Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2502501 Prevenció i Seguretat Integral | FB | 1 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
Aquesta asignatura no té prerequisits
L'assignatura "Modelos de seguretat" mostrarà els diferents models de seguretat existents, la seva evolució i les seves conseqüències pràctiques en la gestió de la seguretat.
OBJETIUS FORMATIUS
Diferenciar els models de seguretat.
Accions de seguretat adequades en funció del model de seguretat concret.
Avaluar l’impacte de la seguretat humana en la societat.
Models de seguretat: Marc teòric
En aquest primer bloc s'explicaran els diferents models de seguretat existents, destacant la diferència entre els models preventius i els models reactius de seguretat.
Models de seguretat: Experiències pràctiques
En aquest segon bloc s'analitzaran diferents accions i operatius de seguretat on s'han aplicat diferents perspectives d'intervenció en funció del model de seguretat emprat.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Avaluació | 4 | 0,16 | 1, 2, 3, 4, 6, 10, 5, 13, 12, 11 |
Classes teòriques amb la participació activa de l'alumnat | 40 | 1,6 | 1, 2, 3, 4, 7, 6, 8, 9, 10, 5, 14, 15, 13, 12, 11, 17, 16 |
Tipus: Supervisades | |||
Tutorías de apoyo a la realización de los trabajos prácticos y teóricos | 12 | 0,48 | 1, 4, 6, 10, 5, 17, 16 |
Tipus: Autònomes | |||
Estudi personal, lectura d'articles i elaboració i treballs acadèmics de l'assignatura | 94 | 3,76 | 1, 2, 3, 4, 7, 6, 8, 9, 10, 5, 14, 15, 13, 12, 11, 17, 16 |
Alguna de les classes de les persones convidades pot ser en català
La metodologia d'aquesta assignatura es basarà en un model dinàmic i participatiu.
Els alumnes hauran de realitzar un correcte seguiment de les explicacions del professorat a l'aula, llegir o estudiar els temes proposats pel professorat, així com participar a classe.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Elaboració i entrega de treballs acadèmics sobre els temes tractats a l'assignatura | 50% | 0 | 0 | 1, 2, 3, 4, 7, 6, 8, 9, 10, 5, 14, 15, 13, 12, 11, 17, 16 |
Examen(ns) parcial(s) i Examen final d'avaluació continuada | 50% | 0 | 0 | 2, 3, 4, 6, 5, 14, 13, 12, 11, 17, 16 |
Avaluació continuada
1. Avaluació dels temes treballats a l'aula i avaluació continuada
Treball de l'assignatura i exercicis: lliurament dels treballs i exercicis que es plantegen en classe. La nota d'aquestes proves, exercicis i pràctiques equival al 50% de l'assignatura.
La nota d'aquests exercicis (5 punts (nota màxima) respecte a la nota final de l'assignatura) se sumarà a la nota obtinguda de les proves teòriques individuals sempre que aquestes hagin estat superades en les condicions que s'especifiquen en l'apartat següent.
2. Proves teòriques individuals
Examen: proves individuals, escrites o orals, que permeten valorar els coneixements adquirits per l'estudiant.
La nota d'aquestes proves equival al 50% de l'assignatura. Es programaran dues proves amb un valor del 25% cadascuna.
La qualificació mínima de cada prova teòrica perquè la nota sumi amb les notes obtingudes en les pràctiques és de 3,5.
La nota d'aquestes proves serà de 5 punts respecte a la nota final de l'assignatura).
Les proves / exàmens podran ser escrits i / o orals a criteri del professorat.
El treball de l'assignatura ha de tenir una nota de 4 per a poder sumar a l'avaluació contínua.
Cada prova ha de tenir una nota de 3,5 com a mínim per a poder sumar a l'avaluació contínua.
La nota per a aprovar l'avaluació contínua serà el resultat de suma de les dues proves i el treball de l'assignatura, sempre que s'obtinguin les notes mínimes exigides per a sumar. Per a aprovar l'avaluació continuada aquesta mitjana ha de ser 5 o superior.
Avaluació Única
L'alumnat que opti per l'avaluació única realitzarà una prova de síntesi final de tot el contingut de l'assignatura (50%) i lliuraran un treball de l'assignatura amb el mateix contingut exigit per a l'avaluació continuada (50%).
