Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2500893 Logopèdia | OB | 3 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
Haver assolit els coneixements bàsics que s'imparteixen durant els dos primers anys del grau de Logopèdia i que proporcionen una base sòlida a l'estudiant per a poder endegar la seva formació de tipus aplicat-professional, que realitzarà en el centre de rehabilitació del llenguatge i de la comunicació que se li hagi assignat.
Atès que la formació es realitza en un centre de pràctiques extern a la Universitat en el qual l'estudiant està en contacte amb professionals de la logopèdia i pacients, l'assignatura contempla tres objectius fonamentals:
- que l'estudiant conegui les condicions en les quals es desenvolupa la tasca de logopèdia en el centre on realitzi el Pràcticum, la qual cosa pressuposa la relació amb els professionals d'altres disciplines (psicòlegs, metges, fisioterapeutes,etc) i d'altres institucions (EAP, escoles bressols,CEIP)
- que l'estudiant conegui les tècniques d'avaluació i de tractament logopèdic segons les característiques dels pacients atesos al centre
- que l'estudiant sàpiga i esbrini les necessitats que presenten les famílies dels pacients i alhora conegui els recursos adequats per a l' assessorament i la intervenció específica.
Tant els continguts com l'idioma d'atenció depenen de la tipologia dels pacients atesos i de les característiques de cada centre. De tota manera, l'assignatura es caracteritza per la realització d' unes pràctiques pre-professionals, amb una avaluació final de competències. Aquestes pràctiques han de permetre que l'alumne assoleixi uns valors professionals i unes competències, a través de la seva observació, adreçades a:
- El coneixement pràctic de l'avaluació logopèdica
- La planificació estratègica de la intervenció logopèdica
- La formació pràctica pel treball individual, grupal i cooperatiu
- El coneixement de l'actuació professional i els entorns en els quals es desenvolupa la pràctica
- Els recursos personals per la intervenció: habilitats socials i comunicatives, habilitats professionals, avaluació de la pròpia actuació professional, tècniques d'observació, tècniques de dinamització o presa de decisions
- La utilització de tecnologies de la informació i de la comunicació.
- La recerca de documentació i informació específica.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Supervisades | |||
Assistència (si s'escau) a tutories i/o reunions | 5 | 0,2 | 4, 8, 14, 16 |
Pràctiques en centres | 75 | 3 | 2, 4, 9, 13, 14, 21, 22 |
Tipus: Autònomes | |||
Elaboració de l'informe final | 70 | 2,8 | 3, 5, 6, 7, 9, 14 |
La metodologia docent té en compte les activitats realitzades per la tutora del pràcticum, la tutora acadèmica i l'estudiant.
Pel que fa a la tutora del pràcticum les activitats programades són les següents:
- planificar les activitats formatives de l'alumnat en el centre de pràctiques
- orientar i seguir el treball de l'alumne
- avaluar el treball de l'alumne mitjançant un informe escrit al final del semestre
- supervisar la memòria que l'alumne de pràctiques ha de presentar en acabar el Pràcticum.
Pel que fa a la tutora acadèmica les activitats programades són les següents:
- informar sobre els diferents centres del Pràcticum (tipologia dels pacients atesos, tècniques d'intervenció, horaris)
-informar del procediment d'avaluació corresponent
- realitzar una avaluació final que integra, l'avaluació del tutor de pràctiques i la memòria escrita
Pel que fa a l'estudiant les activitats programades són les següents:
A) Assistència al centre del Pràcticum, en el qual l' estudiant haurà de realitzar un mínim de 75 hores presencials.
L' estudiant pot realitzar, entre d' altres, les següents activitats (en funció de la disponibilitat del centre)
- observació de sessions d'avaluació i d'intervenció
- seguiment de casos
- informació a la tutora del centre de les activitats d' avaluació que ha de realitzar a la UAB i del seu procés de realització.
B) activitats a la UAB
- assistència (si s'escau) a tutories
- elaboració de l'informe final
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
EV1: Informe del tutor del centre de pràctiques | 75 | 0 | 0 | 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 11, 12, 14, 15, 16, 17, 19, 21, 22 |
EV2: Informe final | 25 | 0 | 0 | 1, 4, 6, 10, 13, 16, 18, 20, 21, 23 |
- EV1: l'informe d'aprofitament realitzat pel tutor del centre de pràctiques basat en l'actitud de l'estudiant, la seva iniciativa i participació activa, les seves habilitats amb els familiars i pacients. Aquest apartat constituiex el 75% de la nota. En cas de que el tutor o tutora del centre valorin amb menys d' un 5 caldrà repetir el Pràcticum l'any següent. També caldrà repetir el Pràcticum II si la tutora del centre informa de que el nombre d' hores de realització del Pràcticum no han estat les acordades (75).
- EV2: elaboració del treball de l'estada al centre de pràctiques en format de memòria escrita de les característiques del centre, dels pacients atesos i de les activitats realitzades, segons guió i requeriments que s' adjuntaran al Campus Virtual: 25 %. L'evidència 2 es lliurarà vía campus virtual dins del termini establert en el document de presentació de les pràctiques.
Enllaç a les pautes d'avaluacio de la facultat: https://www.uab.cat/web/estudiar/graus/graus/avaluacions-1345722525858.html
La bibliografia rellevant dependrà de la tipologia dels pacients atesos i de les caracteristiques de cada centre. L' estudiant té l' obligació de cercar bibliografia adient en relació a les patologies que observi en els centres, i relacionar aquesta informació amb l' anàlisi del cas que es descrigui a la memòria final o bé d' altres apartats de la memòria que es consideri adient. Aquest requisit es considerarà indispensable per a poder avaluar i aprovar la memòria de pràctiques.
No aplica
La informació sobre els idiomes d’impartició de la docència es pot consultar a l’apartat de CONTINGUTS de la guia.