Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2500893 Logopèdia | FB | 1 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
Es recomana poder llegir treballs en anglès sobre temes relacionats amb els continguts de l’assignatura.
L’assignatura de Lingüística té per objectiu general introduir l'estudiant del grau de Logopèdia en l’estudi científic del llenguatge. L’objectiu més específic és oferir les eines teòriques i conceptuals bàsiques de l’anàlisi lingüística per tal que l'estudiant pugui, més endavant, cursar amb garanties les assignatures més especialitzades on s’aprofundeix en els aspectes específics que caracteritzen la conducta lingüística dels parlants que pateixen alguna patologia associada al llenguatge.
|
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Comentari del treball pr?ctic | 12 | 0,48 | 2, 3, 4, 5, 6, 7, 10, 12, 13, 22 |
Sessions te?riques | 40,5 | 1,62 | 1, 3, 6, 8, 9, 10, 11, 15, 16, 17, 22, 23 |
Tipus: Supervisades | |||
Tutories i resoluci? de problemes | 43,5 | 1,74 | 10, 18, 19, 20, 21 |
Tipus: Autònomes | |||
Cerca d'informació i estudi | 50 | 2 | 2, 6, 9, 10, 14 |
La metodologia seguida a l'assignatura combina classes teòriques i pràctiques, i se centra en l'aprenentatge basat en dades i en la resolució de problemes i anàlisi de casos. |
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Ev1 Prova escrita | 35% | 2 | 0,08 | 2, 3, 5, 6, 11, 13, 15, 17, 18, 19, 20, 21, 22 |
Ev2 Prova escrita | 35% | 2 | 0,08 | 2, 3, 5, 6, 9, 11, 13, 15, 17, 18, 19, 20, 21, 22 |
Ev3 Pr?ctiques | 25% | 0 | 0 | 1, 2, 3, 4, 6, 7, 8, 9, 10, 12, 14, 16, 22, 23 |
Ev4 Exercicis virtuals | 5% | 0 | 0 | 1, 3, 9, 18, 22, 23 |
AVALUACIÓ CONTINUADA
La qualificació final de l’assignatura s’obté a partir de quatre evidències d’aprenentatge:
1.- Ev1 - Prova escrita individual presencial sobre la meitat del temari aproximadament i amb un pes del 35 % de la nota total (primer període d’avaluació).
2.- Ev2 - Prova escrita individual presencial sobre la meitat del temari aproximadament i amb un pes del 35 % de la nota total (segon període d’avaluació).
3.- Ev3 - Pràctiques presencials: en les sessions establertes a tal efecte (consulteu els horaris), els alumnes hauran de resoldre individualment o en grup exercicis pràctics escrits presencials. La mitjana aritmètica de les pràctiques representarà el 25 % de la nota final. És obligatori realitzar aquests exercicis pràctics per poder superar l'assignatura.
4.- Ev4 - Exercicis virtuals d'autoavaluació. La mitjana aritmètica d'aquests exercicis representarà el 5 % de la nota final.
Els únics elements considerats en l’avaluació de l’assignatura són els resultats obtinguts en les quatre evidències d’aprenentatge. Les evidències no lliurades tenen una puntuació de zero i les lliurades es consideren aprovades si tenen una qualificació igual o superior a 4,9. En el moment de realitzar cada activitat d’avaluació s’informarà sobre el procediment (Moodle) i la data de revisió de les qualificacions.
Per superar l’assignatura cal a) haver realitzat tots els exercicis pràctics (Ev3) i b) assolir una puntuació igual o superior a 4,9 en la mitjana ponderada de les puntuacions obtingudes les evidències d’aprenentatge. Per al còmput d’aquesta mitjana és imprescindible haver realitzat un conjunt d’activitats el pes de les quals equivalgui a un mínim de 2/3 parts de la qualificació total.
AVALUACIÓ ÚNICA
La qualificació final de l’assignatura s’obté a partir de tres evidències d’aprenentatge que es realitzaran el mateix dia i lloc que la prova del segon període d'avaluació:
1.- Ev1 - Prova escrita individual presencial sobre la meitat del temari aproximadament i amb un pes del 35 % de la nota total (1,5 hores).
2.- Ev2 - Prova escrita individual presencial sobre la meitat del temari aproximadament i amb un pes del 35 % de la nota total (1,5 hores).
3.- Ev3 - Exercicis pràctics presencials: l'estudiant haurà de resoldre individualment exercicis pràctics escrits presencials i virtuals. La mitjana aritmètica de les pràctiques representarà el 25 % de la nota final (3 hores).
4.- Ev4 - Exercicis virtuals d'autoavaluació. La mitjana aritmètica d'aquests exercicis representarà el 5 % de la nota final.
Els únics elements considerats en l’avaluació de l’assignatura són els resultats obtinguts en les quatre evidències d’aprenentatge. Les evidències no lliurades tenen una puntuació de zero i les lliurades es consideren aprovades si tenen una qualificació igual o superior a 4,9.
Per superar l’assignatura cal assolir una puntuació igual o superior a 4,9 en la mitjana ponderada de les puntuacions obtingudes. Per al còmput d’aquesta mitjana és imprescindible haver realitzat un conjunt d’activitats el pes de les quals equivalgui a un mínim de 2/3 parts de la qualificació total.
"L’AVALUACIÓ UNICA ES SOL·LICITA TELEMÀTICAMENT (E-FORMULARI) EN EL PERÍODE ESPECIFIC (més informació al web de la Facultat)"
Procediment de recuperació
El procediment de recuperació és el mateix tant en l'avaluació continuada com en l'avaluació única. Per a poder realitzar la recuperació cal haver lliurat un conjunt d’evidències el pes de les quals equivalgui a un mínim de les 2/3 parts de la qualificació final de l'assignatura. La recuperació consistirà en una prova escrita individual i presencial sobre tot el temari de l'assignatura. Aquesta prova serà l’únic element considerat per a la recuperació de l’assignatura. La nota de l'examen de recuperació serà la qualificació final de l'assignatura. Per superar l’assignatura a través del procediment de recuperació cal assolir una puntuació igual o superior a 4,9 en l'examen de recuperació.
No avaluable
Els estudiants que lliurin evidències d’aprenentatge amb un pes igual o superior a 4 punts (40 % de la qualificació final) no podran constar a les actes com a “No avaluable”.
Estudiants de segona matrícula o posteriors
No es preveu que els estudiants de segona matrícula o posteriors s'avaluïn mitjançant una única prova de síntesi no recuperable. Aquests estudiants seran avaluats seguint els criteris descrits en aquesta guia docent.
Les pautes d'avaluació de les titulacions de la Facultat de Psicologia es poden consultar a: https://www.uab.cat/web/estudiar/graus/graus/avaluacions-1345722525858.html
Irregularitats i plagi
En cas que l’estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d’un acte d’avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte d’avaluació, amb independència del procés disciplinari que s’hi pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d’avaluació d’una mateixa assignatura, la qualificació final d’aquesta assignatura serà 0.
“Segons l’Art 116, punt 10 Normativa UAB, en cas que l’estudiant realitzi qualsevol irregularitat (còpia, plagi, suplantació d’identitat o falsificació de signatura en la llista d’assistència presencial i/o altres conductes acadèmiques deshonestes...) que pugui conduir a una variació significativa dela qualificació d’un acte d’avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte d’avaluació. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d’avaluació d’una mateixa assignatura/mòdul, la qualificació final serà 0. El responsable d’assignatura/mòdul comunicarà a la coordinació de titulació qualsevol acció que s’hagi fet en aquest sentit.” (Pautes d’avaluació de les titulacionsde la Facultat de Psicologia 2021-22. Aprovat en Comissió Acadèmica el 19 d’abril de 2021. https://www.uab.cat/doc/DOC_Pautes_Avaluacio_FP_2020).
Traducció dels exàmens
"EL LLIURAMENT DE LA TRADUCCIÓ DE LES PROVES D’AVALUACIÓ PRESENCIALS ES REALITZARÀ SI ES COMPLEIXEN ELS REQUERIMENTS ESTABLERTS EN L’ARTICLE 263 I ES REALITZA LA SEVA SOL·LICITUD LA SETMANA 4 TELEMÀTICAMENT (E-FORMULARI) (més informació al web de la Facultat)."
BIBLIOGRAFIA FONAMENTAL
Chomsky, N. i Gallego, A.J. (2020). La facultad humana del lenguaje: un objeto biológico, una ventana hacia la mente y un puente entre disciplinas. Revista Española de Lingüística, 50(1), 7-34. http://dx.doi.org/10.31810/RSEL.50.1.1
Fromkin, V. (2000). Linguistics. An introduction to linguistic theory. Blackwell.
BIBLIOGRAFIA COMPLEMENTÀRIA
Els treballs que s’esmenten a continuació són obres de consulta que permeten aclarir conceptes i aprofundir en els temes tractats en el programa. Durant el curs es proporcionaran bibliografies més detallades per a cada tema.
Balari, S. i Gavarró, A. (2007). Bases biològiques del llenguatge. Publicacions de la UAB.
Berwick, R.C. i Chomsky, N. (2016). Why only us? The MIT Press. [Traducció castellana 2016: ¿Por qué solo nosotros? Evolución y lenguaje. Editorial Kairós.]
Bonet, E. (1998). Fonologia catalana. Ariel Lingüística.
Bosque, I. i J. Gutiérrez-Rexach (2009). Fundamentos de sintaxis formal. Ediciones Akal.
Gallego, A.J. (2022). Manual de sintaxis minimista. Akal.
Guasti, M.T. (2017, 2a ed.). Language acquisition. The growth of grammar. The MIT Press.
Fitch, T. (2010). The evolution of language. The Cambridge University Press.
Fromkin, V., Rodman, R. i Hyams, N. (2011). An introduction to language (9a ed.). Cengage Learning.
Radford, A., Atkinson, M., Britain, D., Clahsen, H. i Spencer, A. (1999). Linguistics. An Introduction. Cambridge University Press. [Traducció castellana 2000: Introducción a la lingüística. Cambridge UniversityPress.]
Uriagereka, J. (1998). Rhyme and Reason: An Introduction to Minimalist Syntax. The MIT Press. [Traducció castellana 2005: Pies y cabeza. Una introducción a la sintaxis minimalista. A. Machado Libros]
No aplicable
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PAUL) Pràctiques d'aula | 11 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |
(PAUL) Pràctiques d'aula | 12 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 1 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |