Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2500002 Comptabilitat i Finances | OB | 3 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
Es recomana tenir cursada l’assignatura d'Economia de l’Empresa.
Impartir i practicar els coneixements i les tècniques relatives a la direcció estratègica de l'empresa, amb la finalitat que l'estudiant s'involucri eficaçment en els processos de formulació i implantació de l'estratègia empresarial.
Tema 1. Estratègia d'empresa: Concepte de política o estratègia d'empresa .- Contingut de l'estratègia empresarial .- Objectius i nivells estratègics .- La unitat estratègica de negoci .- El procés estratègic .- Enfocaments del pensament estratègic.
Tema 2. Missió i objectius empresarials: La missió i la visió empresarials. -Els objectius estratègics. -La responsabilitat social de l'empresa. -L'ètica empresarial.
Tema 3. Diagnòstic estratègic (I): Anàlisi externa: Concepte i nivells de l'entorn .- Anàlisi de l'entorn general .- Anàlisi de l'entorn sectorial i de la competència .- Els grups estratègics .- Segmentació de demanda.
Tema 4. Diagnòstic estratègic (II): Anàlisi interna: Anàlisi funcional i de perfil estratègic .- Cadena de valor .- Corba d'experiència .- Anàlisi dels recursos i capacitats .- El benchmarking.
Tema 5. Estratègies de negoci: Naturalesa i fonts de l'avantatge competitiu .- Anàlisi de l'avantatge competitiu en cost i en diferenciació .- El rellotge estratègic. Cicle de vida .- Estratègies per a sectors emergents, en maduresa i en declivi .- Estratègies d'innovació.
Tema 6. Estratègies corporatives: Direccions del desenvolupament estratègic .- Estratègies corporatives de: diversificació, integració vertical, internacionalització i cooperació .- Direcció i tècniques de gestió d'empreses diversificades.
Tema 7. La formulació de l'estratègia en la pràctica empresarial: El pla estratègic. -El pla d'empresa. La gestió del canvi.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes teòriques | 32,5 | 1,3 | 2, 3, 7, 8, 9 |
Estudi de casos | 17 | 0,68 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 |
Tipus: Supervisades | |||
Tutories | 12 | 0,48 | |
Tipus: Autònomes | |||
Estudi dels continguts | 45 | 1,8 | 2, 6, 8, 9, 10 |
Recerca de informació, preparació i resolució de casos | 40 | 1,6 | 1, 4, 5, 11 |
Per a assolir els objectius de l’assignatura, es combinarà la següent metodologia docent:
1. Classes magistrals: En aquestes sessions el professorat desenvoluparan els principals conceptes i nocions fonamentals de l’assignatura. Per facilitar el seu aprenentatge es posaran exemples d’empreses i s’efectuaran les aplicacions pràctiques necessàries.
2. Sessions de treball centrades en un cas: S’utilitzarà la metodologia del cas per conèixer millor els diferents conceptes teòrics treballats en les sessions magistrals.
3. Activitats diverses de suport: Amb l’objectiu d’apropar l'alumnat al món de l’empresa durant el curs es proposarà la lectura de articles de premsa i/o de revistes especialitzades on surtin notícies relacionades amb els conceptes que es treballant a l’assignatura.
4. Realització d’activitats pràctiques per part dels alumnes: Es facilitarà un dossier d’activitats pràctiques que els estudiants hauran de resoldre de forma autònoma o en petits grups de treball. Alguns d’aquests pràctics es realitzaran a l’aula i altres no.
5. Tutories presencials o on line: L’alumnat disposarà d’unes hores on els professors de l’assignatura podran ajudar-lo/la a resoldre els dubtes que se li presentin en l’estudi de la matèria i en la resolució de problemes.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Examen final | 40% | 2 | 0,08 | 2, 3, 6, 7, 8, 9 |
Examen parcial | 40% | 1,5 | 0,06 | 3, 7, 9, 10 |
Seguiment de curs | 20% | 0 | 0 | 1, 2, 4, 5, 6, 8, 10, 11 |
1. Procés i activitats d'avaluació:
La nota final del curs estarà formada per la mitjana ponderada de tres notes:
1. Seguiment del curs. El correcte seguiment del curs exigeix l’assistència a classe i la realització i entrega dels casos pràctics i la realització de les activitats programades durant el curs per cada un dels temes. Al llarg del curs es controlaran tots aquests aspectes i que resultaran en una nota que representarà el 20% de la nota final del curs.
2. Activitat avaluativa. A meitat del curs es realitzarà una prova sobre els continguts de la primera part del curs. La nota representarà el 40% de la nota final del curs. Aquesta prova serà alliberatòria pels estudiants que obtinguin una nota de 4 o superior.
3. Examen al final. S’avaluarà a l’alumne en base als continguts de la segona part del curs, que la podran superar si obtenen una nota de 5 o superior. En aquest cas la nota de l’examen representarà el 40% de la nota final del curs. En la mateixa data que l'examen final es farà una prova de recuperació pels estudiants que ho hagin superat l'activitat avaluativa del punt anterior. Aquesta recuperació es superarà si s'obté una nota igual o superior a 5.
Per superar l’assignatura és necessari: Obtenir una nota mínima de 4 punts en els tres components d'avaluació i que la mitjana ponderada de les tres notes que formen l'avaluació del curs sigui igual a 5 punts. (veure punts 1, 2 i 3 anteriors).
Un estudiant que no es presenta a cap provaavaluable es considera no avaluable, per tant, un estudiant que realitzaalguna component d'avaluació continuada ja no pot ser qualificat com "no avaluable”.”
Calendari d’activitats d’avaluació
Les dates de les diferents proves d'avaluació (exàmens parcials, exercicis en aula, entrega de treballs, ...) s'anunciaran amb suficient antelació durant el semestre.
La data de l'examen final de l'assignatura està programada en el calendari d'exàmens de la Facultat.
"La programació de les proves d’avaluació no es podrà modificar, tret que hi hagi un motiu excepcional i degudament justificat pel qual no es pugui realitzar un acte d’avaluació. En aquest cas, les persones responsables de les titulacions, prèvia consulta al professorat i a l’estudiantat afectat, proposaran una nova programació dins del període lectiu corresponent." Apartat 1 de l'Article 115. Calendari de les activitats d’avaluació (Normativa Acadèmica UAB)
Els estudiants i les estudiantes de la Facultat d'Economia i Empresa que d'acord amb el paràgraf anterior necessitin canviar una data d'avaluació han de presentar la petició omplint el document Sol·licitud reprogramació prova https://eformularis.uab.cat/group/deganat_feie/reprogramacio-proves
Procediment de revisió de les qualificacions
Coincidint amb l'examen final s'anunciarà el dia i el mitjà en que es publicaran les qualificacions finals. De la mateixa manera s'informaràdel procediment, lloc, data i hora de la revisió d'exàmens d'acord amb la normativa de la Universitat.
Procés de Recuperació
“Per participar al procés de recuperació l'alumnat ha d'haver estat prèviament avaluat en un conjunt d'activitats que representi un mínim de dues terceres parts de la qualificació total de l'assignatura o mòdul.” Apartat 3 de l'Article 112 ter. La recuperació (Normativa Acadèmica UAB). Els estudiants i les estudiants han haver obtingut una qualificació mitjana de l’assignatura entre 3,5 i 4,9.
La data d’aquesta provaestarà programada en el calendari d'exàmens de la Facultat. L'estudiantque es presenti i la superi aprovarà l'assignatura amb una nota de 5. En cas contrari mantindrà lamateixa nota.
2 Assignatura que SÍ contempla l’AVALUACIÓ ÚNICA:
2.1 PROVA D’AVALUACIÓ ÚNICA (Art. 265 de la Normativa Acadèmica de la UAB)
La sol·licitud d’avaluació única suposa la renúncia a l’avaluació continuada.
L’avaluació única ha de ser sol·licitada a la Gestió Acadèmica del Campus on es cursa el grau/màster dins del termini i amb el procediment que estableix el calendari administratiu de la Facultat d’Economia i Empresa.
Presencialitat:
Tipologia Evidència |
Pes a l’avaluació final (%) |
Durada de l’activitat |
L’activitat que dona lloc a l’evidència es realitza presencialment en la data establerta? (SÍ/NO) |
Examen Final: Preguntes teòriques i pràctiques |
100% |
3 hores |
SÍ |
2.2 RECUPERACIÓ:
“En la recuperació no es fa distinció entre els estudiants que han fet avaluació contínua i aquells que han optat per l’avaluació única, tots s’avaluen amb la mateixa prova o evidència d’avaluació.”
2.3 REVISIÓ DE LA QUALIFICACIÓ FINAL:
“La revisió de la qualificació final segueix el mateix procediment que per a l’avaluació continuada”.
Irregularitats en actes d’avaluació
Sense perjudici d'altres mesures disciplinàries que s'estimin oportunes, i d'acord amb la normativa acadèmica vigent, "en cas que l’estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d’un acte d’avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte d’avaluació, amb independència del procés disciplinari que s’hi pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d’avaluació d’una mateixaassignatura, la qualificació final d’aquesta assignatura serà 0". Apartat 10 de l'Article 116. Resultats de l'avaluació. (Normativa Acadèmica UAB)
GUERRAS, L.A.; NAVAS, J.E. (2016): La dirección estratégica de la empresa. Teoría y aplicaciones (7ª ed.) Madrid: Thomson-Civitas.
GUERRAS, L.A.; NAVAS, J.E. (2014): Casos de dirección estratégica de la empresa (5ª ed.) Madrid: Thomson-Civitas.
GRANT, R.M. (2014): Dirección estratégica. Madrid: Civitas.
JOHNSON, G., SCHOLES, K. y WHITTINGTON, R. (2006): Dirección estratégica (7ª ed.). Madrid: Pearson Prentice Hall.
THOMPSON, A., PETERAF, M., GAMBLE, J., STRICKLAND, A. (2015): Administración Estratégica (19ª ed.). McGraw Hill.
No requereix.
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PAUL) Pràctiques d'aula | 101 | Català/Espanyol | primer quadrimestre | matí-mixt |
(PAUL) Pràctiques d'aula | 501 | Català/Espanyol | primer quadrimestre | tarda |
(TE) Teoria | 10 | Català/Espanyol | primer quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 50 | Català/Espanyol | primer quadrimestre | tarda |