Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2500890 Genètica | OB | 3 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
Convindria haver superat i assolit les competències corresponents a les assignatures: Biologia molecular d'eucariotes, Citogenètica i Genètica humana. Una part dels seminaris es fara en anglès i per tant convindria que els alumnes tinguessin un nivell mínim de coneixement d'anglès per poder seguir tota la assignatura.
Els principals objectius d’aquesta assignatura són:
Teoria
Seminaris externs
Constarà de seminaris impartits per especialistes sobre el diagnòstic genètic molecular de diverses malalties genètiques concretes o grups de malalties, la qual cosa inclou casos clínics específics.
Seminaris impartits pels alumnes
El contingut es consensuarà amb el professor responsable.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes de teoria | 30 | 1,2 | 4, 22, 21 |
Seminaris externs | 5 | 0,2 | 22, 5, 6, 9, 17 |
Seminaris interns dels alumnes | 8 | 0,32 | 4, 22, 21, 9, 17 |
Tipus: Supervisades | |||
Tutories individuals | 4 | 0,16 | 22, 5, 6, 9, 17 |
Tipus: Autònomes | |||
Estudi | 72 | 2,88 | 4, 21 |
Recerca bibliogràfica | 16 | 0,64 | 21 |
Treball al Campus Virtual | 10 | 0,4 | 5, 6 |
Classes de teoria: L’alumne adquireix els coneixements científics propis de la assignatura assistint a les classes de teoria: classes magistrals amb suport de TIC, que complementarà amb l’estudi personal dels temes exposats. El material utilitzat a classe el podrà trobar l’alumne a l’eina de “material docent” del Campus Virtual. Aquestes classes estan concebudes com un mètode fonamentalment unidireccional de transmissió de coneixements del professor a l’alumne que obliga a aquest a desenvolupar estratègies d’aprenentatge autònom fora de classe.
Classes de seminaris externs: Els coneixements adquirits en les classes de teoria i en l’estudi personal es complementa en els seminaris a on especialistes del camp de la Genètica clínica exposen els casos en els que treballen en els que s’apliquen les tècniques estudiades a les classes de teoria. Alguns d'aquests inclouran l'anàlisi de casos clínics concrets. Una part dels seminaris externs s'impartiran en anglès.
Seminaris impartits pels alumnes: Els alumnes hauran de fer obligatòriament un seminari en format d'exposició oral amb suport de TIC. Aquests seminaris es faran en grups de dos alumnes que exposaran casos d'aplicacions de tècniques moleculars en el diagnòstic de malalties genètiques seguint com a model els seminaris externs i aplicant els coneixements adquirits a les classes de teoria. La temàtica del seminari es consensuarà amb el professor amb suficient antelació. Es valorarà positivament que els seminaris siguin en anglès.
Activitats al Campus Virtual: L'alumne podrà seguir treballant amb els continguts de l’assignatura mitjançant diferents propostes d'activitats que trobaran a l'espai docent de l’assignatura al Campus Virtual.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Examen de seminaris | 22,5% | 1,75 | 0,07 | 1, 4, 22, 5, 21, 6, 11, 20, 7, 8, 9, 10, 12, 13, 14, 15, 16, 18, 19, 3, 2, 17 |
Examen de teoria | 50% | 1,75 | 0,07 | 1, 4, 22, 5, 21, 6, 11, 20, 7, 8, 9, 10, 12, 13, 14, 15, 16, 18, 19, 3, 2, 17 |
Participació al Campus Virtual | 5% | 0,7 | 0,03 | 4, 5, 21, 6, 9, 13, 18, 19, 17 |
Seminaris impartits per l'alumne | 22,5% | 0,8 | 0,03 | 4, 5, 6, 9, 17 |
L'alumne interessat en millorar la nota final podrà presentar-se a un examen final de recuperació de qualsevol de les dues parts (teoria i seminaris). Presentar-se a la recuperació implica la renuncia a la nota obtinguda prèviament.
Per tal d'aprovar cal treure una nota final ponderada ≥ 4,9. L'alumne que no ha hagi assolit aquesta nota està suspès o es considerarà com "no avaluable" si no s'ha presentat a cap examen.
Per participar a la recuperació, l'alumnat ha d'haver estar prèviament avaluat en un conjunt d'activitats el pes de les quals equivalgui a un mínim de dues terceres parts de la qualificació total de l'assignatura o mòdul. Per tant, l'alumnat obtindrà la qualificació de "No Avaluable" quan les activitats d'avaluació realitzades tinguin una ponderació inferior al 67% en la qualificació final.
Avaluació única
L’avaluació única consisteix en una única prova en la que s’avaluaran els continguts de tot el programa de teoria i de seminaris de l'assignatura en forma de prova teórico-práctica. La prova constarà de preguntes de tipus test i de respostes escrites. La nota obtinguda en aquesta prova de síntesi suposarà el 72,5% de la nota final de l’assignatura (50% la part de Teoria, i 22,5% la part de seminaris). Per superar aquesta prova cal assolir una nota mínima de 4,9.
L’alumnat que s’aculli a l’avaluació única ha de fer obligatòriament els seminaris en sessions presencials i en les mateixes condicions que en l'avaluació convencional (22,5% de la nota final).
La prova d’avaluació única es farà coincidint amb la mateixa data fixada en calendari per a la darrera prova d’avaluació parcial i s’aplicarà el mateix sistema de recuperació que per a l’avaluació convencional.
Ginsburg, G.S. and H.F. Willard (2010) Essentials of Genomic and Personalized Medicine. Elsevier (http://www.sciencedirect.com/science/book/9780123749345)
Mülhardt, C. and E.W. Beese (2007) Molecular Biology and Genomics. Elsevier (http://www.sciencedirect.com/science/book/9780120885466)
Patrinos, G.P., P.B. Danielson and W.J. Ansorg (2017) Molecular Diagnostics. Third Edition. Elsevier (http://www.sciencedirect.com/science/book/9780128029718)
Tollefsbol, T. (2011) Handbook of Epigenetics. The New Molecular and Medical Genetics. Elsevier (http://www.sciencedirect.com/science/book/9780123757098)
No aplica
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(SEM) Seminaris | 631 | Anglès | segon quadrimestre | matí-mixt |
(SEM) Seminaris | 632 | Anglès | segon quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 63 | Català/Espanyol | segon quadrimestre | matí-mixt |