Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2502501 Prevenció i Seguretat Integral | OB | 2 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
Aquesta assignatura no te prerequisits
Es tracta de mostrar diferents aspectes de la seguretat des del punt de vista de la intervenció administrativa, ja sigui regulada o autoregulada, amb la finalitat de prevenir riscos o perills per assolir una prevenció integral. S’escullen sectors com el domicili, el domini públic, el lloc de treball, els transports públics i privats, l’hoteleria, etc. i s’analitza la normativa, els instruments jurídics i les obligacions dels ciutadans per tal que els nostres especialistes en prevenció estiguin preparats per fer front als requeriments de les Administracions Públiques.
S’estudien els conceptes de treballador, de contracte laboral, de comerciant, d’empresari, de societats mercantils, etc. per tal de trobar solucions adients als procediments administratius oberts.
Paral·lelament s’aniran explicant els nous drets que emparen cada situació: de la dona, ambientals, de les minories, a la seguretat vial, a la prevenció de riscos laborals, a la seguretat alimentària, a la salut, antitabac, etc. adients al nou model de societat del risc.
Veurem a cada sessió com es garanteix un dret (a la vida, a la salut, a la seguretat, etc.) a través de l’anàlisi d’un sector concret o en un àmbit concret on es desenvolupen els éssers humans: el domicili, la universitat, el lloc de treball, els mitjans de transport, els hotels, els espectacles, etc.
Estudiarem la intervenció administrativa en matèria d'auditories, foment de l'autorregulació regulada, controls de qualitat, etc.
Exposarem les eines dels ciutadans per accedir al torn d’ofici, coneixerem la cooperació entre els jutjats de guàrdia i la policia, etc.
Es farà un estudi exahaustiu de prevenció de la violencia a través de la regulació de les armes de foc. Expondrem com hi ha diferents models de seguretaten funció de la restricció o la llibertat que s’atorgui al ciutadà pel que fa a la tinença d’armes. Analitzarem el model americà de llibertat i foment de l’individu armat per a aconseguir un Estat on el ciutadà aconsegueix o no la seva autoprotecció. A la vegada, es farà una comparació amb el model europeu de seguretat en el que la possessió de les armes per a la defensa del ciutadà és monopoli de les forces i cossos de seguretat. Un cop exposats els dos models més representatius es valorarà quin sistema ofereix més seguretat integral.
Objectius Formatius
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Avaluació | 4 | 0,16 | 3, 4, 1, 5, 2, 15, 7, 6, 13, 11, 12, 10, 9, 8, 14 |
Classes | 40 | 1,6 | 3, 4, 1, 5, 2, 15, 7, 6, 13, 11, 12, 10, 9, 8, 14 |
Tipus: Supervisades | |||
Discussions temàtiques | 12 | 0,48 | 3, 4, 1, 5, 2, 15, 7, 6, 13, 11, 12, 10, 9, 8, 14 |
Tipus: Autònomes | |||
Estudi Autònom | 94 | 3,76 | 3, 4, 1, 5, 2, 15, 7, 6, 11, 12, 10, 9, 8, 14 |
Les classes teòriques a l’aula combinaran les classes magistrals i el desenvolupament i resolució d’exercicis de treball, normalment individuals o en parelles.
Les classes pràctiques a l’aula, consistiran en el desenvolupament d’exercicis i treballs en grup, en que s’aplicaran a la pràctica alguns dels conceptes presentats a les classes teòriques. Posteriorment s’efectuarà una posada en comú de la que es despendran les conclusions acadèmiques corresponents.
Les activitats autònomes correspondran tant a l’estudi personal com a la resolució dels exercicis i treballs plantejats pel professor. Cada alumne haurà de recercar documentació de temes relacionats amb la matèria objecte d’estudi i treballs personals de consolidació sobre el que s’ha exposat a classe (lectures programades, exercicis individuals). A més haurà de fer un seguiment i estudi de diferents exercicis i casos pràctics.
Les activitats d’avaluació mesuraran els coneixements i competències adquirits pels alumnes, d’acord amb els criteris que es presenten en el següent apartat.
Les tutories amb el professorat es concertaran per correu electrònic
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Examens orals o escrits | 50% | 0 | 0 | 3, 4, 1, 5, 2, 15, 7, 6, 13, 11, 12, 10, 9, 8, 14 |
Proves d'avaluació continuada | 50% | 0 | 0 | 3, 4, 1, 5, 2, 15, 7, 6, 13, 11, 12, 10, 9, 8, 14 |
Avaluació contínua
Al llarg del curs es proposaran una sèrie d’exercicis individuals a entregar (50%) i que puntuaran a la nota final. Aquests exercicis seran plantejats durant les classes teòriques a l’aula i podran anar associats a diferents lectures programades i/o recerca d’informació. En algunes ocasions, aquests exercicis podran ser realitzats en grups a indicació del professor.
