Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2500893 Logopèdia | FB | 2 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
Aquesta assignatura s’endinsa en el coneixement del desenvolupament de la persona en tres grans etapes del cicle vital que van des de l’adolescència fins a la vellesa, per tant, crec que seria convenient que l’estudiant hagués cursat amb anterioritat l’assignatura Psicologia Evolutiva I que tracta sobre el desenvolupament en la primera etapa de la vida, la infantesa.
Contextualització:
L’assignatura parteix de la concepció de que la persona es desenvolupa al llarg de tota la seva vida, per tant, està immersa en un procés de canvi continu, canvis que afecten a diferents àmbits de la persona, àmbit físic, cognitiu, afectiu i psicosocial.
Per tant, l’assignatura segueix un enfocament del desenvolupament de la persona al llarg del seu cicle vital.
Objectius formatius de l’assignatura:
- Aprofundir en el desenvolupament humà des de l’adolescència fins a la vellesa.
- Fomentar el coneixement dels canvis i continuïtats que es produeixen en l’àmbit físic des de l’adolescència fins a l’envelliment.
- Fomentar el coneixement dels canvis i continuïtats que es produeixen en l’àmbit cognitiu des de l’adolescència fins a al final del procés vital.
- Fomentar el coneixement dels canvis i continuïtats que es produeixen en l’àmbit afectiu i psicosocial des de l’adolescència fins a la vellesa.
- Promoure en l'alumnat el coneixement racional i el sentit crític cap a la realitat actual, perquè pugui comprendre la societat i sàpiga transmetre-la de manera comprensible als altres.
- Ser capaç d'analitzar material relacionat amb la materia.
Mòdul didàctic 1. El desenvolupament durant l’adolescència
1. La noció d’adolescència i aproximació a l’estudi de l’adolescència
2. Desenvolupament físic a l’adolescència
3. Desenvolupament cognitiu a l’adolescència
4. Desenvolupament afectiu i psicosocial a l’adolescència
Mòdul didàctic 2. El desenvolupament durant l’adultesa
1. La noció d’adultesa i aproximació a l’estudi de l’adultesa
2. Desenvolupament físic a l’adultesa
3. Desenvolupament cognitiu a l’adultesa
4. Desenvolupament afectiu i psicosocial a l’adultesa
Mòdul didàctic 3. El desenvolupament durant la vellesa
1. La noció d’envelliment i aproximació a l’estudi de la vellesa
2. Desenvolupament físic a la vellesa
3. Desenvolupament cognitiu a la vellesa
4. Desenvolupament afectiu i psicosocial a la vellesa
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes magistrals Mòduls 1, 2 i 3 | 21 | 0,84 | 4, 5 |
Seminaris | 24 | 0,96 | 4, 5 |
Tipus: Supervisades | |||
Anàlisi de textos i de material audiovisual | 15 | 0,6 | 2, 5, 11, 12 |
Tipus: Autònomes | |||
Proves escrites, elaboració d'informes escrits, lectura de textos, treball de camp | 88,5 | 3,54 | 2, 11, 12 |
La metodologia docent serà la següent:
a) Classes magistrals
b) Treball autònom
c) Anàlisi de materials
d) Desenvolupament de projectes
e) Tutories
f) Recerca de documentació telemàtica
g) Elaboració d’informes
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
EV1. Exàmen bloc I (primera setmana avaluativa) | 30 | 0,75 | 0,03 | 1, 4, 7, 13 |
EV2. Exàmen bloc II (segona setmana avaluativa) | 30 | 0,75 | 0,03 | 1, 4, 7, 13 |
EV3.Treballs seminari | 40 | 0 | 0 | 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 |
L’avaluació és continuada, es faran activitats d’anàlisi, de síntesi, elaboració d’informes escrits i exàmens. Hi ha activitats d’elaboració individual i d’altres grupals.
Les evidències d'aprenentatge seran de dos tipus:
1.Treballs: aquests podran ser elaborats de manera individual o en petits grups, alguns en format oral i d'altres en format escrit i no tots tindran el mateix pes dintre de la nota final. Presencial i lliurament pel campus.
2. Exàmens: Hi haurà dos examens escrits, un que correspon als elements introductoris de l'assignatura i al mòdul didàctic I, i l'altre examen que correspon als mòduls didàctics II i III. Individual i presencial.
