Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2500890 Genètica | OB | 3 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
Convindiía haver superat i assolit les competencies corresponents a les assignatues: "Biologia Cel·lular", "Genètica Humana", "Citogenètica" i "Genètica i Reproducció".
Els principals objectius d'aquesta assignatura són:
1. Principis generals: Activitat d'autoaprenentatge
1.1. Introducció bàsica a les malalties genètiques
1.2. Concepte de predisposició o susceptibilitat genètica
1.3. Assessorament genètic
2. Alteracions cromosòmiques
2.1. Trisomies autosòmiques
2.2. Alteracions dels cromosomes sexuals
2.3. Microdelecions i microduplicacions cromosòmiques
3. Malalties neuromusculars
3.1. Distròfies musculars: definició i classificació
3.2. Distròfies musculars de Duchenne i de Becker
3.3. Altres distròfies musculars
3.4. Distròfia miotònica
3.5. Atrofia muscular espinal
4. Malalties mentals i del comportament
4.1. Discapacitat intel·lectual
4.2. Síndrome del cromosoma X Fràgil i malalties associades
4.3. Síndrome de Rett i malaties associades
4.4. Introducció a la genètica dels Transtorns de l'Espectre Autista (TEA)
4.5. Introduscció a la genètica de l'Esquizofrènia
5. Malalties del sistema nerviós central
5.1. Malaltia de Huntington
5.2. Alzheimer
5.3. Parkinson
5.4. Tumors primaris del sistema nerviós central
6. Malalties esquelètiques i del teixit connectiu
6.1. Osteogènesi imperfecta
6.2. Acondroplàsia
6.3. Síndrome de Marfan
6.4. Sarcoma
7. Malalties craniofacials
7.1. Craniosinostosi
8. Malalties dermatològiques
8.1. Albinisme
8.2. Càncer de pell
9. Malalties oftalmològiques i sordesa
9.1. Defectes de la visió dels colors
9.2. Sordesa
10. Malalties cardiovasculars
10.1. Hipertensió
11. Malalties gastrointestinals
11.1. Celiaquia
11.2. Càncer de còlon
12. Malalties respiratòries
12.1. Càncer de pulmó
13. Malalties metabòliques
13.1. Alteracions en el metabolisme dels glúcids: intolerància a la lactosa
13.2. Alteracions en el metabolisme dels lípids: hipercolesterolèmia
13.3. Alteracions en el metabolisme dels aminoàcids: fenilcetonúria
14. Malalties hematològiques
14.1. Hemoglobinopaties
14.2. Hemofílies
14.3. Leucèmies i Limfomes
15. Malalties urogenitals
15.1. Ronyons poliquístics
15.2. Càncer de ronyó
15.3. Càncer de bufeta
15.4. Càncer de pròstata
16. Malalties endocrinològiques
16.1. Càncer de mama
16.2. Diabetis Mellitus
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Aprenentatge basat en problemes (ABP) | 12 | 0,48 | 4, 19, 5, 18, 7 |
Classes magistrals | 34 | 1,36 | 5 |
Tipus: Supervisades | |||
Elaboració de treballs | 18 | 0,72 | 4, 19, 5, 18, 7 |
Tutories presencials i virtuals | 6 | 0,24 | 4, 5 |
Tipus: Autònomes | |||
Avaluació | 6 | 0,24 | |
Cerca de documentació | 17 | 0,68 | |
Estudi | 38 | 1,52 | 18 |
Lectura de texts | 19 | 0,76 | 18 |
Classes magistrals: Exposició sistematitzada del temari de l'assignatura, donant rellevància als conceptes més importants. Lʼalumnat adquireix els coneixements científics bàsics de l'assignatura a les classes de teoria, que complementarà amb lʼestudi personal dels temes exposats.
Aprenentatge basat en problemes (ABP): L'alumnat treballara en grups reduïts, i sota la supervisió del professorat, sobre problemes específics al llarg de 3 sessions de 2 hores cadascuna per cada cas, i un total de 2 casos. Al final de cada cas, s'exposarà el treball davant la resta de companys.
La plataforma de comunicació i de transferència de material utilitzada de manera general serà Moodle.
Nota:“el professorat haurà de destinar aproximadament uns 15 minuts d’alguna classe a permetre que els seus estudiants puguin respondre les enquestes d’avaluació de l’actuació docent i d’avaluació de l’assignatura o mòdul”
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Aprenentatge Basat en Problemes (ABP) | 25% | 0 | 0 | 1, 4, 19, 5, 18, 7, 12, 14, 15, 16, 3, 2 |
Exàmens | 75% | 0 | 0 | 1, 11, 10, 8, 9, 6, 13, 15, 17, 3, 2 |
Aquesta assignatura no preveu el sistema d’avaluació única.
Les competències d’aquesta matèria seran avaluades mitjançant: exàmens, treballs en grup i presentacions públiques.
El sistema d’avaluació s’organitza en dos mòduls, cadascun dels quals tindrà assignat un pes específic en la qualificació final:
Activitats d’avaluació |
Recuperable |
Valor |
1r parcial |
Si |
37,5% |
2nparcial |
Si |
37,5% |
ABP cas 1 |
No |
12,5% |
ABP cas 2 |
No |
12,5% |
Total* |
|
100% |
*Requisits per poder calcular la qualificació global
La mitjana ponderada de les puntuacions s'aplicarà a partir de qualificacions iguals o superiors a 4 en cadascun dels exàmens parcials.
Per tal de poder fer mitjana entre els exàmens parcials i les ABPs i, conseqüentment, poder aprovar l'assignatura, caldrà obtenir una qualificació promig igual o superior a 5 de la part corresponent als exàmens paricals.
Examen de recuperació
Per participar a la recuperació, l'alumnat ha d'haver estat prèviament avaluat en un conjunt d'activitats el pes de les quals equivalgui a un mínim de dues terceres parts de la qualificació total de l'assignatura. Per tant, l'alumnat obtindrà la qualificació de "No Avaluable" quan les activitats d'avaluació realitzades tinguin una ponderació inferior al 67% en la qualificació final.
Es poden recuperar els exàmens parcials en els que la nota de l’examen hagi estat inferior a 4. Les persones ineteressades poden presentar-se a l'examen de recuperació només del parcial suspès.
La tipologia dels exàmens de recuperació podrà ser tipus test i/o incloure preguntes curtes a desenvolupar per part de l'alumnat.
Si l’alumnat s’examina dels dos exàmens parcials, la puntuació aconseguida correspon al 75% de la qualificació de l’assignatura, desapareixent el requisit d’haver d’obtenir una puntuació superior o igual a 4 de cadascun dels exàmens parcials. Aquesta puntuació s’utilitzarà per calcular la qualificació global amb la resta d’activitats d’avaluació.
L'alumnat que vulgui millorar la nota d'un o d'ambdós parcials podà fer-ho a l’examen de recuperació, renunciant prèviament a la qualificació obtinguda a l'examen parcial corresponent.
Còpia i plagi
La còpia o plagi, tant en el cas de treballs com en el cas dels exàmens, constitueixen un delicte que pot representar suspendre l'assignatura.
Per a la realització de les classes teòriques s'utilitzaran programes del paquet Miscrosoft, essencialment PowerPoint, Adobe pdf, i si és necessària la realització d'videoconferències, s'utilitzarà Teams.
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(SEM) Seminaris | 631 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(SEM) Seminaris | 632 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(SEM) Seminaris | 633 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 63 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |