Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2501233 Gestió aeronàutica | OB | 2 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
Recomanat tenir conceptes bàsics de dibuix tècnic i geometria descriptiva.
Teoria (TE) i PAUL (Pràctiques d’aula):
PLAB (Pràctiques de laboratori):
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Sessions teoria (TE) | 26 | 1,04 | 1, 11, 12, 13, 8, 18, 22, 21 |
Tipus: Supervisades | |||
Pràctiques de laboratori (PLAB) | 12 | 0,48 | 4, 12, 15, 18, 23, 20 |
Pràctiques d'aula (PAUL) | 12 | 0,48 | 4, 3, 15, 16, 9, 17, 20 |
Tipus: Autònomes | |||
Estudi, preparació d'exercicis i pràctiques | 96 | 3,84 | 1, 4, 2, 3, 11, 12, 13, 14, 8, 9, 18, 23, 22, 21, 20 |
S'impartiran sessions de teoria (TE) amb tot el grup a l'aula.
Paral·lelament, es reforçaran els conceptes teòrics mitjançant sessions de pràctiques d’aula (PAUL) i sessions de pràctiques de laboratori (PLAB).
Les sessions de pràctiques d’aula (PAUL), de dibuix tècnic, geometria descriptiva i interpretació de plànols, es realitzaran individualment al seminari, amb el suport i supervisió del professorat i en diferents grups (PAUL11/PAUL12).
Les sessions de pràctiques de laboratori (PLAB), d’AutoCAD, es realitzaran en parelles (màxim dues persones) al laboratori informàtic, amb el suport i supervisió del professorat i en diferents grups (PLAB11/PLAB12/PLAB13).
Durant les sessions de PAUL i PLAB es realitzaran pràctiques guiades que els alumnes elaboraran de forma progressiva a mida que s'avanci en les sessions, amb l'objectiu d'agafar experiència per tal de superar-les amb èxit, a fi d’obtenir la qualificació final de pràctiques d’aula (PAUL) i de pràctiques de laboratori (PLAB). Algunes d'aquestes pràctiques seran avaluables, comptant la seva puntuació de cara a la qualificació de cadascuna de les parts.
S'informarà sobre qualsevol canvi de procediment i/o programació per motius d'adaptació a possibles incidències al Campus Virtual de l’assignatura. S'entén que aquesta és la plataforma habitual d'intercanvi d'informació entre professorat i alumnat.
Material sessions pràctiques d’aula (PAUL):
Material sessions pràctiques de laboratori (PLAB):
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Examen de Teoria | 40% | 2 | 0,08 | 1, 6, 2, 3, 5, 10, 12, 13, 14, 16, 8, 9, 18, 21, 20 |
Pràctiques de l'aula (PAUL) | 30% | 1 | 0,04 | 1, 6, 4, 2, 3, 5, 10, 11, 12, 13, 15, 14, 16, 8, 9, 17, 18, 7, 21, 19, 20 |
Pràctiques de laboratori (PLAB) | 30% | 1 | 0,04 | 1, 6, 4, 2, 3, 5, 10, 11, 12, 13, 15, 14, 16, 8, 9, 17, 18, 7, 23, 22, 21, 19, 20 |
Aquesta assignatura no preveu el sistema d’avaluació única.
a) Procés i activitats d’avaluació programades.
La qualificació de l’assignatura vindrà determinada segons les següents relacions:
Opció d’avaluació continuada:
(d'obligat seguiment per alumnes matriculats en l'assignatura per primera vegada).
Opció de reavaluació:
(per a alumnes a partir de la segona matrícula o com a recuperació de l'opció d’avaluació continuada).
La valoració de les pràctiques d’aula (PAUL) i les pràctiques de laboratori (PLAB) serà a criteri del professor, en funció del seu grau de complexitat.
Es considera obligatòria l'assistència a totes les sessions, així com la realització i presentació de totes les pràctiques PAUL i PLAB (tant les puntuables com les que no ho siguin).
Es considera obligatòria l'assistència a les dues proves puntuables PAUL i les dues proves puntuables PLAB per a poder assistir a l’EXAMEN de CURS i/o l’EXAMEN de RECUPERACIÓ, per tal de superar l’opció d’avaluació continuada i/o l’opció de reavaluació.
Caldrà obtenir una puntuació mínima de 4 punts (sobre 10) en l’EXAMEN de CURS i/o l’EXAMENde RECUPERACIÓ per a fer la ponderació de la qualificació en el global l'assignatura, segons les opcions d'avaluació especificades anteriorment.
En el cas de no assolir el mínim esmentat, la qualificació final de l'assignatura serà el mínim entre la nota obtinguda i 4.5 punts.
S'obtindrà una qualificació final d'Aprovat en el global de l'assignatura quan s’assoleixi una puntuació mínima de 5 punts (sobre 10) en la ponderació de la qualificació resultant en el global de l'assignatura, segons les opcions d'avaluació especificades anteriorment.
S'obtindrà una qualificació final de Suspès en el global de l'assignatura quan no s'assoleixi la puntuació mínima exigida en alguna de les parts o quan la ponderació de la qualificació resultant en el global de l'assignatura sigui inferior a 5 punts (sobre 10).
b) Programació d'activitats d'avaluació.
La programació, hora i lloc de les proves d'avaluació continuada i reavaluació es publicaran al Campus Virtual de l'assignatura i s'informarà de les mateixes durant les primeres sessions lectives.
c) Procés de recuperació.
