Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2500244 Estudis d'Àsia Oriental | FB | 1 |
2500244 Estudis d'Àsia Oriental | OT | 4 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
No hi ha cap prerequisit per matricular-se d’aquesta assignatura, per bé que és necessari haver assimilat els continguts d'Idioma modern: japonès I per seguir el ritme de les classes i acabar-les amb èxit. Atès que molts materials publicats en paper o en xarxa empren l’anglès com a llengua vehicular, és útil, però no pas imprescindible, dominar aquesta llengua.
La funció d’aquesta assignatura és ampliar el coneixement d’aspectes bàsics de l’estructura fonètica, morfològica, lèxica, sintàctica, semàntica i pragmàtica de la llengua japonesa, i desenvolupar les destreses comunicatives en àmbits de la vida quotidiana. És essencial assimilar els continguts que s’hi treballen per tal de continuar l’aprenentatge de la llengua japonesa als cursos següents del Grau. Al llarg del semestre, es pararà una atenció especial als usos lingüístics que van lligats al gènere dels parlants.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Comprensió escrita (kanji) | 8,5 | 0,34 | 1, 6 |
Exercicis comunicatius (oral/escrit) | 15 | 0,6 | 11, 13, 12, 17 |
Exercicis gramaticals (oral/escrit) | 21 | 0,84 | 1, 5, 6, 16, 10, 19, 15, 14, 18, 17, 8, 7 |
Expressió oral | 7 | 0,28 | 1, 5, 4, 3, 2, 6, 16, 10, 11, 19, 15, 14, 13, 12, 8, 7 |
Introducció de matèria nova | 94 | 3,76 | 1, 5, 6, 9, 10, 14 |
Ús de material audiovisual | 7 | 0,28 | 1, 5, 6, 9, 20, 10, 14 |
Tipus: Supervisades | |||
Comprensió escrita (lectura) | 10 | 0,4 | 1, 5, 14 |
Exercicis escrits | 20 | 0,8 | 1, 5, 6, 9, 20, 10, 14 |
Tipus: Autònomes | |||
Estudi individual | 90 | 3,6 | 1, 5, 6, 16, 9, 20, 10, 19, 15, 14 |
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Controls de kanji | 25% | 6 | 0,24 | 2, 20, 10, 12, 7 |
Examen de gramàtica i vocabulari 1 | 15% | 2 | 0,08 | 1, 5, 3, 6, 16, 9, 20, 10, 11, 19, 15, 14, 13, 12, 18, 17, 8, 7 |
Examen de gramàtica i vocabulari 2 | 15% | 2 | 0,08 | 1, 5, 3, 2, 6, 16, 9, 20, 10, 11, 19, 15, 14, 13, 12, 18, 17, 8, 7 |
Examen de gramàtica i vocabulari 3 | 20% | 2 | 0,08 | 1, 5, 4, 3, 2, 6, 16, 9, 20, 10, 11, 19, 15, 14, 13, 12, 18, 17, 8, 7 |
Presentació oral | 7,5% | 1 | 0,04 | 16, 13, 12 |
Prova oral | 7,5% | 1 | 0,04 | 5, 3, 15, 14, 8 |
Tasques escrites | 10% | 13,5 | 0,54 | 1, 4, 12 |
Avaluació continuada
L’alumnat ha de demostrar el seu progrés fent diverses activitats d’avaluació. Aquestes activitats apareixen detallades a la taula del final d’aquesta secció de la Guia Docent.
Revisió
En el moment de lliurar la qualificació final prèvia a l’acta, el/la docent comunicarà per escrit una data i hora de revisió. La revisió de les diverses activitats d’avaluació s’acordarà entre la professora o el professor i l’alumnat.
Recuperació
Podrà accedir a la recuperació qui s’hagi presentat a activitats el pes de les quals equivalgui a un 66,6% (dos terços) o més de la qualificació final i que hagi tret una qualificació mitjana ponderada de 3,5 o més.
En el moment de lliurar la qualificació final prèvia a l’acta de l’assignatura, la professora o el professor comunicarà per escrit el procediment de recuperació. Es pot proposar una activitat de recuperació per a cada activitat suspesa o no presentada o es poden agrupar diverses activitats en una de sola. En cap cas la recuperació pot consistir en una única activitat d'avaluació final equivalent al 100% de la qualificació. En cas de recuperació, la nota màxima que pot obtenir l’estudiant és un 5.
Consideració de “no avaluable”
S’assignarà un “no avaluable” quan les evidències d’avaluació que hagi aportat l’alumne/a equivalguin a un màxim d’una quarta part de la qualificació total de l’assignatura.
Irregularitats en les activitats d’avaluació
En cas d’irregularitat (plagi, còpia, suplantació d’identitat, etc.) en una activitatd’avaluació, la qualificació d’aquesta activitat d’avaluació serà 0. En cas que es produeixin irregularitats en diverses activitats d’avaluació, la qualificació final de l’assignatura serà 0. S’exclouen de la recuperació les activitats d’avaluació en què s’hagin produït irregularitats (com ara plagi, còpia, suplantació d’identitat).
Avaluació única
Aquesta assignatura preveu l’avaluació única en els termes establerts per la normativa acadèmica de la UAB i els criteris d’avaluació de la FTI.
L’estudiant ha de presentar la sol·licitud electrònica dins el calendari establert per la Facultat i enviar-ne una còpia a la persona responsable de l’assignatura perquè en tingui constància.
L’avaluació única es farà en un sol dia de la setmana 16 o 17 del semestre. La Gestió Acadèmica publicarà la data i hora a la web de la Facultat.
El dia de l’avaluació única el professorat sol·licitarà la identificació de l’alumnat, que haurà de presentar un document d’identitat vàlid amb fotografia recent (carnet d’estudiant, DNI o passaport).
Activitats d’avaluació única
La qualificació final de l’assignatura s’establirà d’acord amb els següents percentatges:
Els processos de revisió de les qualificacions i de recuperació de l’assignatura són els mateixos que s’apliquen a l’avaluació continuada. Vegeu-los més amunt en aquesta guia docent.
1. Llibres de text
Els llibres de text que s’empraran habitualment a la classe són els dos següents (cal tenir-los):
A més, s’empraran puntualment els llibres següents, complementaris de Minna no Nihongo I:
2. Llibres de referència
2.1. Per a qüestions puntuals, les obres següents poden resultar útils:
2.2. Per a l’estudi dels caràcters xinesos o kanji, pot ser útil l'obra següent:
2.3. Lectures complementàries:
3. Recursos virtuals
3.1. Diccionaris:
3.2. Altres recursos útils:
No es farà ús de programari específic.
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PAUL) Pràctiques d'aula | 1 | Català/Espanyol | segon quadrimestre | matí-mixt |
(PAUL) Pràctiques d'aula | 2 | Català/Espanyol | segon quadrimestre | matí-mixt |