Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2500249 Traducció i Interpretació | OT | 4 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
Català/castellà C1 MECR (Marc Europeu Comú de Referència)
La funció de l’assignatura és oferir als estudiants els coneixements del marc polític i administratiu, tant nacional com internacional, en el qual hauran de desenvolupar la seva activitat de traducció i interpretació. Convé recordar que una part prou significativa de la tasca de traductors i intèrprets es realitza per a institucions públiques, ja sigui com a personal propi de les esmentades institucions o com a professionals autònoms.
L’assignatura pretén donar així a l’estudiant les bases conceptuals i els elements històrics per a entendre l’organització del sistema internacional, amb especial èmfasi en la creació de les grans organitzacions internacionals del segle XX;
En acabar l’assignatura l’estudiant serà capaç de:
Els continguts de l’assignatura es divideixen en dos grans blocs:
Organitzacions internacionals
Institucions espanyoles
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes magistrals (exposicions del professor) | 13,5 | 0,54 | 2, 1 |
Intervencions i participació activa dels alumnes a la classe | 9 | 0,36 | 2, 1 |
Tipus: Supervisades | |||
Cerca de documentació | 11,5 | 0,46 | 2, 1 |
Exposicions orals individuals dels alumnes sobre qüestions incloses al temari | 11,5 | 0,46 | 2, 1 |
Tutories (preparació del treball de curs i continguts assignatura) | 3 | 0,12 | 2, 1 |
Tipus: Autònomes | |||
Lectures de textos recomanats pel professor i de premsa internacional per tal d'aprofundir de manera autònoma els coneixements vinculats a l'assignatura | 10 | 0,4 | 2, 1 |
Lectures de textos recomanats pel professor i de premsa internacional per tal d'aprofundir de manera autònoma els coneixements vinculats a l'assignatura | 12,5 | 0,5 | 2, 1 |
La metodologia docent consistirà en explicacions del professorat sobre el temari de les assignatures i es reservarà una part de la classe, uns 15 minuts, a establir un diàleg i debat, amb l'alumnat, en relació a qüestions tractades en la mateixa classe o en sessions anteriors.
Els grups formats a principi de curs hauran de preparar una exposició oral davant la classe sobre qualsevol qüestió d'interès per a l'assignatura. L'elecció d'aquestes qüestions per part dels grups ha de ser tractada en tutoria abans de començar la preparació de l'exposició oral.
Al mateix temps, i vist el caràcter conceptual de l'assignatura, la lectura dels textos recomanats a classe és una activitat formativa personal i individualitzada, indispensable per al bon desenvolupament de l'aprenentatge.
El mateix s'aplica a la lectura de premsa de qualitat, nacional i especialment i internacional, així com a l'escolta de debats i informatius en altres mitjans nacionals i internacionals.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Examen final | 30% | 2 | 0,08 | 2, 1 |
Exposicions orals del treball en grup | 30% | 1 | 0,04 | 2, 1 |
Treball | 40% | 1 | 0,04 | 2, 1 |
L’avaluació de l’assignatura consistirà en un examen final (de dues preguntes) que representa el 30% de la nota. L’altre 70% està determinat per les tasques d’avaluació continua, que inclou les tasques d’exposició oral (30%) i el treball (40%). El dia en que a cada grup li correspongui fer una presentació oral, caldrà lliurar un breu treball on s’expliqui la metodologia utilitzada per a preparar l’exposició oral, les fonts consultades, un esquema dels continguts de l’exposició i un breu resum d’aquesta.
Nota: La informació sobre l'avaluació, el tipus d'activitats d'avaluació i el seu pes sobre l'assignatura és a títol orientatiu. Aquesta informació es concretarà a començament de curs pel docent responsable de l'assignatura.
Revisió
En el moment de lliurar la qualificació final prèvia a l’acta, el docent comunicarà per escrit una data i hora de revisió. La revisió de les diverses activitats d’avaluació s’acordarà entre el docent i l’estudiant.
Recuperació
Podran accedir a la recuperació els estudiants que s’hagin presentat a activitats el pes de les quals equivalgui a un 66,6% (dos terços) o més de la qualificació final i que hagin tret una qualificació mitjana ponderada de 3,5 o més. En cap cas es podrà fer una activitat de reavaluació pel valor del 100% de la nota final. La qualificació final màxima que poden obtenir els alumnes en la recuperació és un 5.
