Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2500798 Educació Primària | OT | 4 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
Es recomana que per a la realització d'aquesta assignatura s'hagi aprovat les assignatures "Ensenyament i Aprenentatge del Coneixement del Medi Natural, Social i Cultural" de 2n i "Didàctica de les ciències experimentals" de 3r.
L’assignatura "Laboratori i Virtualitat" té com a objectius d'aprenentatge que els estudiants participants, al final del curs, siguin capaços de:
Bloc 1: TICs i pràctica científica a l'aula. Quines TIC, quan utiltzar-les, com i per a què?
Bloc 2: Eines digitals per enriquir el treball experimental a l'escola: telèfons mòbils, sensors digitals, lupes digitals i vídeos.
Bloc 3: Eines digitals per treballar amb models virtuals a l'aula: animacions, simulacions, videojocs i laboratoris virtuals.
Bloc 4: Eines digitals per comunicar científicament: la pissarra digital interactiva i el pensament computacional (p.ex.: Scratch).
Bloc 5: Eines digitals per abordar els continguts de tecnologia a l'aula de primària (tecnologies creatives)
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Bloc 1 | 5 | 0,2 | 6, 12, 7, 2, 11 |
Bloc 2 | 15 | 0,6 | 6, 12, 7, 2, 11 |
Bloc 3 | 15 | 0,6 | 3, 4, 6, 12, 7, 2, 11 |
Bloc 4 | 10 | 0,4 | 6, 12, 7, 2, 11 |
Bloc 5 | 5 | 0,2 | 3, 7 |
Tipus: Supervisades | |||
Tutories Bloc 2 | 5 | 0,2 | |
Tutories Bloc 3 | 5 | 0,2 | |
Tutories Bloc 4 | 5 | 0,2 | |
Tutories Bloc 5 | 4 | 0,16 | |
Tutories preparació Projecte i Reflexions finals | 11 | 0,44 | |
Tipus: Autònomes | |||
Preparació del projecte final | 10 | 0,4 | 4, 6, 12, 7, 2, 11 |
Treball autònom per l'elaboració dels treballs entregables | 60 | 2,4 | 6, 12, 7, 2, 11 |
L'assignatura "Laboratori i virtualitat" combina diferents formes de treballar: activitats experimentals de laboratori, activitats experimentals de camp i activitats a l'aula d'informàtica o l'espai de creació. Té especial importància el treball en petits grups i la discussió didàctica en el grup classe.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Activitat amb TICs 1 | 20% | 0 | 0 | 6, 12, 7, 2, 10, 11 |
Lliuraments individuals | 20% | 0 | 0 | 6, 12, 7, 2, 11 |
Participació a classe | 10% | 0 | 0 | 9, 11, 8 |
Projecte de digitalització | 20% | 0 | 0 | 1, 5, 6, 2 |
Projecte final | 20% | 0 | 0 | 3, 4, 6, 12, 7, 2, 11 |
Reflexió Inicial-Final | 10% | 0 | 0 | 3, 4, 6, 12, 7, 2, 11 |
L'avaluació de l'assignatura Laboratori i Virtualitat serà continuada i tindrà diferents apartats:
Caldrà tenir en compte que:
Avaluació única
Chivite, J. (2010). Com influencia la temperatura en el creixement de les hortalisses en un hivernacle. Ciències. Revista del Professorat de Ciències d'Infantil, Primària i Secundària, 17, 2-6.
Colette Murphy (2003). Literature Review in Primary Science and ICT. A NESTA Futurelab Series - report 5.
Demkanin, P., Kibble, B., Lavonen, J. Josefa Guitart Mas, Jozefina Turlo (2008). Effective use of ICT in Science Education. University of Edinburg.
Hennessy, S., Wishart, J., Whitelock, D., Deaney, R., Brawn, R., la Velle, L., McFarlane, A., Ruthven, K. and Winterbottom, M. (2007). Pedagogical approaches for technology-integrated science teaching. Computers and Education, 48 (1), 137-152.
López, V. i Hernández, M.I. (2013). El Scratch com a eina de modelització computacional. Ciències. Revista del Professorat de Ciències d'Infantil, Primària i Secundària, 26, 28-33.
Osborne, J., Hennessy, S. (2003). Literature Review in Science Education and the Role of ICT: Promise, Problems and Future Directions. A NESTA Futurelab Research report – report 6.
Pintó, R., Couso, D., Hernández, M.I. (2010) An inquiry-oriented approach for making the best use of ICT in the science classroom. e-Learning papers, 20, 1-14.
- Scratch
- Microbit
- Tinkercad
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 20 | Català | primer quadrimestre | tarda |