En conseqüència la nota final de l'assignatura estarà conformada de la següent manera: l'EV1 30%, l'EV2 30% i l'EV3 40%.
Cal tenir present que l’avaluació única NO implica que l’estudiant no assisteix a classe ni que no hagi de seguir la programació de l’assignatura i farà l'EV1 i l'EV2 i lliurarà l'EV3 el mateix dia que la resta dels seus companys i companyes facin l'EV2. La durada de l'avaluació pot ser de 3 hores.
Definició de superació de l’assignatura: L'assignatura s'aprovarà sempre que la nota mitjana ponderada sigui igual o superior a 5,0 punts i que totes les evidències d'aprenentatge tinguin una nota igual o superiors a 5,0.
Definició de No avaluable en l'assignatura: Un/a estudiant que no hagi lliurat evidències d'aprenentatge amb un pes igual o superior al 40% constarà com a "No avaluable".
Proves de recuperació: Poden anar a recuperacióaquelles persones que no hagin superat l'assignatura i que hagin estat avaluades en 2/3 de les evidències d'aprenentatge. La nota màxima de la recuperació serà 5,0.
L'avaluació única es sol.licita telemàticament (E-Formulari) en el període específic (més informació al web de la Facultat).
“No es preveu que l’alumnat de 2ª o posterior matrícula s'avalui mitjançant una única prova de síntesi no recuperable.”
https://www.uab.cat/web/estudiar/graus/graus/avaluacions-1345722525858.html
El lliurament de la traducció de les proves d'avalaució presencials es realitzarà si es compleixen els requeriments establerts en l'article 263 i es realitza la seva sol.licitud la setmana 4 telemàticament (E-formulari) (més informació al web de la Facultat).
Bibliografia fonamental:
Carretero, M., Palacios, J. i Marchesi,A. (1985) Psicología Evolutiva.3. Adolescencia, Madurez y senectud. Alianza psicología.
Delval,J. (1994) El desarrollo humano. Madrid: Siglo XXI Editores.
Fernández-Ballesteros, R. (Dir.) (2009) Psicología de la vejez. Una psicogerontología aplicada. Madrid: Psicología Pirámide.
Gutierrez, F.; García Madruga, J.A. i Carriedo, N. (2006) Psicologia evolutiva II. Desarrollo cognitivo y lingüístico. Madrid:Universidad Nacional de Educación a Distancia
Bibliografia complementaria:
Fernández-Ballesteros, R. (Dir.) (2009) Envejecimiento activo. Contribuciones de la Psicología. Madrid: Psicología Piràmide.
Santrock, J.W.(2004) Adolescencia. Psicologia del desarrollo. Mc Grau-Hill.
Perinat, A. (2003) Los adolescentes en el siglo XXI. Barcelona: Editorial UOC.
Shaffer, D. (2000) Psicología del desarrollo. Infancia y adolescencia. Madrid: Thomson editores.
Silvestre, N., Solé, M.R., Pérez, M. i Jodar, M. (1996) Psicología Evolutiva: Adolescencia, edad adulta y vejez. Ediciones CEAC.Barcelona.
Stassen, K. I Thompson, R. (1998) Psicología del desarrollo: adultez y vejez (4a edición). Madrid: Panamericana.
Triadó, C. i Villar, F. (coords.) (2006) Psicología de la Vejez. Madrid: Alianza.
Vega Vega, J.L. i Bueno Martinez, B. (1995) Desarrollo adulto y envejecimiento. Síntesis.Madrid.
Villar Posada, F. i Triadó, C. (2006) El estudio del ciclo vital a partir de historias de vida: una propuesta práctica. Barcelona: Publicacions i edicions de la Universitat de Barcelona.
http://www.injuve.migualdad.es/injuve/contenidos.item.action?id=1531688780&menuId=1627100828
No aplicable
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(SEM) Seminaris | 111 | Català/Espanyol | primer quadrimestre | matí-mixt |
(SEM) Seminaris | 112 | Català/Espanyol | primer quadrimestre | matí-mixt |
(SEM) Seminaris | 113 | Català/Espanyol | primer quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 1 | Català/Espanyol | primer quadrimestre | matí-mixt |