Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2500002 Comptabilitat i Finances | OT | 4 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
S'aconsella haver cursat i superat les assignatures "Introduccuió a la Comptabilitat", "Comptabiltitat Financera I" i "Comptabilitat Financera II" i "Tributació I"
1. Conèixer els conceptes bàsics de la fiscalitat empresarial.
2. Analitzar les relacions entre la comptabilitat i la fiscalitat en base a l'impost sobre societats.
3. Calcular el resultat comptable i el resultat fiscal
4. Determinar la quota tributària
5. Comptabilitzar l'impost de societats
6. Elaborar els estats comptables vinculats amb la informació sobre l'impost de societats
7. Conèixer els documents fiscals vinculats a la liquidació sobre l'impost de societats.
8. Conèixer la normativa relacionada amb l'IVA
9. Comptabilització de les operacions d'IVA
1. Tractament comptable de l'impost de societats.
- Concepte i tipus de diferència permanent
- Concepte i tipus de diferència temporaria
- Comptabilització de l'impost de societats.
- Informació a proporcionar a la memòria.
2. Impost de societats (I): Determinació del resultat fiscal
- Entitats afectades per aquest impost.
- Principals diferències entre les normes comptables i les normes fiscals. Comparativa de la normativa comptable i les normes fiscal.
- Càlcul del resultat fiscal.
- Documentació a complimentar.
3. Impost de societats (II): Determinació de la quota tributària
- Tipus impositiu
- Deduccions
- Bonificacions
- Tractament de les bases imposables negatives
- Documentació a complimentar
4. Impost sobre el Valor afegit:
- Comptabilització de l'impost sobre el valor afegit
- Tipus d'IVA
- Operacions internes
- Operacions externes
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes pràctiques | 17,5 | 0,7 | 2, 5, 6 |
Classes teòriques | 32 | 1,28 | |
Tipus: Supervisades | |||
Tutoria dels casos pràctics i treball | 18 | 0,72 | 1, 2, 4, 7, 5, 6 |
Tipus: Autònomes | |||
Estudi de normatives | 33,5 | 1,34 | 1, 9, 6 |
Realització de casos pràctics | 34,5 | 1,38 | 8 |
Recerca d'informacio | 10 | 0,4 | 1, 4, 3, 9 |
La metodologia docent estarà basada en una combinació de tres tipus d'activitats:
- Activitat dirigida: classes teòriques i classes pràctiques i de resolució de problemes
- Activitat supervisada: consistent en la realització de tutories i la realització d'exercicis amb seguiment pautat.
- Activitat autònoma que es divideix en dues parts: part d'estudi personal de l'alumne (lectures, recerca d'informació, etc.). També s'inclou la realització d'exercicis addcionals i casos
Les tutories seran presencials o on line
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Cas global individual | 10% | 0 | 0 | 2, 7, 5, 8, 6 |
Casos pràctics en grup i participació en clase | 5% | 0,25 | 0,01 | 1, 7, 3, 6 |
Presentacio de treball en grup | 15% | 0,25 | 0,01 | 1, 2, 4, 9 |
Prova final | 50% | 2,5 | 0,1 | 1, 4, 5, 6 |
Prova parcial | 20% | 1,5 | 0,06 | 9, 6 |
La valoració i seguiment dels estudiants es ralitzarà en base a les següents activitats:
- Entrega d'exercicis i casos pràctics que el professorat anirà indicant per a la pràctica dels temes de l'assignatura. Es valorarà la participació a classe: 5% de la nota (treball en grup de dues persones)
- Entrega i presentació d'un informe (treball) comptable-fiscal d'una empresa basat en la informació fiscal continguda en la memòria dels comptes anuals: 15% de la nota (treball en grup de dues persones)
- Prova parcial NO ALLIBERATORIA, centrada en els primers temes del programa de l'assignatura. 20% de la nota.
- Prova final del programa de l'assignatura. 50% de la nota.
- Ejercicio individual global: 10% de la nota
Per a fer mitjana s'ha d'obtenir una nota mínima de 5 punts en casdascuna de les activitats (excepte en la prova parcial). Si una persona no realitza o no supera el treball grup, el cas individual i els casos pràctics grupals no superarà l'assignatura.
Una persona es considerarà com “No avaluable” quan l'estudiant no hagi aportat prou evidències d'avaluació. En aquesta assignatura es considera no avaluable quan no hagi participat a cap de les activitats d’avaluació. Per tant, es considera que un estudiant que realitza alguna component d'avaluació continuada ja no pot optar a un "No avaluable".
Calendari d’activitats d’avaluació
Les dates de les diferents proves d'avaluació (exàmens parcials, exercicis en aula, entrega de treballs, ...) s'anunciaran amb suficient antelació durant el semestre.
La data de l'examen final de l'assignatura està programada en el calendari d'exàmens de la Facultat.
"La programació de les proves d’avaluació no es podrà modificar, tretque hi hagi un motiu excepcional idegudament justificat pelqual no es pugui realitzar un acte d’avaluació. En aquest cas, les persones responsables de les titulacions, prèvia consulta al professorat i a l’estudiantat afectat, proposaran una nova programació dins del període lectiu corresponent." Apartat 1 de l'Article 115. Calendari de les activitats d’avaluació (Normativa Acadèmica UAB)
Els estudiants i les estudiantes de la Facultat d'Economia i Empresa que d'acord amb el paràgraf anterior necessitin canviar una data d'avaluació han de presentar la petició omplint el document Sol·licitud reprogramació prova https://eformularis.uab.cat/group/deganat_feie/reprogramacio-proves
Procediment de revisió de les qualificacions
Coincidint amb l'examen final s'anunciarà el dia i el mitjà en que es publicaran les qualificacions finals. De la mateixa manera s'informarà del procediment, lloc, data i hora de la revisió d'exàmens d'acord amb la normativa de la Universitat.
Procés de Recuperació
“Per participar al procés de recuperació l'alumnat ha d'haver estat prèviament avaluat en un conjunt d'activitats que representi un mínim de dues terceres parts de la qualificació total de l'assignatura o mòdul.” Apartat 3 de l'Article 112 ter. La recuperació (Normativa Acadèmica UAB). Els estudiants i les estudiants han haver obtingut una qualificació mitjana de l’assignatura entre 3,5 i 4,9.
La data d’aquesta prova estarà programada en el calendari d'exàmens de la Facultat. L'estudiant que es presenti i la superi aprovarà l'assignatura amb una nota de 5. En cas contrari mantindrà la mateixa nota.
Irregularitats en actes d’avaluació
Sense perjudici d'altres mesures disciplinàries que s'estimin oportunes, i d'acord amb la normativa acadèmica vigent, "en cas que l’estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d’un acte d’avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte d’avaluació, amb independència del procés disciplinari que s’hi pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d’avaluació d’una mateixa assignatura, la qualificació final d’aquesta assignatura serà 0". Apartat 10 de l'Article 116. Resultats de l'avaluació. (Normativa Acadèmica UAB)
Aquesta assignatura no preveu el sistema d'avaluació única.
Biblografia bàsica:
- F.Gomez i altres (2017): Ejercicios resueltos y comentados según el nuevo PGC. ACCID 2017
- Pla General de Comptabilitat (PGC), Real Decret 1514/07, BOE de 20-11-07
- Pla General de Comptabilitat per a PIMES, Real Decret 1515/07, BOE de 21-11-07.
- Real Decret 602/2016 BOE 17-12-16 pel que es modifica el PGC i el PGC PIMES. ICAC octubre de 2015
- Real Decret 1/2021 BOE 30-01-21 pel que es modifica el PGC i el PGC PIMES.
- Altres documents sobre reforma comptable 2016
- Llei de l'impost de Societats.
- Reglament de la Llei de l'Impost de Societat.
* Ley 14/2013, de 27-9-13 de apoyo a los emprendedores y a su internalización.
* Pressupostos generals de l'estat.
*Real Decreto-ley 8/2020, de 17 de marzo, de medidas urgentes extraordinarias para hacer frente al impacto económico y social del COVID-19
*Real Decreto-Ley 18/2020, BOE 13-05-20, de medidas sociales en defensa del empleo.
*Real Decreto-Ley 19/2020, BOE 27-05-20, por el que se adoptan medidas complementarias en materia agraria, científica, económica, de empleo y Seguridad Social y tributarias para paliar los efectos del COVID-19
*Real Decreto-Ley 21/2020, BOE 10-06-20 de medidas urgentes de prevención, contención y coordinación para hacer frente a la crisis sanitaria ocasionada por el COVID-19.
- Agencia Tributaria. Normativa fiscal disponible a www.aeat.es
Sabi date base
Excel
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PAUL) Pràctiques d'aula | 501 | Català | primer quadrimestre | tarda |
(TE) Teoria | 50 | Català | primer quadrimestre | tarda |