La data per a aquesta prova i el lliurament del treball de l'assignatura serà la mateixa programada en l'horari per a l'últim examen d'avaluació continuada.
S'aplicarà el mateix sistema de recuperació que per a l'avaluació continuada.
Avaluació de l'alumnat en segona convocatòria o més
L'alumnat que repeteixi l'assignatura realitzarà les proves i exàmens programats i lliurarà el treball de l'assignatura en les dates indicades a l'aula *Moodle.
Examen de Recuperació
L'alumne que no superi l'assignatura, que no arribi a 5 de 10, d'acord amb els criteris establerts en els dos apartats anteriors podrà presentar-se a un examen final sempre que l'alumnat s'hagi avaluat en un conjunt d'activitats, el pes de les quals equivalgui a un mínim de dues terceres parts de la qualificació total de l'assignatura. Si no ha estat avaluat d'aquestes dues terceres parts per no haver-se presentat a les proves obtindrà una qualificació de No Avaluable, segons les indicacions de la Normativa d'Avaluació de la *EPSI, sense que tingui la possibilitat de presentar-se a l'examen final de recuperació.
En aquest examen es tornarà a avaluar el conjunt dels continguts de l'assignatura que no s'hagin superat en l'avaluació continuada.
En el cas de superar-se l'examen final l'assignatura i/o el lliurament del treball, quedarà aprovada amb un 4,9 com a màxim, independentment de la nota obtinguda en l'examen.
Canvi de data d'una prova o examen
L'alumnat que necessiti canviar una data d'avaluació ha de presentar la petició emplenant el document que es troba en l'espai *Moodle de Tutorització *EPSI.
Una vegada emplenat el document s'ha d'enviar al professorat de l'assignatura i a Coordinació del Grau.
Revisió
En el moment de realització de cada activitat avaluativa, el professorat informarà l'alumnat dels mecanismes de revisió de les qualificacions.
Per a l'alumnat d'avaluació única el procés de revisió serà el mateix.
Consultar la Normativa d'Avaluació de la *EPSI.
Altres consideracions - Plagi
Sense perjudici d'altres mesures disciplinàries que s'estimin oportunes, i d'acord amb la normativa acadèmica vigent, "en cas que l'estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d'un acte d'avaluació, es qualificarà amb un 0 aquest acte d'avaluació, amb independència del procés disciplinari que es pugui instruir. en cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d'avaluació d'una mateixa assignatura, la qualificació final d'aquesta assignatura serà 0 ".
Si durant la correcció es tenen indicis que una activitat o treball s'han realitzat amb respostes assistides per intel·ligència artificial, el/la docent podrà complementar l'activitat amb una entrevista personal per a corroborar l'autoria del text.
Si concorren circumstàncies sobrevingudes que impedeixin el desenvolupament normal de l'assignatura, el professorat podrà modificar tant la metodologia com l'avaluació de l'assignatura.
Al llarg del curs es facilitaran diferents lectures a l'alumnat, destacant les lectures dutes a terme pel Dr. Manuel Ballbé, com són “El futuro del Derecho administrativo en la globalización: entre la americanización y la europeización”, RAP, núm.174, 2007, y Orden público y militarismo en la España Constitucional (1812-1983), ed. Alianza Universidad, 1984, entre d'altres.
Ballbé, M. (1983). Orden público y militarismo en la España constitucional (1812-1983), Madrid, Alianza Editorial.
Ballbé, M. (2007). El futuro del Derecho Administrativo en la globalización: entre la americanización y la europeización», Revista de Administración Pública, 174, 215-276. Consultado en https://recyt.fecyt.es/index.php/RAP/article/view/47819 el 29 de abril de 2022
Martínez Quirante. (2002). Armas : ¿libertad americana o prevención europea? / Roser Martínez Quirante ; prólogo de Antonio Morales Villanueva. Ariel.
Aquesta asignatura farà servir el programari bàsic del paquet d'office 365
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(TE) Teoria | 1 | Català/Espanyol | segon quadrimestre | tarda |
(TE) Teoria | 2 | Català/Espanyol | segon quadrimestre | tarda |