Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2502501 Prevenció i Seguretat Integral | OB | 1 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
Aquesta assignatura no té prerequisits.
“Metodologia per a la redacció de projectes (II)” és la segona assignatura de la matèria denominada “Projecte” que es desenvolupa al llarg dels tres primers cursos del Grau de prevenció i de seguretat integral. A l'assignatura “Metodologia per a la redacció de projectes (II)” s'introduirà l'alumnat en tots els coneixements generals relacionats amb protecció civil i emergències i amb la seva legislació i normativa; i, amb més detall, en la legislació catalana respecte els plans d'autoprotecció.
Per estudiar profitosament “Metodologia per a la redacció de projectes (II)” no s'ha d'haver superat o cursat prèviament “Metodologia per a la redacció de projectes (I)”.
Unitat 1.- Introducció a la Planificació en l'àmbit de la seguretat i les emergències
1.- Introducció.
2.- Pla d'autoprotecció o pla d'emergència.
3.- Planificar prèviament a les emergències.
4.- Planificació en emergències.
5.- L'obligació de fer un pla d'autoprotecció.
Unitat 2.- Normativa bàsica de protecció civil de Catalunya
1.- La protecció civil a Catalunya: que és, objectius i organització.
2.- Actuacions de protecció civil.
3.- Planificació de protecció civil.
4.- Mapa de protecció civil de Catalunya.
1.- Estatut d'autonomia i la Llei de protecció civil.
2.- Decret d'autoprotecció de Catalunya.
3.- Activitats i centres amb obligació.
4.- Continguts mínims del pla d'autoprotecció.
5.- Tècnics acreditats.
6.- Plataforma Hermes i signatura electrònica.
1.- Introducció.
2.- Geografia política (autonòmica, municipal i estatal).
3.- Geografia física (autonòmica, municipal i estatal).
4.- Punts d'interès geogràfics.
5.- Geografia internacional.
6.- L'entorn, bàsic en la gestió i en els projectes vinculats a emergències.
7.- Contextualització territorial.
1.- Introducció.
2.- Grup d'Intervenció.
3.- Grup d'Ordre.
4.- Grup Sanitari.
5.- Grup Logístic.
6.- Altres grups especialistes.
7.- Centres de coordinació i comunicació en emergències.
Unitat 3 Elements bàsics per elaborar plans d'autoprotecció
1.- Introducció.
2.- Perillositat (perill, amenaça).
3.- Vulnerabilitat.
4.- Resiliència.
5.- Exposició.
6.- Riscos en un pla d'autoprotecció.
1.- Introducció.
2.- Escenaris, accidents o situacions que poden activar un PAU.
3.- Criteris d'activació o fases.
4.- Seqüència d'accions.
5.- Integració del PAU amb plans d'àmbit superior.
1.- Introducció.
2.- Identificació del col·lectiu.
3.- Funcions i equips d'un PAU.
4.- Punt de trobada.
1.- Introducció.
2.- Objectius dels simulacres.
3.- Tipus de simulacres.
4.- Fases de preparació d'un simulacre.
5.- Investigació d'incidents i emergències.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Avaluació | 2 | 0,08 | |
Classes magistrals | 40 | 1,6 | |
Tipus: Supervisades | |||
tutories de suport | 12 | 0,48 | |
Tipus: Autònomes | |||
Treballs exercicis i estudis | 96 | 3,84 |
Llengua de docència: CATALÀ
"Metodologia per a la redacció de projectes (II)" té una vessant teòrica i una vessant pràctica. La vessant teòrica s'aprèn a través de l'estudi dels materials i de la recerca d'informació. La vessant pràctica de l'assignatura es desenvolupa a través d'exercicis a l'aula i de proves avaluatives que es faran de forma individual i/o grupal.
L'assignatura té oberta una pàgina MOODLE al Campus Virtual, on trobareu indicacions, informació, notícies, espais de comunicació i algun dels materials de l'assignatura; també el sistema de lliurament de treballs, i la seva avaluació i retroaccions.
Per accedir-hi, cal entrar al Campus Virtual de la UAB, a l'adreça: https://cv.uab.cat i introduir el Número d'Identificació Universitària (NIU) i la contrasenya (paraula de pas) que es facilita en el procés de matriculació.
El Campus Virtual és també l'eina principal de comunicació dels alumnes amb el professor, tant a nivell de dubtes, com de possibles incidències en el desenvolupament de l'assignatura. Quan l'alumnat es vulgui posar en contacte amb el professor, utilitzarà preferentment la missatgeria de l'Aula Moodle, tot i que també pot contactar-hi via correu electrònic.
Per a les PACs, que s'han de penjar al moodle en format pdf (no s'acceptaran ni avaluaran pacs enviades per mail), s'obrirà un fòrum per a dubtes i debats on la participació és clau per resoldre dubtes o ampliar coneixements i compartir-los.
Les tutories, que poden ser presencials o via teams, s'han de sol·licitar via mail al professor.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Examen de validació | 40% | 0 | 0 | 1, 2, 4, 3, 5, 7, 8, 9, 6, 15, 13, 14, 12, 11, 10, 17, 16 |
PAC 1 | 10% | 0 | 0 | 1, 2, 4, 7, 8, 9, 13, 14 |
PAC 2 | 20% | 0 | 0 | 4, 3, 8, 6, 12, 17 |
PAC 3 | 30% | 0 | 0 | 4, 5, 15, 14, 11 |
*Avaluació continuada*
L'avaluació continuada suposa la realització de diferents exercicis, treballs i proves avaluatives que completen la nota final de l'assignatura. El sistema està pensat per potenciar la metodologia de treball de l'estudiant i l'assoliment dels coneixements i competències de l'assignatura. El seguiment de l'avaluació continuada no només es pot traduir en un component important de la valoració del rendiment acadèmic, sinó que és una eina fonamental que es posa a l'abast de l'estudiant per facilitar un ritme de treball i d'estudi rigorós i organitzat en el seu procés d'aprenentatge.
L'alumnat haurà de lliurar les PACs a través de l'Aula Moodle del Campus Virtual, en el termini que hagi marcat el professor. No s'admet el lliurament de treballs per correu electrònic.
Per poder superar l'assignatura mitjançant l'avaluació continuada, cal aprovar les tres PACs amb un equivalent de 5 sobre 10. Si l'alumnat suspèn alguna de les pacs, té l'opció de revisar-la a partir de les retroaccions del professor i lliurar-la de nou en un termini de 7 dies a partir de la recepció de la nota. No obstant això, és possible tenir una única PAC amb una nota equivalent a 4 sobre 10, si aquesta nota es compensa amb les notes de la resta de PACs. Si hi ha més d'una pac amb una nota inferior a 5, o una pac amb una nota inferior a 4, no es tindrà opció a fer l'examen de validació i caldrà esperar a l'examen de recuperació de final d'assignatura. Si no es lliura alguna de les pacs dins el termini establert, l'avaluació continuada quedarà automàticament suspesa i només es podrà optar a l'examen de recuperació, sempre i quan s'hagin lliurat, com a mínim, 2 de les 3 pacs.
L'examen de validació només el podrà realitzar l'alumnat que hagi presentat totes les pacs i les hagi aprovades amb les condicions exposades anteriorment. La prova presencial servirà per confirmar que s'ha seguit adequadament el procés formatiu i s'han consolidat els coneixements de l'assignatura. Per aprovar-lo, cal treure, com a mínim, un 5 sobre 10. El suspens a l'examen de validació suposarà que l'avaluació continuada no s'ha superat i caldrà optar a l'examen de recuperació per intentar aprovar l'assignatura.
*Avaluació única*
Aquesta assignatura no preveu el sistema d’avaluació única.
*Avaluació de l’alumnat en segona convocatòria o més*
Les i els alumnes que repeteixin l’assignatura, hauran de seguir el mateix sistema d’avaluació que la resta.
*Examen de recuperació*
L'examen de recuperació versarà sobre tot el contingut de l'assignatura (tant a nivell teòric com pràctic). Sigui quina sigui la nota que l'alumn@ obtingui a l'examen de recuperació, que per aprovar l'assignatura haurà de ser d'un mínim de 5, a l'expedient hi constarà un 5-Aprovat.
*Revisió*
En el moment en què es realitzi cadascuna de les activitats avaluatives, el professor informarà l’alumnat sobre els mecanismes per a la seva revisió.
*Canvi de data d’examen*
L'alumnat que necessiti canviar alguna de les dates d'examen per un deure inexcusable, cal que presenti la seva justificació amb el document que trobarà a l'espai moodle de Tutorització EPSI i avisar amb antelació al professor.
*Altres consideracions*
Sense perjudici d'altres mesures disciplinàries que s'estimin oportunes, i d'acord amb la normativa acadèmica vigent, "en el cas que l'estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d'un acte d'avaluació (còpia, plagi, etc.), es qualificarà amb un 0 aquest acte d'avaluació, amb independència del procés disciplinari que es pugui instruir. En el cas que es produeixin diverses irregularitats en les proves avaluatives d'una mateixa assignatura, la qualificació final d'aquesta assignatura serà 0".
Plagi: Si durant la correcció es tenen indicis que una activitat o treball s'han fet amb respostes assistides per intel·ligència artificial, el docent podrà complementar l'activitat amb una entrevista personal per corroborar l'autoria del text. Si es confirma el plagi, la nota de l'exercici serà 0.
Les proves/exàmens podran ser escrits i/o orals, a criteri del professorat.
Si algun/a alumn@, en el cas que hi tingui dret, no es presenta a l'examen de validació o de recuperació, la nota final de l'assignatura serà 0-Suspès.
*BIBLIOGRAFIA RECOMANADA*
Legislació
Decret 30/2015, de 3 de març, pel qual s'aprova el catàleg d'activitats i centres obligats a adoptar mesures d'autoprotecció i es fixa el contingut d'aquestes mesures (substitueix al Decret 82/2010, de 29 de juny, pel qual s'aprova el catàleg d'activitats i centres obligats a adoptar mesures d'autoprotecció i es fixa el contingut d'aquestes mesures).
ORDRE INT / 193/2011, de 28 de juliol, per la qual es crea el Registre electrònic de plans d'autoprotecció.
ORDRE INT / 325/2013, de 4 de desembre, de modificació de l'Ordre INT / 193/2011, de 28 de juliol, per la qual es crea el Registre electrònic de plans d'autoprotecció.
ORDRE INT / 20/2011, de 8 de febrer, de creació del fitxer de dades de caràcter personal del personal tècnic acreditat per a l'elaboració de plans d'autoprotecció en l'àmbit de protecció civil.
ORDRE IRP / 516/2010, de 8 de novembre, sobre el procediment d'acreditació del personal tècnic competent per a l'elaboració de plans d'autoprotecció en l'àmbit de la protecció civil.
Enllaços web
- https://portaljuridic.gencat.cat/eli/es-ct/l/1997/05/20/4 -Llei 4/1997, de 20 de maig, de Protecció Civil de Catalunya-.
- https://www.boe.es/buscar/act.php?lang=ca&id=BOE-A-2015-7730&tn=1&p= -Llei 17/2015, de 9 de juliol, del Sistema Nacional de Protecció Civil-.
- https://portaljuridic.gencat.cat/eli/es-ct/d/2014/11/25/155 -Decret 155/2014, plans de protecció civil municipals-.
- https://www.boe.es/buscar/act.php?id=BOE-A-2007-6237 -Normativa d'autoprotecció a nivell de l'Estat espanyol-.
- https://interior.gencat.cat/ca/arees_dactuacio/proteccio_civil/paus_hermes/index.html -Plans d'autoprotecció de la Generalitat de Catalunya-.
- https://pcivil.icgc.cat/ -Web del Mapa de protecció civil de Catalunya-.
- https://normas-apa.org/introduccion/ -Normas de estilo APA-.
- https://governobert.gencat.cat/ca/dades_obertes/dades-obertes/ -Dades obertes de la Generalitat de Catalunya-.
- https://ca.wikipedia.org/wiki/Alfabet_fon%C3%A8tic_de_l%27OTAN -Alfabet fonètic internacional-.
*BIBLIOGRAFIA COMPLEMENTÀRIA*
Beck, U. (2006). La societat del risc: cap a una nova modernitat. Barcelona: Edicions Paidós.
Contelles Díez, E.A. (2014). Emergències: aplicacions bàsiques per a l'elaboració d'un manual d'autoprotecció. Madrid: Edicions Marcombo.
Microsoft Office i Teams.
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(TE) Teoria | 1 | Català | segon quadrimestre | tarda |
(TE) Teoria | 2 | Català | segon quadrimestre | tarda |