En el moment de lliurar la qualificació final prèvia a l’acta de l’assignatura, el docent comunicarà per escrit el procediment de recuperació. El docent pot proposar una activitat de recuperació per a cada activitat suspesa o no presentada.
S’assignarà un “no avaluable” quan les evidències d’avaluació que hagi aportat l’estudiant equivalguin a un màxim d’una quarta part de la qualificació total de l’assignatura.
Irregularitats en les activitats d’avaluació
En cas d’irregularitat (plagi, còpia, suplantació d’identitat, etc.) en una activitat d’avaluació, la qualificació d’aquesta activitat d’avaluació serà 0. En cas que es produeixin irregularitats en diverses activitats d’avaluació, la qualificació final de l’assignatura serà 0. S’exclouen de la recuperació les activitats d’avaluació en què s’hagin produït irregularitats (com ara plagi, còpia, suplantació d’identitat).
Es considera com a “còpia” un treball que reprodueix tot o gran part del treball d'un/ altre/a company/a, i com a “plagi” el fet de presentar part o tot un text d'un altre autor com a propi, és a dir, sense citar-ne les fonts, sigui publicat en paper o en forma digital. La còpia i el plagi són robatoris intel·lectuals i, per tant, constitueixen una falta que serà sancionada amb la nota “zero”. En el cas de còpia, si no es pot determinar qui dels estudiants ha copiat el treball de l'altre, els dos seran penalitzats.
Avaluació unica
Aquesta assignatura preveu l’avaluació única en els termes establerts per la normativa acadèmica de la UAB i els criteris d’avaluació de la FTI.
L’estudiant ha de presentar la sol·licitud electrònica dins el calendari establert per la Facultat i enviar-ne una còpia a lapersona responsable de l’assignatura perquè en tingui constància.
L’avaluació única es farà en un sol dia de la setmana 16 o 17 del semestre. La Gestió Acadèmica publicarà la data i hora a la web de la Facultat.
El dia de l’avaluació única el professorat sol·licitarà la identificació de l’alumnat, que haurà de presentar un document d’identitat vàlid amb fotografia recent (carnet d’estudiant, DNI o passaport).
Activitats d’avaluació única
La qualificació final de l’assignatura s’establirà d’acord amb els següents percentatges:
Examen final: 40%
Exposició oral: 40%
Treball: 20%
Álvarez Conde, Enrique El régimen político español, Tecnos, Madrid 1990 (4ª edició)
Arenal, Celestino del, Introducción a las Relaciones Internacionales. Tecnos, Madrid 1990 (3a edició)
Barbé, Esther, Relaciones Internacionales. Madrid, Tecnos 2003(2ª edición)
Díez de Velasco, Manuel , Las organizaciones Internacionales. Madrid, Tecnos Madrid 1995 (9a edició)
Duroselle, Jean-Baptiste Història universal contemporània Vol. 2 Les relacions internacionals 1918-1945, Edicions Universitàries Catalanes, Barcelona 1982
Duroselle, Jean-Baptiste Història universal contemporània Vol. 3 Les relacions internacionals 1945-1978, Edicions Universitàries Catalanes, Barcelona 1982
Huntington, Samuel P. (1997), El choque de civilizaciones y la reconfiguración del orden mundial, PaidósBarcelona 1997
Merle, Marcel Sociología de las relaciones internacionales, Alianza, Madrid 1997
Renouvin, Pierre Historia de las relaciones internacionales (siglos XIX y XX), Akal Ediciones, Madrid 1998
Rodríguez Arana, Jaime (Dir.) La administración pública española, Instituto Nacional de Administración Pública, Madrid 2002
Tamames, Ramón, Estructura Economica Internacional, Alianza, 2010 (25a edició)
Zorgbibe, Charles Dictionnaire de politique internationale, Presses universitaires de France, Paris 1988
Enllaços:
http://europa.eu/about-eu/index_es.htm
http://mondediplo.com/ (anglès)
http://www.bbc.co.uk/news/world_radio_and_tv/
http://www.bib.uab.es/premsa/es.php
http://www.lamoncloa.gob.es/Espana/index.htm
http://www.politicaexterior.com/
http://www.realinstitutoelcano.org/wps/portal
CAMPUS VIRTUAL, BUSCADORS INTERNET
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PAUL) Pràctiques d'aula | 1 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |