.
La data de l'examen final de l'assignatura, que correspon al segon examen parcial, està programada en el calendari d'exàmens de la Facultat.
"La programació de les proves d’avaluació no es podrà modificar, tret que hi hagi un motiu excepcional i degudament justificat pel qual no es pugui realitzar un acte d’avaluació. En aquest cas, les persones responsables de les titulacions, prèvia consulta al professorat i a l’estudiantat afectat, proposaran una nova programació dins del període lectiu corresponent." Apartat 1 de l'Article 115. Calendari de les activitats d’avaluació (Normativa Acadèmica UAB)
Els estudiants i les estudiantes de la Facultat d'Economia i Empresa que d'acord amb el paràgraf anterior necessitin canviar una data d'avaluació han de presentar la petició omplint el document Sol·licitud reprogramació prova https://eformularis.uab.cat/group/deganat_feie/reprogramacio-proves
Procediment de revisió de les qualificacions
Coincidint amb l'examen final s'anunciarà el dia i el mitjà en que es publicaran les qualificacions finals. De la mateixa manera s'informarà del procediment, lloc, data i hora de la revisió d'exàmens d'acord amb la normativa de la Universitat.
Procés de Recuperació
“Per participar al procés de recuperació l'alumnat ha d'haver estat prèviament avaluat en un conjunt d'activitats que representi un mínim de dues terceres parts dela qualificació total de l'assignatura o mòdul.” Apartat 3 de l'Article112 ter. La recuperació (Normativa Acadèmica UAB). Els estudiants i les estudiants han haver obtingut una qualificació mitjana de l’assignatura entre 3,5 i 4,9.
La data d’aquesta provaestarà programada en el calendari d'exàmens de laFacultat. L'estudiant que es presenti i la superi aprovarà l'assignatura amb una nota de 5. En cas contrari mantindrà la mateixa nota.
Irregularitats en actes d’avaluació
Sense perjudici d'altres mesures disciplinàries que s'estimin oportunes, i d'acord amb la normativa acadèmica vigent, "en cas que l’estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d’un acte d’avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte d’avaluació, amb independència del procés disciplinari que s’hi pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d’avaluació d’una mateixa assignatura, la qualificació final d’aquesta assignatura serà 0". Apartat 10 de l'Article 116. Resultats de l'avaluació. (Normativa Acadèmica UAB)
Al Campus Virtual de l’assignatura hi haurà una descripció més detallada de la bibliografia i webs relacionades per a cada tema.
Microsot Excel
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PAUL) Pràctiques d'aula | 101 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(PAUL) Pràctiques d'aula | 201 | Espanyol | segon quadrimestre | matí-mixt |
(PAUL) Pràctiques d'aula | 301 | Anglès | segon quadrimestre | tarda |
(PAUL) Pràctiques d'aula | 501 | Català | segon quadrimestre | tarda |
(TE) Teoria | 10 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 20 | Espanyol | segon quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 30 | Anglès | segon quadrimestre | tarda |
(TE) Teoria | 50 | Català | segon quadrimestre | tarda |