L'alumnat de primera matriculació podrà optar per l'opció de reavaluació i presentar-se a l’EXAMEN de RECUPERACIÓ, després de no haver superat l'opció d'avaluació continuada, sempre que s'hagi presentat a un conjunt d'activitats que representin un mínim de dues terceres parts de la qualificació total de l'assignatura i hagi superat o obtingut una puntuació mínima en les pràctiques d'aula (PAUL) i les pràctiques de laboratori (PLAB).
Les pràctiques d'aula (PAUL) i les pràctiques de laboratori (PLAB) no tindran recuperació jaque s'han de realitzar de forma presencial i continuada durant el curs.
El professorat es reserva la possibilitat de programar, en situacions excepcionals, una prova extraordinària de recuperació de les pràctiques d'aula (PAUL) i/o les pràctiques de laboratori (PLAB), a valorar segons el cas concret de l’estudiant.
d) Procediment de revisió de les qualificacions.
El procediment de revisió de les qualificacions de les proves d'avaluació continuada i reavaluació serà presencial, en hora i lloc publicats al Campus Virtual de l'assignatura, prèvia comunicació al professorat, personalment o via correu electrònic.
Si l'estudiant no es presenta a aquesta revisió, la qualificació pertinent no es revisarà amb posterioritat.
e) Qualificacions especials.
S’obtindrà una qualificació de No Avaluable (NA) quan l'alumnat no assisteixi a ninguna de les parts anteriorment descrites (PAUL, PLAB, EXAMEN de CURS i/o EXAMEN de RECUPERACIÓ).
Atorgar una qualificació de Matrícula d'Honor (MH) és decisió del professorat responsable de l'assignatura. Es podran concedir a estudiants que hagin obtingut una qualificació final igual o superior a 9 punts (sobre 10) i fins a un 5% del total d'estudiants matriculats.
f) Irregularitats per part de l'estudiant.
Les conseqüències que té plagiar o cometre alguna irregularitat en alguna de les activitats d'avaluació queda recollida en la normativa d'avaluació en els estudis de la UAB, que especifica que:
"Sense perjudici d'altres mesures disciplinàries que s'estimin oportunes, es qualificaran amb un zero les irregularitats comeses perl'estudiant que puguin conduira una variacióde laqualificació d'un acte d'avaluació. Per tant, la còpia, el plagi, l'engany, deixar copiar, etc. en qualsevol de les activitats d'avaluació implicarà suspendre-la amb un zero. Les activitats d'avaluació qualificades d'aquesta forma i per aquest procediment no seran recuperables. Si és necessari superar qualsevol d'aquestes activitats d'avaluació per aprovar l'assignatura, aquesta assignatura quedarà suspesa directament, sense oportunitat de recuperar-la en el mateix curs acadèmic."
La puntuació obtinguda en cas d'irregularitats per part de l'estudiant serà de 0 punts (sobre 10) en aquella part de l'assignatura (PAUL, PLAB, EXAMEN de CURS i/o EXAMEN de RECUPERACIÓ).
g) Avaluació dels estudiants de segona matrícula i posteriors.
L'alumnat de segona matrícula i posteriors que no tingui superada ninguna part de l'assignatura de convocatòries anteriors (PAUL i/o PLAB) haurà de cursar l’opció d'avaluació continuada, especificada anteriorment.
L'alumnat de segona matrícula i posteriors que tingui superada alguna part de l'assignatura de convocatòries anteriors (PAUL i/o PLAB), podrà realitzar una convalidació de la qualificació de cadascuna de les parts mitjançant una Prova de Convalidació per cadascuna d'elles.
La qualificació de la part corresponent (PAUL i/o PLAB) serà l'obtinguda en aquesta prova.
Per optar a aquesta Prova de Convalidació, l'alumnat haurà de comunicar el seu interès al professorat, personalment o via correu electrònic, en un màxim de 14 dies naturals des de l'inici de la primera sessió lectiva.
Geometria descriptiva i interpretació de plànols:
Izquierdo Asensi, F. (2004). Geometría descriptiva. Editorial Paraninfo.
Izquierdo Asensi, F. (2004). Geometría descriptiva, tomo II: Líneas y superficies. Editorial Paraninfo.
Rodríguez de Abajo, F. J., & Álvarez Bengoa, V. (1992). Curso de dibujo geométrico y de croquización. Editorial Donostiarra.
Sánchez Gallego, J. A., & Villanueva Bartrina, L. (1991). Temes clau de dibuix tècnic. Universitat Politècnica de Catalunya.
González Moreno-Navarro, J. L., Casals, A., Falcones, A. (1997). Les Claus per a construir l’arquitectura. Departament de Política Territorial i Obres Públiques.
Neufert, E., Neufert, E., & Kister, J. (2013). Arte de proyectar en arquitectura. Editorial Gustavo Gili.
Programari AutoCAD:
Montaño La Cruz, F. (2022). Manual imprescindible AutoCAD 2022. Editorial Anaya.
Qualsevol dels manuals i guies existents al mercat publicats en referència al programari i que comprengui l'ensenyament 2D pot ser adequat i suficient com a ajuda a l’estudiant per a recolzar les pràctiques.
Autodesk AutoCAD (llicència per a estudiants).
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PAUL) Pràctiques d'aula | 11 | Català | segon quadrimestre | tarda |
(PAUL) Pràctiques d'aula | 12 | Català | segon quadrimestre | tarda |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 21 | Català | segon quadrimestre | tarda |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 22 | Català | segon quadrimestre | tarda |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 23 | Català | segon quadrimestre | tarda |
(TE) Teoria | 1 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |