Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2500893 Logopèdia | OT | 4 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
No hi ha prerequisits però va bé tenir coneixements d'anglès a nivell de lectura.
Aquesta assignatura aprofundeix sobre el coneixement d'una de les funcions cognitives més importants com és el pensament humà i la relació que té amb el llenguatge amb l'objectiu general de potenciar el pensament crític de les estudiants i l'adquisició de competències i coneixements rellevants per a la pràctica professional com a futures logopedes.
El programa de l'assignatura s'estructura en els següents temes que inclouen també seminaris i classes pràctiques
Tema 1: Aspectes conceptuals del pensament
Tema 2: Pensament i llenguatge: relació
Tema 3: Pensament i llenguatge: habilitats terapèutiques
Tema 4: Dificultats del llenguatge i pensament
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes magistrals | 24 | 0,96 | 16, 9, 5, 6, 10, 8, 24 |
Classes pràctiques | 12 | 0,48 | 1, 16, 9, 13, 14, 5, 6, 7, 11, 15, 8, 3 |
Tipus: Supervisades | |||
Tutories individualitzades | 8 | 0,32 | 1, 11, 15, 8, 3 |
Tutories seguiment grup | 8 | 0,32 | 1, 14, 11, 15, 3 |
Tipus: Autònomes | |||
Treball autònom | 98 | 3,92 | 16, 9, 13, 14, 7, 11, 15, 8, 3 |
ACTIVITAT DIRIGIDA
ACTIVITAT SUPERVISADA
ACTIVITAT AUTÒNOMA
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Ev 1. Què volem aprendre? | 15 | 0 | 0 | 2, 1, 4, 16, 9, 13, 14, 11, 12, 15, 8, 18, 19, 22, 23, 21, 20, 3, 25, 17 |
Ev 2. Pla d'intervenció | 30 | 0 | 0 | 1, 4, 16, 9, 13, 7, 11, 12, 15, 18, 19, 3, 25, 17 |
Ev 3. Presentació oral | 25 | 0 | 0 | 2, 1, 4, 16, 9, 14, 11, 12, 15, 8, 18, 19, 22, 23, 21, 20, 3, 25, 17 |
Ev 4. Llibreta d'aprenentatges | 30 | 0 | 0 | 2, 1, 4, 16, 9, 13, 14, 5, 6, 7, 10, 11, 12, 15, 8, 18, 24, 22, 23, 21, 20, 3, 17 |
Les competències d'aquesta matèria seran avaluades mitjançant diferents evidències.
De cadascun de les evidències s'explica el seu pes i la setmana de realització o lliurament estimat:
Evidència 1. Què volem aprendre? 15% (A classe, abans del primer període avaluatiu)
Evidència 2. Pla d'intervenció 30% (A classe, abans del segon període avaluatiu)
Evidència 3. Presentació oral 25% (A classe, abans del segon període avaluatiu)
Evidència 4. Llibreta d'aprenentatges 30% (Segon període avaluatiu)
<tdstyle="text-align: center;" valign="top" width="135">
Codi Evidència |
Denominació |
Pes |
Format (oral, escrit o ambdós) |
Autoria (individual, col·lectiva o ambdues) |
Via (presencial, virtual o ambdues) |
Durada de l'EV |
|
|
|
|
|||
EV1 |
Què volem aprendre? |
15 |
ambdós |
col·lectiva |
ambdues |
S'inicia a la setmana 1 i s'acaba a la setmana 4 amb l'exposició. L'assistència a l'exposició és obligatòria i té una durada de 4 hores |
EV2 |
Pla d'intervenció |
30 |
ambdós |
ambdues |
ambdues |
S'inicia a la setmana 5 i s'acaba a la setmana 13. |
EV3 |
Presentació oral |
25 |
ambdós |
ambdues |
presencial |
S'inicia a la setmana 12 i s'acaba a la setmana 18 amb l'exposició. L'assistència a l'exposició és obligatòria i té una durada de 4 hores |
EV4 |
Llibreta d'aprenentatges | 30 | escrit | individual | virtual | S'inicia a la setmana 1 i s'acaba la setmana 15 |
Per a poder fer aquestes evidències es requereix la presència (assistència) de l'alumnat en les diferents activitats proposades.
Es considerarà que un/a estudiant ha superat l'assignatura si en el conjunt de les 4 evidències obté una puntuació igual o superior a 5,0, i com a mínim en l'evidència 4 (llibreta d'aprenentatges) ha tret un 3,0 . L'estudiant que NO presenti totes les evidències NO superarà l'assignatura, malgrat que en el còmput global la nota sigui igual o superior a 5,0.
L'alumnat que no hagi assistit a alguna de les xerrades de l'EV4 no podrà executar les activitats proposades d'aquesta xerrada ni recuperar-les. L'EV4 consta d'unes 3-6 xerrades.
Un cop superada l'assignatura (nota ≥ 5,0). No es poden establir sistemes per millorar la qualificació final un cop superada l’assignatura/mòdul (basat en l’art 116, punt 5 de la Normativa UAB).
Un/a estudiant que hagi lliurat evidències d’aprenentatge amb un pes igual o superior a 4,0 punts (40%) constarà com a “avaluable”.
La prova de recuperació només la podrà fer l'alumnat que tingui una qualificació d'avaluació continuada mínima de 3,5, però inferior a 5,0. Per tal de poder optar a aquesta prova cal que l'alumnat hagi estat prèviament avaluat en un conjunt d'activitats el pes de les quals equivalgui a un mínim de 2/3 parts de la qualificació total de l'assignatura.
Aquesta prova de recuperació correspondrà a les evidències no superades i no serveix per a pujar nota si un/a estudiant ja l'ha aprovat.
La nota màxima que pot obtenir en l'assignatura un estudiant que realitza la prova de recuperació és un 5,0.
No es preveu que l’alumnat de 2ª o posterior matrícula s'avaluï mitjançant una única prova de síntesi no recuperable
Aquesta assignatura no preveu l'avaluació única.
EL LLIURAMENT DE LA TRADUCCIÓ DE LES PROVES D’AVALUACIÓ PRESENCIALS ES REALITZARÀ SI ES COMPLEIXEN ELS REQUERIMENTS ESTABLERTS EN L’ARTICLE 263 I ES REALITZA LA SEVA SOL·LICITUD LA SETMANA 4 TELEMÀTICAMENT (EFORMULARI) (més informació al webde la Facultat).
CÒPIA O PLAGI: Segons l’Art 116, punt 10 Normativa UAB, en cas que l’estudiant realitzi qualsevol irregularitat (còpia, plagi,suplantació d’identitat o falsificació de signatura en la llista d’assistència presencial i/o altres conductes acadèmiques deshonestes...) que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d’un acte d’avaluació, es qualificarà amb 0,0 aquest acte d’avaluació. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d’avaluació d’una mateixa assignatura/mòdul, la qualificació final serà 0,0.
Més informació sobre pautes d'avaluació : https://www.uab.cat/web/estudiar/graus/graus/avaluacions-1345722525858.html
Bibliografia general
Boroditsky, L. (2011). How language shapes thought. Scientific American, 304(2), 62-65.
Cerezo, F. G. (2011). Psicología del pensamiento. Editorial UOC.
De Profesionales, F. E. D. A. (2013). La primera noticia. Estudio sobre los procedimientos profesionales, las vivencias y las necesidades de los padres cuando se les informa de que su hijo tiene una discapacidad o un trastorno del desarrollo.
Eussen, M. L., de Bruin, E. I., Van Gool, A. R., Louwerse, A., van der Ende, J., Verheij, F., ... & Greaves-Lord, K. (2015). Formal thought disorder in autism spectrum disorder predicts future symptom severity, but not psychosis prodrome. European child & adolescent psychiatry, 24(2), 163-172.
Lupyan, G., Rahman, R. A., Boroditsky, L., & Clark, A. (2020). Effects of language on visual perception. Trends in cognitive sciences.ç
Trejos, L. M. J. (2020). Análisis e interpretación de casos clínicos como herramienta para entender la teoría y desarrollar pensamiento crítico. Documentos de trabajo Areandina, (2).
S’ampliarà la bibliografia al llarg del curs.
No aplicable
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(SCC) Seminaris de casos clínics | 111 | Català | primer quadrimestre | tarda |
(SCC) Seminaris de casos clínics | 112 | Català | primer quadrimestre | tarda |
(TE) Teoria | 1 | Català | primer quadrimestre | tarda |