Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2500798 Educació Primària | OT | 4 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
Es suggereix que els estudiants que es matriculin en aquesta assignatura hagin cursat i aprovat les assignatures del grau de Mestres d’Educció Primària següents:
"Matemàtiques per mestres", de primer curs, "Aprenentatge de les matemàtiques i currículum", de segon curs i "Gestió i innovació a l'aula de matemàtiques", de tercer curs.
Davant la llum blanca, Isaac Newton, va idear un pla per fer-la passar a traves d’un prisma de vidre que va revelar un preciós arc de sant Martí que va deixar meravellats als experts de la Royal Society. Això va generar una pregunta directa, estava la llum blanca composada per tots els colors o era el prisma el que tintava la llum? Sense més complexitat que fer passar la llum multicolor per un altre prisma idèntic, va revertir l’efecte, tornant a veure’s la llum blanca. Aquest procés, va ser una mica més complex , però va resoldre el dubte.
De la mateixa manera que Sir Isaac, fem passar molts conceptes matemàtics a través del prisma del sistema educatiu, descomponent-los en les diferents matèries. En canvi, el nostre alumnat no és tant exigent com la Royal Society i amb aquest primer experiment te suficient. Els/Les docents esperem que l’alumnat sigui capaç d’arribar a la conclusió del segon prisma i que tot i els múltiples matisos del concepte, la llum blanca s’il·lumini al final del camí. La realitat ens mostra que no es una tasca fàcil i que cal generar oportunitats d’aprenentatge per desenvolupar-la.
En aquesta assignatura aprendrem a detectar oportunitats d’aprenentatge a diferents contextos que ens portaran a practicar l’ús del segon prisma, connectant les diferents matèries per treballar conceptes matemàtics de forma més amplia.
Per fer això ens centrarem en aquells models pràctics utilitzats a les aules de les escoles innovadores: el treball per projectes i el treball per racons, tot desenvolupant les eines d’avaluació necessàries.
Així doncs, aprendrem a utilitzar eines per reconduir aquest arc de sant Martí de matèries a un segon prisma, el del treball interdisciplinar.
OBJECTIUS:
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Exposicions per part del professor(GG) | 20 | 0,8 | 3, 8 |
Tipus: Supervisades | |||
Taller de creació de propostes didàctiques(PG) | 30 | 1,2 | 5 |
Taller d'anàlisi de propostes didàctiques(PG) | 30 | 1,2 | 5 |
Tipus: Autònomes | |||
Projecte (GG) | 20 | 0,8 | 3, 5, 8 |
El protagonista en el procés d'ensenyament aprenentatge és l'estudiant i és sota aquesta premissa que s'ha planificat la metodologia de l'assignatura.
Com que es tracta d'una assignatura optativa, totes les sessions presencials seran amb tot el grup classe. Tanmateix, tal com s'indica a la metodologia, hi haurà sessions on es realitzarà un treball en petit grup a l'aula sota la supervisió del professor.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Microprojectes I - individual | 30% | 17,5 | 0,7 | 1, 3, 4, 5, 6, 8 |
Microprojectes II - grupal | 30% | 17,5 | 0,7 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 |
Prova - individual | 20% | 5 | 0,2 | 3 |
Video projecte - grupal | 20% | 10 | 0,4 | 2, 5, 7, 9, 10 |
Avaluació continuada
L'avaluació continuada de l'assignatura es realitzarà al llarg de tot el curs acadèmic mitjançant les tasques següents:
Avaluació única
L'avaluació única de l'assignatura constarà de les evidències següents, que s'hauran d'entregar el dia 16 de desembre de 2024:
Recuperació
Per participar a la recuperació l'alumnat ha d'haver estat prèviament avaluat en un conjunt d'activitats el pes de les quals equivalgui a un mínim de DUES TERCERES PARTS DE LA QUALIFICACIÓ TOTAL DE L'ASSIGNATURA. La recuperació constarà d'una prova escrita sobre tots els continguts treballats en l'assignatura i de l'entrega de totes les activitats que no s'hagin superat. La recuperació tindrà lloc el 3 de febrer de 2025.
Així com:
- En totes les activitats es tindrà en compte la competència comunicativa, fins al punt que qualsevol activitat podrà ser retornada si hi ha mancances d'expressió o d'ortografia.
- L'assistència a les classes presencials de l'assignatura és obligatòria.
- La nota d'un treball en grup no és necessàriament la nota individual dels alumnes d'aquest grup.
- El plagi total o parcial, d'una de les activitats i/o còpia en una prova d'avaluació és motiu directe de suspens de l'assignatura.
- Les qualificacions obtingudes en cadascuna de les activitats d'avaluació es lliuraran a l'estudiant en termini de 15 dies hàbils. Un cop lliurades les qualificacions, l'estudiant podrà fer la revisió de la nota en les hores que el/la professor/a convingui.
Alsina, C. (1998). Mathematics and Cross-Curricular Activities. Bridges Exist for Crossing them, ZDM vol.30(2), p.34-36
Christiansen, I. M. (1998). Cross-Curricular Activities Within One Subject? Modeling Ozone Depletion in 12th Grade, ZDM vol.30(2), p.22-27
Corbalán, F. (2007). Matemáticas de la vida misma. Barcelona, Graó.
Gallego Lázaro, C. (2005). Repensar el aprendizaje de las matemáticas :Matemáticas para convivir comprendiendo el mundo, Barcelona, Graó.
Greeno, J. (1992). Mathematical and Scientific Thinking in Classrooms and Other Situations. A:Enhancing Thinking Skills in the Sciences and Mathematics, p.39-63.
Hughes-Hallett, D. (1998). Interdisciplinary Activities in Mathematics and Science in the United States, ZDM vol.30(4), p 116-118
Jorba, J.; Sanmartí, N. (1994). Enseñar, aprender y evaluar: un proceso de regulación continua, Madrid, Centro de Investigación y Documentación Educativa.
Lave, J., & Wenger, E. (1998). Communities of Practice: Learning, Meaning, and Identity, Cambridge University Press.
Michelsen,C., Glargaard, N. I Dejgaard, J. (2005), Interdisciplinary Competences-Integrating mathematics and subjects of natural sciences, M. Anaya, Canada.
Michelsen i B. Sriraman (Ed.), Proceedings of the 1st International Symposium of Mathematics and its Connections to the Arts ans Sciences, p 201-214
Sanmartí, N. (2007), 10 ideas clave. Evaluar para aprender. Barcelona, Graó
Geogebra
Scratch
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(TE) Teoria | 70 | Català | primer quadrimestre | tarda |