Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2500894 Turisme | OB | 2 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
No hi ha prerequesits.
Objectius de coneixement
L’estudiant adquireix un seguit de coneixements lingüístics reflectits en el punt 5 d’aquest document. A més, desenvolupa competències comunicatives tant en la interacció oral com en l’escrita, de manera que al final d’aquest curs ha de ser capaç de:
Objectius d’habilitats
Al final del curs, l’estudiant ha d’haver aconseguit el següent:
Per la mateixa naturalesa del procés d’aprenentatge d’una llengua, en el qual totes les destreses i les habilitats estan contínuament relacionades, els objectius enumerats al punt 3 es treballen de manera connectada. A continuació, dividim els continguts lingüístics en: funcions lingüístiques, continguts gramaticals, continguts lèxics i continguts fonètics i prosòdics.
Funcions lingüístiques
Les activitats comunicatives enumerades a continuació tenen funcions lingüístiques de caràcter general i també específiques dins el camp del turisme.
a) Funció socialitzadora
b) Funció informativa
c) Funció expressiva (sentiments i estats d’ànim)
d) Funció valorativa
e) Funció inductiva
f) Funció metalingüística
Continguts gramaticals
L’alumnat ha de ser capaç de reconèixer i utilitzar de manera adequada els aspectes gramaticals següents:
L’oració
— Components de l’oració.
— Tipus d’oració: enunciativa, interrogativa, exclamativa, afirmativa i negativa.
— Oracions subordinades: interrogatives indirectes (wann, was, ob, etc.)i oracions causals (oracions introduïdes per weil).
— Ordre dels components de l’oració: subjecte, complement directe i indirecte, complement de lloc i de temps.
— Oracions coordinades.
Determinants
— Articles determinats: den, das, die.
— Articles indeterminats: einen, ein, eine.
— Articles negatius: keinen, kein, keine.
— Possessius: mein, meine; dein, deine; sein, seine...
— Declinació dels determinants: nominatiu, acusatiu, datiu.
— Numerals ordinals.
Pronoms
— Indefinits: einem, einen, eins, eine; jedem, jeden, jedes, jede.
— Demostratius: dem, den, das, die; diesen, dieses, diese.
— Interrogatius: welchem, welchen, welches, welch; wem, wen, was.
— Indefinits: man, einen.
Noms
— Flexió de gènere i nombre.
— Declinació del nom: datiu.
— El genitiu: funció com a complement del nom.
Verbs
— Conjugació dels verbs en passat (formació del participi dels verbs).
— Pretèrit dels verbs modals: müssen, können, wollen.
— Pretèrit dels verbs auxiliars: haben, sein.
— Verbs modals: sollen, müssen, dürfen, können, wollen...
— Verbs factitius: legen, liegen, stehen, stellen...
— Verbs amb datiu: gefallen, passen, gehören...
Adverbis
— De quantitat: ganz, ziemlich, genug.
— De manera: lieber, mehr, anders.
— De temps: damals, schon, noch, da, lange.
— De lloc, direccionals: oben, unten, daneben, dorthin, her, hin.
Preposicions
— Que introdueixen significat local: bei, zu, aus, von, an ....vorbei, entlang, bis...zu.
— Que significat temporal: vor, nach, in, für, bei.
— Que introdueixen significat modal: als.
— Altres preposicions: Wechselpräpositionen in, an, auf, neben... unter.
— Casos que regeixen les preposicions: datiu, acusatiu
Conjuncions
— weil, ob.
Continguts lèxics
L’alumnat ha de sercapaç de reconèixer, anomenar, recordar, explicar i escollir el terme adequat, i utilitzar-lo en la situació comunicativa que el requereixi. Els continguts lèxics s’emmarquen, bàsicament, dins els camps següents:
Continguts fonètics i prosòdics
L’estudiant ha de reconèixer i utilitzar adequadament els elements prosòdics (entonació, ritme, etc.) de la llengua. També ha de ser capaç de reconèixer i utilitzar de manera adequada els sons i les grafies bàsics de l’alemany, en relació amb els continguts enumerats a continuació:
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
No presencial | 56 | 2,24 | 2, 4, 6, 5, 1, 8, 3 |
Presencial | 56,5 | 2,26 | 4, 5, 1, 8, 3, 7 |
Tipus: Supervisades | |||
En línia | 5 | 0,2 | 6 |
Tutories presencials | 3 | 0,12 | 6 |
Tipus: Autònomes | |||
Activitats | 10 | 0,4 | 2, 4, 6, 5, 1, 8, 3 |
Teoria | 10 | 0,4 | 2, 4, 6, 5, 1, 8, 3 |
Als cursos d’alemany s’intenta que l’alumnat utilitzi l’idioma activament durant la classe i les pràctiques que fa fora de l’aula per dur a terme tasques de comunicació que s’assemblin a allò que fem en la vida real, en una varietat de situacions i contextos diferents. El professorat motiva l’estudiant perquè utilitzi l’idioma activament, per tal d’aprendre; així, dissenya i promou activitats perquè l’alumnat participi a classe i sigui el protagonista del seu aprenentatge.
La metodologia és bàsicament interactiva. Els estudiants han de posar en pràctica tots els coneixements lingüístics per acomplir una sèrie de tasques (orals i escrites), tant en un context global com en l’àmbit del turisme. Dit d’una altra manera, l’èmfasi es posa en el procés d’aprenentatge, més que no pas en presentacions teòriques del professorat.
(1) Llengua d'impartició: Alemany
(2) Les activitats dirigides inclouen la resolució de problemes, exercicis, expressions escrites, casos pràctics.
(3) Les tutories en línia comprenen no sols les consultes entre professor i alumnat per correu electrònic sinó també la consulta obligatòria dels documents d’avaluació que el professor va penjant al Campus Virtual al llarg del semestre.
(4) El treball autònom correspon a les hores necessàries per adquirir els coneixements teòrics de l’assignatura (teoria), i a les hores assignades al treball pràctic (activitats dirigides) relacionades amb la resolució de problemes, exercicis, casos pràctics o l’elaboració de treballs(cerca d’informació, redacció, presentació en públic).
(5) La perspectiva de gènere. En aquesta assignatura:
− Les classes es fan amb perspectiva de gènere, fomentant la igualtat entre dones i homes i evitant reproduir estereotips de gènere.
− S’utilitzen estratègies per fomentar la participació de les dones a les aules i es fomenten les relacions de gènere igualitàries.
− Es facilita el coneixement de les diferències socials i culturals entre homes i dones i de les desigualtats de gènere en l’estructura de la societat i en la producció cultural.
− Es facilita, igualment, el coneixement sobre la diversitat sexual i afectiva, la identitat de gènere i l’expressió de gènere; el coneixement i la reflexió sobre el pensament i els moviments feministes, la història dels moviments pels drets de les dones, la seva evolució i la seva repercussió crítica en la societat, la cultura i el pensament filosòfic i científic, i el coneixement dels valors d’equitat de gènere en l’exercici professional.
− Es fa servir un llenguatge no sexista ni androcèntric en documents escrits, visuals o audiovisuals o altres materials de classe. Tractant-se d’una assignatura de llengua, d’altra banda, s’hi donen a conèixer les particularitats i els recursos específics de la llengua objecte d’estudi per a l’ús d’un llenguatge no sexista i, alhora, s’hi promou la reflexió crítica sobre el llenguatge no sexista i els seus usos.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Actitud i participació | 10% | 0 | 0 | 2, 4, 6, 5, 1, 8, 3 |
Activitats d'expressió escrita | 15% | 1,5 | 0,06 | 2, 4, 5, 1, 8, 3 |
Activitats d'expressió oral | 5% | 0,5 | 0,02 | 2, 4, 5, 1, 8, 3, 7 |
Dossier | 20% | 5 | 0,2 | 2, 4, 6, 5, 1, 8, 3 |
Prova final | 40% | 1,5 | 0,06 | 2, 4, 5, 1, 8, 3 |
Proves parcials | 10% | 1 | 0,04 | 2, 4, 5, 1, 8, 3 |
SISTEMA D'AVALUACIÓ
L’assignatura té dos sistemes d’avaluació: un d’avaluació continuada i un altre d’avaluació única. A principis de curs l’alumnat ha d’escollir el sistema d’avaluació que vol per l’assignatura i no es podrà modificar. Seguidament es detallen els dos sistemes d’avaluació:
Per a la convocatòria d’avaluació continuada es necessita acreditar una assistència mínima a les classes del 80 %.
El sistema d’avaluació continuada es divideix en:
La qualificació de l’assignatura serà NO AVALUABLE quan l’estudiant es presenti a menys de la meitat de les activitats d’avaluació i/o no es presenti a l’examen final.
Redaccions. Es fan entre 2 i 5 redaccions. El professorat pot demanar la correcció de la redacció original per part de l’alumnat si així ho desitja.
Dossier. El dossier conté entre 6 i 8 activitats, que avaluen alguna de les quatre destreses lingüístiques (comprensió escrita, comprensió oral, expressió escrita i expressió oral). Les activitats es poden fer a casa o a classe. A continuacióes detallen activitats d’exemple que es poden incloure com a activitats del dossier:
Transformació de frases
Miniproves
Exercicis
Recerca d’informació
Producció de documents
Activitats orals. Al llarg del curs es fa com a mínim una activitat oral i, com a màxim, dues. Aquestes activitats poden ser individuals o en grup. Les activitats orals, segons el nivell, poden ser monòlegs, diàlegs, presentacions, etc.
Proves de control. Durant el curs es fan una o diverses proves, que poden ser proves d’expressió escrita o proves d’expressió oral.
Actitud i participació. S’avalua l’esforç, l’actitud i la participació de l’alumnat.
És un examen amb dues parts: expressió oral i expressió escrita. Es fa el mateix dia i hora que l’examen final de la convocatòria d’avaluació única.
Per superar l’assignatura cal obtenir una nota mínima global del 50 % entre les activitats d’avaluació continuada i l'examen final. Si no es supera, es pot anar a la recuperació (vegeu les condicions més endavant).
A continuació es detallen les equivalències de la nota global:
Nota global |
Nota sobre 10 a Sigma |
Qualificació |
92,45-100 |
10 |
Excel·lent |
87,46-92,45 |
9,5 |
Excel·lent |
83,46-87,45 |
9 |
Excel·lent |
80,46-84,45 |
8,5 |
Notable |
76,46-80,45 |
8 |
Notable |
72,46-76,45 |
7,5 |
Notable |
69,46-72,45 |
7 |
Notable |
64,46-69,45 |
6,5 |
Aprovat |
59,46-64,45 |
6 |
Aprovat |
54,46-59,45 |
5,5 |
Aprovat |
50-54,45 |
5 |
Aprovat |
44,46-49,99 |
4,5 |
Suspens amb dret a reavaluació |
39,46-44,45 |
4 |
Suspens amb dret a reavaluació |
34,46-39,45 |
3,5 |
Suspens amb dret a reavaluació |
29,46-34,45 |
3 |
Suspens |
24,46-29,45 |
2,5 |
Suspens |
19,46-24,45 |
2 |
Suspens |
14,46-19,45 |
1,5 |
Suspens |
9,46-14,45 |
1 |
Suspens |
4,46-9,45 |
0,5 |
Suspens |
0-4,45 |
0 |
Suspens |
Recuperació de l’avaluació continuada
L’alumnat que obtingui entre un 3,5 i un 4,999 de nota global té dret a recuperació, que consisteix a repetir les parts de l'examen final d’avaluació continuada en les quals l’alumnat hagi obtingut una nota per sota de la nota mitjana global, és a dir, aquelles parts que estiguin per sota del 60 %.
L'avaluació única per aprovar el curs es compon d'un examen final de dues parts: una part oral i una part escrita que es fan el mateix dia i hora que la prova final de la convocatòria d’avaluació continuada.
La part oral consisteix en una prova d'expressió orali, la part escrita, en una prova d’expressió escrita i una prova de coneixements gramaticals i lèxics.
Per aprovar l'examen final i superar l’assignatura es requereix tenir com a mínim el 50 % dels punts en cada part de l'examen i tenir, en la suma de les parts, com a mínim el 60 % dels punts.
Si no es supera l'examen final, es pot anar a la recuperació (vegeu les condicions més endavant).
Amb aquest sistema, la nota final de l’assignatura s’assigna seguint la taula d’equivalències següent:
Nota final sobre 100 |
Nota sobre 10 a Sigma |
Qualificació |
97-100 |
10 |
Excel·lent |
93-96,99 |
9,5 |
Excel·lent |
89-92,99 |
9 |
Excel·lent |
85-88,99 |
8,5 |
Notable |
81-84,99 |
8 |
Notable |
77-80,99 |
7,5 |
Notable |
73-76,99 |
7 |
Notable |
69-72,99 |
6,5 |
Aprovat |
66-68,99 |
6 |
Aprovat |
63-65,99 |
5,5 |
Aprovat |
60-62,99 |
5 |
Aprovat |
55-59,99 |
4,5 |
Suspens amb dret a reavaluació |
50-54,99 |
4 |
Suspens amb dret a reavaluació |
43-49,99 |
3,5 |
Suspens amb dret a reavaluació |
36-42,99 |
3 |
Suspens |
30-35,99 |
2,5 |
Suspens |
24-29,99 |
2 |
Suspens |
18-23,99 |
1,5 |
Suspens |
12-17,99 |
1 |
Suspens |
6-11,99 |
0,5 |
Suspens |
0-5,99 |
0 |
Suspens |
Recuperació d’avaluació única
Quan l’alumnat sigui avaluat per avaluació única, la recuperació serà la mateixa que la de la resta de l'alumnat: és a dir, per poder presentar-se a la recuperació, és necessari obtenir com a mínim un 3,5 en el conjunt de les evidències que consten en l'avaluació única.
La recuperació consisteix a repetir les parts de la prova final en les quals l’alumnat hagi obtingut una nota per sota de la nota mitjana global, és a dir, aquelles parts que estiguin per sota del 60 %.
Canvi de data de la prova
Els examinands que no puguin assistir a les proves en les dates establertes per motius mèdics, laborals (viatges o altres obligacions semblants) o humanitaris poden sol·licitar un canvi de data al professorat aportant la documentació necessàriai (excepte en casos extrems com ara accidents) amb una antelació mínima de set dies naturals. En cas de resolució positiva, les proves sempre es duen a terme en el termini establert per l’Escola Universitària de Turisme i Direcció Hotelera.
Altres aspectes d’avaluació
No hi ha cap tipus de certificació de nivell.
Llibres de text Alemany - Turisme
Ja, gerne ! A1 , Kurs- und Arbeitsbuch, Editorial Cornelsen
Menschen im Beruf, Tourismus, A1, Editorial Hueber
U. Cohen, N. Grandi, Zimmer frei, A1, Deutsch im Hotel, Lehr- und Arbeitsbuch, Editorial Langenscheidt
Alltag, Beruf, A1/1 Kurs- und Arbeitsbuch, Editorial Hueber
Gramàtica
Nivell A1 – B1
Andreu Castell, Brigitte Braucek: Gramática básica de la lengua alemana – con exercicios, Editorial Idiomas - Hueber
Nivell A1 – C2
Brigitte Corcoll, Roberto Corcoll: Programm – Gramática A1-C2. Alemán para hispanohablantes - Herder
Brigitte Corcoll, Roberto Corcoll: Programm – Ejercicios A1-C2. Alemán para hispanohablantes - Herder
Andreu Castell: Gramática Lengua Alemana – explicaciones - Editorial Idiomas – Hueber
Andreu Castell, Brigitte Braucek: Gramática Lengua Alemana – ejercicios, Editorial Idiomas - Hueber
Diccionari
Langenscheidts Universalwörterbuch: Diccionario Moderno Alemán Spanisch-Deutsch/Deutsch-Spanisch – Langenscheidt
Langenscheidts Universalwörterbuch: Katalanisch: Katalanisch-Deutsch / Deutsch-Katalanisch - Langenscheidt
Xarxa
— Materials d’aprenentatge multimèdia en xarxa.
— Llocs web indicats pel professorat.
.
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(TE) Teoria | 1 | Alemany | anual | matí-mixt |