Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2500260 Educació social | OB | 2 |
2500261 Pedagogia | OB | 2 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
Per cursar aquesta assignatura s'aconsella haver superat l'assignatura de El procés ensenyament-aprenentatge
1.- Teoria i disseny curricular: aspectes teòrics i aplicats.
2.- Elaboració de plans i programes de formació.
3.- Seguiment i avaluació de plans i programes de formació.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Gran grup, modalitat virtual/ a distància | 60 | 2,4 | 1, 2, 3, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 |
Seminaris presencials | 30 | 1,2 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 14, 15 |
Tipus: Supervisades | |||
Elaboració en grup i lliurament en plataforma virtual les 3 proves pràctiques | 60 | 2,4 | 9, 15 |
Tipus: Autònomes | |||
Lectura dels dossiers-unitats didàctiques, estudi i preparació de proves d'avaluació | 150 | 6 | 1, 2, 5, 6, 7, 8, 9, 11, 14, 15 |
El plantejament metodològic de l'assignatura parteix de centrar l'activitat del procés en l'aprenentatge de l'alumnat. Per tal de permetre l'assoliment d'aquest principi, l'estudiantat haurà de ser actiu i autònom en tot el procés, essent missió del professorat ajudar-lo en aquesta tasca. En aquest sentit, es:
1) donarà suport a l'estudiantat en tot moment aportant la informació i els recursos necessaris per a que es doni l'aprenentatge,
2)vetllarà per l'aprenentatge autònom de l'estudiantat proposant-li diferents activitats d'ensenyament aprenentatge (individuals i grupals, teòriques i pràctiques) sota el principi de multivarietat metodològica.
Prioritariament s'utilitzaran les metodologies d'aprenentatge basat en projectes, l'estudi de casos, l'aula invertida i tècniques de treball cooperatiu (puzzle).
Durant el desenvolupament de l'assignatura es proposaran anàlisi de casos sobre educació i gènere , per tal de treballar la perspectiva de gènere en el context de la pedagogia i l'educació social.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
1 prova escrita Bloc 1 (avaluació individual) | 15% | 0 | 0 | 2, 3, 5, 6, 7, 8, 9, 11, 12 |
1 prova escrita bloc 2 (avaluació individual) | 15% | 0 | 0 | 2, 3, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 |
1 prova escrita bloc 3 (avaluació individual) | 15% | 0 | 0 | 2, 3, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 |
Lliurament de 3 proves pràctiques (avaluació grupal) | 45% | 0 | 0 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 |
Presentació d'assoliments grupals | 10% | 0 | 0 | 1, 4, 9, 12, 14 |
AVALUACIÓ CONTINUADA I FORMATIVA
L'estudiantat haurà de lliurar tres tipus d'evidències: 3 proves pràctiques de caràcter grupal (1 del primer bloc, 1 del segon bloc i 1 del tercer bloc), 3 proves escrites individuals i presentació d'assoliments grupals.
Les proves pràctiques tenen una finalitat formativa des del punt de vista de llur avaluació, ja que podran ésser revisades pel grup en funció de la tasca lliurada.
Les proves teòriques, separades en cadascun dels blocs de continguts considerats, tenen una finalitat sumativa i han de ser una síntesi individual de la realització, discussió i reflexió del treball grupal. Pel seu caràcter, quan una prova estigui suspesa es podrà recuperar al finalitzar l'assignatura en el mes de juny. Cal considerar que el feeb-back i retorn de les activitats i proves realitzades es farà en un termini de 20 dies hàbils màxim.
La realització i superació de totes les proves pràctiques, proves escrites individuals i presentació d'assoliments grupals és indispensable per a superar l'assignatura. En el cas que l'estudiantat no presenti alguna d'aquestes evidència l'assignatura serà no avaluable.
Es valorarà la competència comunicativa, tant escrita com a oral, així com la implicació, iniciativa i autonomia en la realització de les diferents activitats.
Es lliurarà la primera pràctica al finalitzar el bloc 1 i es farà la primera prova individual el dia 20/11/2024 pel grau de Pedagogia i el 10/12/2024 pel grau d'Educació Social
Es lliurarà la segona pràctica al finalitzat el bloc 2 i es farà la segona prova individual el dia 05/03/2025 pel grau de Pedagogia i el 25/03/2025 pel grau d'Educació Social
Es lliurarà la tercera pràctica al finalitzar el bloc 3 i es farà la tercera prova individual el dia 21/05/2025 pelgrau de Pedagogia i el 27/05/2025 pel grau d'Educació Social.
Les pràctiques i els exàmens de recuperació corresponents al Bloc I, II i III es realitzaran/lliuraran el dia 18/06/2025 pel grau de Pedagogia i el 17/06/2025 pel grau d'Educació Social.
En totes les situacions on s'evidencia que s'ha realitzat un plagi, l'assignatura es considerarà suspesa a tots els efectes.
AVALUACIÓ ÚNICA
L'estudiantat haurà de realitzar i lliurar tres tipus d' evidències:
-Realització d'una prova escrita individual presencial a l'aula, el dia 21/05/2025 pel que fa al Grau de Pedagogia i el 10/06/2025 pel grau d'Educació Social (45% de la nota).
-Realització, en temps i forma, i lliurament a moodle de 3 pràctiques-projectes individuals el dia 21/05/2025 pel que fa al Grau de Pedagogia i el 10/06/2025 pel grau d'Educació Social (45% de la nota de la nota).
-Realització i lliurament a moodle d'un portafoli que integri activitats d'aula, aportacions de les activitats grupals, activitats reflexives sobre material ad-hoc, presentacions audiovisuals dels projectes, el dia 21/05/2025 pel que fa al Grau de Pedagogia i el 10/06/2025 pel grau d'Educació Social (10% de la nota).
S'aplicarà el mateix sistema de recuperació que per l'avaluació continuada. La recuperació de la prova escrita, les 3 pràctiques-projectes i el portafolis es realitzarà el mateix dia que la recuperació de l'estudiantat d'avaluació continuada i formativa, el dia 18/06/2025 pel grau de Pedagogia i el 17/06/2025 pel grau d'Educació Social.
La revisió de la qualificació final segueix el mateix procediment que per a l'avaluació continuada.
En totes les situacions on s'evidencia que s'ha fet un plagi, l'assignatura es considerarà suspesa atots els efectes.
Bolívar, A. (2017). Una ética profesional en la formación y las relaciones universitarias, en Perez y Rodriguez (Coords). Buenas prácticas docentes del profesorado universitario, 15-30. Octaedro.
Cortella, M.S. (2017). Convivencia, ética y educación. Narcea.
Diz, M.J. (2017). Necesidades formativas. Modelos para su análisis y evaluación. Revista de estudios e investigación en psicología y educación, Volumen Extraordinario (6), 6-10.
Fernández, T. y Ponce, L. (2016). Elaboración, gestión y evaluación de proyectos sociales (volumen 2). Pirámide.
Fernández, T. y Ponce, L. (2016). Planificación y actuación estratégica de proyectos sociales. Intervención social y programación (volumen 1). Pirámide.
Gijón, J. (coord.) (2016). Formación por competencias y competencias para la formación. Perspectivas desde la investigación. Editorial Síntesis.
Jimena, J. (2019). Estudio sociocomunitario para la detección de necesidades socioculturales y socioeducativas en la ciudad de Oviedo. Conference: VIII Congreso Internacional multidisciplinar de investigación educativa. CIMIE2019. Lleida, 4-5 Julio.
Martínez, J.E., Tobón, S. y López, E. (2019). Currículo: un análisis desde un enfoque socioformativo.IE Revista de investigación educativa de la REDIECH, 10 (8), 43-63.
Murillo, F.J; Román, M y Hernández, R. (2011). Evaluación educativa para la justicia social. Revista iberoamericana de evaluación educativa, 4 (1), 8-23.
Navio, A. (2007) Análisis y detección de necesidades, en Tejada, J. y Giménez, V. (Coord.) Formación de formadores. Escenario aula.Thomson, 69-151.
Ruiz, C. (2007). La evaluación de la formación, en Tejada, J. y Giménez, V. (Coord.) Formación de formadores. Escenario aula.Thomson, 649-698.
Ruiz Bueno, C y Garcia Orriols, J. (2019). ¿Que nos aporta el modelo de patrones de aprendizaje para el diseño de acciones formativas? Revista Colombiana de Educación. 77, 1-21.
Serrate, S; González, M y Olmos, S. (2017). La acción socioeducativa interdisciplinar en la etapa de educación secundaria. Situación y necesidades profesionales. Revista de educación, 376, pp 200-228.
Tejada, J. (2007) Evaluación de programas, en TEJADA, J. Y GIMÉNEZ, V. (Coord.) Formación de formadores. Escenario institucional. Thomson, pp. 391-465.
Tejada, J. y Navio, A. (2007) Elaboración de planes, programas y cursos de formación, en TEJADA, J. Y GIMÉNEZ, V. (Coord.) Formación de formadores. Escenario aula. Thomson, 153-206.
Tejada, J. Y Ferrández, E. (2007) La evaluación de impacto de la formación como estrategia de mejora en las organizaciones, Revista electrónica de Investigación Educativa, 9, (2).
Tejada, J y Ruiz, C. (2016). Evaluación de competencias profesionales en educación superior: retos e implicaciones. Educación XX1, 19.1, 17-38.
UNESCO. (2015). Repensar l'educació. Vers un bé comú mundial? Centro UNESCO Catalunya.
No es requereix de cap programari
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(SEM) Seminaris | 111 | Català | anual | matí-mixt |
(SEM) Seminaris | 112 | Català | anual | matí-mixt |
(SEM) Seminaris | 211 | Català | anual | matí-mixt |
(SEM) Seminaris | 212 | Català | anual | matí-mixt |
(TE) Teoria | 1 | Català | anual | matí-mixt |
(TE) Teoria | 2 | Català | anual | matí-mixt |