Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2500244 Estudis d'Àsia Oriental | OB | 3 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
És necessari que als i les alumnes hagin assimilat els continguts estudiats fins a Idioma V: Japonès modern.
- Ser capaços d'aplicar els coneixements adquirits.
- Pel que fa al vocabulari après, no es tracta només de saber el seu significat, sinó també en quins contextos s'utilitza i com.
- Adquirir capacitat de comunicació cultural.
- Centrar-se en les quatre habilitats següents: llegir, escriure, parlar i escoltar.
Vocabulari
S'estudiarà el vocabulari del llibre de text Minna no nihongo chukyu I. Es faran servir els mots estudiats el semestre anterior. L'estudi no es limitarà a entendre el significat de la paraula, sinó que s'estendrà a com fer-la servir correctament segons on es fa servir, qui la fa servir i la relació entre els interlocutors. S'insistirà especialment en la diferenciació entre paraules homònimes i l'ús de sinònims. A classe, l'objectiu serà augmentar el vocabulari fent servir materials didàctics i exercicis.
Materials:
- Lliçó 6
Expressió oral y compressió oral: 行かせていただきたいんですが。
Expressió escrita y compressió escrita: メンタルトレーニング
- Lliçó 7
Compressió oral, expressió oral : 楽しみにしてます・遠慮させてください
Compressió escrita, expressió escrita : まんじゅう怖い
- Lliçó 8
Compressió oral, expressió oral : 迷子になっちゃんたんです
Compressió escrita, expressió escrita : 科学者ってどうみえる?
- Lliçó 9
Compressió oral, expressió oral :どこが違うんですか。
Compressió escrita, expressió escrita :カラオケ
- Lliçó 10
Compressió oral, expressió oral :そんなはずはありません
Compressió escrita, expressió escrita :記憶型と注意型
- Lliçó 11
Compressió oral, expressió oral :お勧めのところありませんか
Compressió escrita, expressió escrita :白川郷の黄金伝説
Es farà un examen de vocabulari en cada pas. En acabar la lliçó, hi haurà un examen global de la mateixa.
Hi haurà una exposició, que es gravarà, analitzarà i el mateix alumne corregirà.
També hi haurà dues redaccions, sobre temes relacionats amb els del llibre.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Comprensió escrita | 10 | 0,4 | |
Comprensió orals | 10,5 | 0,42 | |
Exercicis gramaticals | 10,5 | 0,42 | |
Exercicis gramaticals (escrit/oral) | 10,5 | 0,42 | |
Introducció de materials | 4 | 0,16 | |
Material audiovisual | 4 | 0,16 | |
Tipus: Supervisades | |||
Lectures | 6,5 | 0,26 | |
Redaccions | 6 | 0,24 | |
Tipus: Autònomes | |||
Estudi individual | 40,5 | 1,62 | 9, 20 |
Exercicis | 34,5 | 1,38 |
1. Dirigides
2. Supervisades
3. Autònomes
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Anàlisi d'exposició | 15% | 1,5 | 0,06 | 1, 5, 6, 16, 15, 14, 17 |
Control (gramàtica) | 20% | 2,5 | 0,1 | 1, 2, 16, 10, 12, 17, 7 |
Control (vocabulari) | 20% | 2,5 | 0,1 | 1, 12 |
Exercicis (gramàtica i vocabulari) | 10% | 2 | 0,08 | 1, 4, 2, 7 |
Exposició | 20% | 2,5 | 0,1 | 1, 5, 3, 2, 6, 16, 9, 20, 10, 11, 19, 15, 14, 12, 18, 17, 8, 7 |
Expressió i comprensió escrita (redacció) | 15% | 2 | 0,08 | 1, 4, 2, 6, 16, 9, 20, 10, 11, 19, 13, 12, 17, 8, 7 |
Avaluació continuada
L’alumnat ha de demostrar el seu progrés fent diverses activitats d’avaluació. Les activitats d’avaluació, que representen 90 hores, consisteixen en els controls i el lliurament de tasques, i es comptaran per a la nota final. Aquestes activitats apareixen detallades a la taula del final d’aquesta secció de la Guia Docent.
Revisió
En el moment de lliurar la qualificació final prèvia a l’acta, el/la docent comunicarà per escrit una data i hora de revisió. La revisió de les diverses activitats d’avaluació s’acordarà entre la professora o el professor i l’alumnat.
Recuperació
Podrà accedir a la recuperació qui s’hagi presentat a activitats el pes de les quals equivalgui a un 66,6% (dos terços) o més de la qualificació final i que hagi tret una qualificació mitjana ponderada de 3,5 o més.
En el moment de lliurar la qualificació final prèvia a l’acta de l’assignatura, la professora o el professor comunicarà per escrit el procediment de recuperació. Es pot proposar una activitat de recuperació per a cada activitat suspesa o no presentada o es poden agrupar diverses activitats en una de sola. En cap cas la recuperació pot consistir en una única activitat d'avaluació final equivalent al 100% de la qualificació. En cas de recuperació, la nota màxima que pot obtenir l’estudiant és un 5.
Consideració de “no avaluable”
S’assignarà un “no avaluable” quan les evidències d’avaluació que hagi aportat l’alumne/a equivalguin a un màxim d’una quarta part de la qualificació total de l’assignatura.
Irregularitats en les activitats d’avaluació
En cas d’irregularitat (plagi, còpia, suplantació d’identitat, etc.) en una activitat d’avaluació, la qualificació d’aquesta activitat d’avaluació serà 0. En cas que es produeixin irregularitats en diverses activitats d’avaluació, la qualificació final de l’assignatura serà 0. S’exclouen de la recuperació les activitats d’avaluació en què s’hagin produït irregularitats (com ara plagi, còpia, suplantació d’identitat).
Avaluació única
Aquesta assignatura preveu l’avaluació única en els termes establerts per la normativa acadèmica de la UAB i els criteris d’avaluació de la FTI.
L’estudiant ha de presentar la sol·licitud electrònica dins el calendari establert per la Facultat i enviar-ne una còpia a la persona responsable de l’assignatura perquè en tingui constància.
L’avaluació única es farà en un sol dia de la setmana 16 o 17 del semestre. La Gestió Acadèmica publicarà la data i hora a la web de la Facultat.
El dia de l’avaluació única el professorat sol·licitarà la identificació de l’alumnat, que haurà de presentar un document d’identitat vàlid amb fotografia recent (carnet d’estudiant, DNI o passaport).
Activitats d’avaluació única
La qualificació final de l’assignatura s’establirà d’acord amb els següents percentatges:
Gramàtiques i vocabularis: 40%
Redacció : 15%
Presentació oral : 20%
Ejercicis:10%
Anàlisi d'exposicions : 15%
Els processos de revisió de les qualificacions i de recuperació de l’assignatura són els mateixos que s’apliquen a l’avaluació continuada. Vegeu-los més amunt en aquesta guia docent.
Bibliografia i enllaços web
Webs
Pàgina web del llibre de text:
Diccionaris electrònics
Pàgines per aprendre kanji:
Pàgines de recursos generals sobre llenguajaponesa:
Diccionari de kanji de consulta:
Diccionaris de gramàtica:
Recursos on-line:
Denshi jisho, diccionari online (japonès / kanji / bilingüe) http://jisho.org
No cal programari específic per a aquesta assignatura.
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PAUL) Pràctiques d'aula | 1 | Japonès | segon quadrimestre | matí-mixt |