Així mateix es treballarà en grups d’entre 3 i 4 alumnes i s’exposaran els casos pràctics o els temes preparats individualment de forma oral. Es valorarà l’aprofundiment dels debats sobre qüestions plantejades al temari.
L’ús de portàtil a les aules és permetrà en determinades sessions (el professor informarà quan el seu ús sigui possible i/o recomanable).
Hi haurà una prova final de recapitulació que comptarà el 50% de la nota final. La prova consistirà en una sèrie de qüestions sobre els diferents temes exposats i treballats durant el curs. Concretament hi haurà 5 preguntes a desenvolupar i una reflexió final.
Avaluació única:
Els estudiants que optin per l'avaluació única faran una prova de síntesi final de l'assignatura (50%), una pràctica (40%) i una defensa oral (10%). La data per a aquesta prova serà la mateixa programada a l'horari per a l'últim examen d'avaluació continuada. S'aplica el mateix sistema de recuperació que per a l'avaluació continuada.
Recuperació
En cas de no superar l'assignatura d'acord amb els criteris abans esmentats (avaluació continuada, mínim 3,5), es podrà fer una prova de recuperació en la data programada a l'horari, i que versarà sobre la totalitat dels continguts del programa.
Per participar a la recuperació l'alumnat ha d'haver estat prèviament avaluat en un conjunt d'activitats, el pes de les quals equivalgui a un mínim de dues terceres parts de la qualificació total de l'assignatura. No obstant això, la qualificació que constarà a l'expedient de l'alumne és d'un màxim de 5-Aprovat. Si no ha estat avaluat en dos terceres parts per no haver-se presentat a les proves obtindrà la calificació de No Presentat, sense tenir opció a la Recuperació.
Avaluació de l'alumnat en segona convocatòria o més
Caldrà realitzar els treballs, proves i exàmes programats i lliurar les treballs de l'assignatura en les dates indicades al Moodle.
Advertències
L'alumnat que necessiti canviar una data d'avaluació han de presentar la petició emplenant el document que trobarà a l'espai moodle de Tutorització EPSI. Una vegada omplert el document s'ha d'enviar al professorat de l'assignatura i al coordinador del grau.
Sense perjudici d'altres mesures disciplinàries que s'estimin oportunes, i d'acord amb la normativa acadèmica vigent, "en cas que l'estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d'un acte d'avaluació, es qualificarà amb un 0 aquest acte d'avaluació, amb independència del procés disciplinari que es pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d'avaluació d'una mateixa assignatura, la qualificació final d'aquesta assignatura serà 0".
Les proves/exàmens podran ser escrits i/o orals a criteri del professorat.
En el moment de la realització de cada activitat avaluativa, el professorat informarà al'alumnat dels mecanismes de revisió de les qualificacions. Per l'alumnat d'avaluació única, el procés de revisió serà el mateix.
Si haguesin circumstàncies sobrenvingudes que impedissin el normal desenvolupament normal de l'assignatura, el professorat podrà modifciar tant la metodologia com el sistema d'avaluació de l'assignatura.
Si durant la correcció es tenen indicis que una activitat o treball s'han realitzat amb respostes assistides per intel·ligència artificial, el/la docent podrà complementar l'activitat amb una entrevista personal per a corroborar l'autoria del text.
Ballbé, M., Martínez, R., “Law and Globalization: Between the United States and Europe”, en Global Administrative law, Robalino-Orellana i Rodríguez Arana (ed.), Cameron May, 2010.
Broseta Pont, M., Martínez Sanz, F., Manual de Derecho Mercantil, Vol I y II, Tecnos, 2014.
Cruz Villalon, J., Compendio de Derecho del Trabajo, Tecnos, 2019.
Esteve Pardo, J., Lecciones de Derecho Administrativo, Marcial Pons, 2019.
Gómez de Hinojosa Guerrero, A. Seguridad privada global ¿Amenaza u oportunidad?, Atelier, 2024.
Martínez Quirante, R. , Armas: ¿Libertad Americana o Prevención Europea?, Editorial Académica Española, 2019.
Martínez Quirante, R., Rodríguez, J.. Inteligencia Artificial y armas letales autónomas, Trea, 2018.
Trayter Jiménez, J.M., Derecho administrativo. Parte general, Atelier, 2019.
Aquesta assignatura farà servir el programari bàsic del paquet Office
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(TE) Teoria | 1 | Català/Espanyol | primer quadrimestre | tarda |
(TE) Teoria | 2 | Català/Espanyol | primer quadrimestre | tarda |