Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2500002 Comptabilitat i Finances | OT | 4 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
Es recomana que els alumnes hagin cursat l'assignatura "Màrqueting" abans de cursar Màrqueting de Serveis i Intangibles doncs ja tindrán assolits uns coneixements de base que els facilitaràn assolir els objectiius d'aquesta ssignatura.
No hi ha, però, cap requisit previ.
Els objectius de Màrqueting de Serveis i Intangibles són familiaritzar a l'alumne amb la pràctica del màrqueting més directament relacionada amb la seva formació; la comptablitat i les finances són serveis, intangibles, tant interns (departament de comptabilitat, departament financer, gestió patrimonial) com externs (auditoría, banca, serveis externalitzats de comptabilitat, gestoria).
L'assignatura profunditza en el coneixement i pràctica del màrqueting de serveis, els consumidors de serveis, el mix de màrqueting a les empreses de serveis i la planificació i control del màrqueting de serveis i intangibles.
També és objectiu d'aquesta assignatura fer a l'alumne capaç d'identificar i resoldre les necessitats de màrqueting de serveis i intangibles que una empresa pugui haver de fer front.
El temari proposat és el seguent:
1.- El màrqueting a les empreses
2.- Els serveis, les empreses de serveis i els consumidors
3.- Mix de màrqueting de les empreses de serveis
4.- Planficació i control del màrqueting a les empreses de serveis
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes Teòrico-Pràctiques | 37 | 1,48 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18 |
resolució de casos pràctics i pla de màrqueting | 12,5 | 0,5 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18 |
Tipus: Supervisades | |||
Tutories | 6 | 0,24 | 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 18 |
Tipus: Autònomes | |||
Desenvolupament de casos pràctics | 15,5 | 0,62 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 14, 15, 16, 17, 18 |
Desenvolupament del treball final | 23 | 0,92 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18 |
estudi individual | 50 | 2 | 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 11, 12, 13, 14, 15, 16 |
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Defensa del Treballs | 25% | 2 | 0,08 | 1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18 |
Presentació Casos Pràctics, discussió de notícies de premsa i activitats a classe | 25% | 2 | 0,08 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18 |
examen | 50% | 2 | 0,08 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18 |
Calendari d’activitats d’avaluació
Les dates de les diferents proves d'avaluació (exercicis en aula, entrega de treballs, ...) s'anunciaran amb suficient antelació durant el semestre.
La data de l'examen final de l'assignatura està programada en el calendari d'exàmens de la Facultat.
"La programació de les proves d’avaluació no es podrà modificar, tret que hi hagi un motiu excepcional i degudament justificat pel qual no es pugui realitzar un acte d’avaluació. En aquest cas, les persones responsables de lestitulacions, prèvia consulta al professorat i a l’estudiantat afectat, proposaran una nova programació dins del període lectiu corresponent." Apartat 1 de l'Article 115.Calendari de les activitats d’avaluació (Normativa Acadèmica UAB)
Els estudiants i les estudiantes de la Facultat d'Economia i Empresa que d'acord amb el paràgraf anterior necessitin canviar una data d'avaluació han de presentar la petició omplint el document Sol·licitud reprogramació prova https://eformularis.uab.cat/group/deganat_feie/reprogramacio-proves
Tots els alumnes tenen la obligació de realitzar las tasques avaluables. En el cas de que l´alumne obtingui una avaluació de l´examen final de un mínim de 4/10 podrà sumar les notes de l´avaluació continuada. Si la nota del curs de l´alumne es 5 o superior, es considerarà superada l´assignatura i no podrà ser objecte de nova avaluació. En el cas de una nota inferior a 5, l´estudiant podrà presentar-se a la prova de recuperació. En el cas de que l´alumne noobtingui en l´examen final una nota mínima de 4/10 no es sumarà la nota de l´avaluació continuada i haurà de repetir l´assignatura.
Un estudiant que no es presenta a cap prova avaluable es considera no avaluable, per tant, un estudiant que realitza alguna component d'avaluació continuada ja no pot ser qualificat com "no avaluable”
Procediment de revisió de les qualificacions
Coincidint amb l'examen final s'anunciarà el dia i el mitjà en que es publicaran les qualificacions finals. De la mateixa manera s'informarà del procediment, lloc, data i hora de la revisió d'exàmens d'acord amb la normativa de la Universitat.
Procés de Recuperació
“Per participar al procés de recuperació l'alumnat ha d'haver estat prèviament avaluat en un conjunt d'activitats que representi un mínim de dues terceres parts de la qualificació total de l'assignatura o mòdul.”Apartat 3 de l'Article 112 ter. La recuperació (Normativa Acadèmica UAB). Els estudiants i les estudiants han haver obtingut una qualificació mitjana de l’assignatura entre 3,5 i 4,9 sempre que la qualificació de l'examen final sigui mínin de 4/10
La data d’aquesta prova estarà programada en el calendari d'exàmens de la Facultat. L'estudiant que es presenti i la superi aprovarà l'assignatura amb una nota de 5. En cas contrari mantindrà la mateixa nota.
Irregularitats en actes d’avaluació
Sense perjudici d'altres mesures disciplinàries que s'estimin oportunes, i d'acord amb la normativa acadèmica vigent, "en cas que l’estudiant realitzi qualsevol irregularitat quepugui conduir a una variació significativa de la qualificació d’un acte d’avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte d’avaluació, amb independència del procés disciplinari que s’hi pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d’avaluació d’una mateixa assignatura, la qualificació final d’aquesta assignatura serà 0". Apartat 10 de l'Article 116. Resultats de l'avaluació. (Normativa Acadèmica UAB)
"L'avaluació proposada pot experimentar alguna modificació en funció de les restriccions a la presencialitat que imposin les autoritats sanitàries."
La assignatura seguirà l'estructura dels llibres recomanats:
Bibliografía básica (últimes edicions publicades):
Lovelock C. : El Marketing de Servicios. Ed. Addison-Wesley (2015)
Vilaseca Morales D. : Innovación y Marketing de Servicios en la Era Digital. Ed. ESIC (2014)
Fernández P. : La Gestión del Marketing de Servicios. Ed. Granica (2019)
Bibliografía complementària:
Lovelock, C., Wirtz, J : Marketing de servicios. Ed Pearson (2009)
V. Zeithaml, M. Bitner, D. Gremler: Services marketing : integrating customer focus across the firm, Mcgraw Hill (2018)
Grande Esteban, I. : Marketing de los servicios. Ed. ESIC (2005)
La activitat docent i de treball no necessita cap programa informàtic particular. Amb un ordenador portàtil o una tablet amb el paquet office es poden realitzar les activitats de recerca de la informació necessària per a les pràctiques.
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PAUL) Pràctiques d'aula | 101 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 10 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |