Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2500244 Estudis d'Àsia Oriental | OT | 4 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
No hi ha cap prerequisit per matricular-se d’aquesta assignatura.
La funció d'aquesta assignatura és iniciar l'estudiant en el coneixement dels aspectes més bàsics i essencials de l'estructura fonètica, morfològica, lèxica, sintàctica, semàntica i pragmàtica de la llengua coreana, i treballar les quatre destreses comunicatives bàsiques. En acabar aquesta assignatura l'alumne serà capaç de:
- Conèixer i comprendre les estructures fonològica, morfològica, lèxica, sintàctica, semàntica i pragmàtica bàsiques del coreà.
- Aplicar coneixements lingüístics, culturals i temàtics per comprendre i comunicar-se oralment i per escrit en coreà sobre qüestions relatives al seu entorn concret i immediat.
- Expressar-se oralment i per escrit en coreà sobre el seu entorn concret i immediat.
- Aplicar estratègies per resoldre problemes de comprensió sobre qüestions relatives a l'entorn concret i immediat de l'estudiant.
- Desenvolupar estratègies d'aprenentatge autònom.
Els continguts de l’assignatura són:
1. Fonològics i morfològics:
2. Gramaticals:
3. Comunicatius i socioculturals:
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Activitats d'expressió oral i escrita | 20 | 0,8 | 9 |
Activitats de comprensió oral i escrita | 20 | 0,8 | 9 |
Classes | 30 | 1,2 | 9 |
Resolució d'exercicis | 20 | 0,8 | |
Revisió | 20 | 0,8 | 20 |
Tipus: Supervisades | |||
Preparació d'activitats de comprensió oral i escrita | 15 | 0,6 | |
Preparació d'activitats de redacció | 6 | 0,24 | 20 |
Resolució d'exercicis | 30 | 1,2 | 20 |
Tipus: Autònomes | |||
Preparació de matèria nova | 14 | 0,56 | 9 |
Realització d'activitats d'expressió escrita | 20 | 0,8 | 9 |
Realització d'activitats de comprensió escrita | 20 | 0,8 | |
Resolució d'exercicis de vocabulari i gramàtica | 70 | 2,8 | 9, 20 |
Les activitats formatives es divideixen en activitats dirigides, activitats supervisades i activitats autònomes.
Activitats dirigide: el professorat explicarà els continguts més importants de cada unitat, es dedicarà també a realitzar lectures en veu alta, exercicis de comprensió oral i escrita, exercicis d'expressió oral, pràctica dels punts gramaticals i del lèxic nou, traducció a la vista. Les activitats de classe seran variades i de diferents tipus (oral i escrit, individuals i en grup).
Activitats supervisades: es realitzarà la pràctica de comprensió i expressió oral, així com la resolució d'exercicis.
Activitats autònomes: consistirà en la pràctica de l’escriptura i vocabulari, la preparació i repàs dels textos i dels punts gramaticals nous, la resolució i autoavaluació d'exercicis.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Activitats d'avaluació de coneixements gramaticals | 25% | 4 | 0,16 | 1, 5, 4, 2, 6, 16, 9, 20, 10, 13, 12, 18, 17, 7 |
Activitats d'avaluació de producció oral i escrita | 25% | 4 | 0,16 | 1, 4, 3, 2, 6, 16, 9, 20, 10, 11, 15, 14, 13, 12, 18, 17, 8, 7 |
Avaluació de coneixements lèxics | 25% | 4 | 0,16 | 1, 5, 4, 3, 2, 6, 16, 9, 20, 10, 11, 19, 15, 14, 13, 12, 17, 8, 7 |
Carpeta docent | 25% | 3 | 0,12 | 1, 5, 4, 3, 2, 6, 16, 9, 20, 10, 11, 19, 15, 14, 13, 12, 18, 17, 8, 7 |
Avaluació continuada
L’alumnat ha de demostrar el seu progrés fent diverses activitats d’avaluació. Aquestes activitats apareixen detallades a la taula del final d’aquesta secció de la Guia Docent.
Revisió
En el moment de lliurar la qualificació final prèvia a l’acta, el/la docent comunicarà per escrit una data i hora de revisió. La revisió de les diverses activitats d’avaluació s’acordarà entre la professora o el professor i l’alumnat.
Recuperació
Podrà accedir a la recuperació qui s’hagi presentat a activitats el pes de les quals equivalgui a un 66,6% (dos terços) o més de la qualificació final i que hagi tret una qualificació mitjana ponderada de 3,5 o més.
En el moment de lliurar la qualificació final prèvia a l’acta de l’assignatura, la professora o el professor comunicarà per escrit el procediment de recuperació. Es pot proposar una activitat de recuperació per a cada activitat suspesa o no presentada o es poden agrupar diverses activitats en una de sola. En cap cas la recuperació pot consistir en una única activitat d'avaluació final equivalent al 100% de la qualificació. En cas de recuperació, la nota màxima que pot obtenir l’estudiant és un 5.
Consideració de “no avaluable”
S’assignarà un “no avaluable” quan les evidències d’avaluació que hagi aportat l’alumne/a equivalguin a un màxim d’una quarta part de la qualificació total de l’assignatura.
Irregularitats en les activitats d’avaluació
En cas d’irregularitat (plagi, còpia, suplantació d’identitat, etc.) en una activitat d’avaluació, la qualificació d’aquesta activitat d’avaluació serà 0. En cas que es produeixin irregularitats en diverses activitats d’avaluació, la qualificació final de l’assignatura serà 0. S’exclouen de la recuperació les activitats d’avaluació en què s’hagin produït irregularitats (com ara plagi, còpia, suplantació d’identitat).
Avaluació única
Aquesta assignatura preveu l’avaluació única en els termes establerts per la normativa acadèmica de la UAB i els criteris d’avaluació de la FTI.
L’estudiant ha de presentar la sol·licitud electrònica dins el calendari establert per la Facultat i enviar-ne una còpia a la persona responsable de l’assignatura perquè en tingui constància.
L’avaluació única es farà en un sol dia de la setmana 16 o 17 del semestre. La Gestió Acadèmica publicarà la data i hora a la web de la Facultat.
El dia de l’avaluació única el professorat sol·licitarà la identificació de l’alumnat, que haurà de presentar un document d’identitat vàlid amb fotografia recent (carnet d’estudiant, DNI o passaport).
Activitats d’avaluació única
La qualificació final de l’assignatura s’establirà d’acord amb els següents percentatges:
- coneixements gramaticals (25%)
- coneixements lèxics (25%)
- producció oral i escrita (25%)
- carpeta docent (25%)
Els processos de revisió de les qualificacions i de recuperació de l’assignatura són els mateixos que s’apliquen a l’avaluació continuada. Vegeu-los més amunt en aquesta guia docent.
1. Llibres de text
New Yonsei Korean - Vocabulary and Grammar 1-1(Audios MP3), 2018, Editorial: Yonsei University Press
Llibreria especialitzada: http://www.aprendecoreanohoy.com
2. Llibres
Bae, Ju-che, (2003), La pronunciación del coreano (Hangukôei balem), Samgyung, Seoul, Korea (Biblioteca UAB).
The National institute of the Korean language (2005), Korean Grammar for Foreigners 1, Communication Books, Seoul, Korea. (Biblioteca UAB).
VV.AA. (2000), Aprender el coreano en español (Spain ôro beunen hangukô), Munyerim, Seoul, Korea (Biblioteca UAB).
VV.AA. (2016), Uso de la Gramática Coreana (Nivel Inicial), Darakwon, Seoul, Korea.
Yeon, Jaehoon. & Lucien Brown (2011), Korean: A Comprehensive Grammar, Routledge, London.
3. Diccionaris
Diccionario Didáctico Coreano-Español del Instituto Nacional de la Lengua Coreana https://krdict.korean.go.kr/spa
NAVER Dictionary http://spdic.naver.com/
No es necessari un programari especial per a aquest nivell.
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PAUL) Pràctiques d'aula | 1 | Coreà | primer quadrimestre | matí-mixt |