Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2500894 Turisme | OB | 3 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
No hi ha prerequisits.
Objectius de coneixement
L’estudiant adquireix un seguit de coneixements lingüístics reflectits en el punt 5 d’aquest document. A més, desenvolupa competències comunicatives tant en la interacció oral com en l’escrita, de manera que al final d’aquest curs ha de ser capaç de:
Objectius d’habilitats
Al final del curs, l’estudiant ha d’haver aconseguit el següent:
Per la mateixa naturalesa del procés d’aprenentatge d’una llengua, en què totes les destreses i les habilitats estan contínuament relacionades, els objectius enumerats al punt 3 es treballen de manera connectada. Els continguts lingüístics els subdividim a continuació en funcions, continguts gramaticals, continguts lèxics i continguts fonètics i prosòdics.
Funcions lingüístiques
Les activitats comunicatives enumerades tot seguit tenen funcions lingüístiques de caràcter general i també específiques dins el camp del turisme.
a) Funció socialitzadora
b) Funció informativa
c) Funció expressiva (sentiments i estats d’ànim)
d) Funció valorativa
e) Funció inductiva
f) Funció metalingüística
Continguts gramaticals
L’alumnat ha de ser capaç de reconèixer i utilitzar de manera adequada els continguts gramaticals següents:
L’oració
- La coordinació i la subordinació.
- Oracions subordinades: temporals (als), interrogatives indirectes (wie, was, wo, ob...), oracions causals(weil), oracions condicionals (wenn), oracions relatives, oracions amb dass.
- Ordre dels components de l’oració: Satzklammer, Mittelfeld.
- Oracions coordinades.
Determinants
- Declinació dels articles determinats: nominatiu, acusatiu, datiu.
- Declinació dels articles negatius: nominatiu, acusatiu, datiu.
- Declinació dels articles indeterminats: nominatiu, acusatiu, datiu.
- Declinació dels articles possessius: nominatiu, acusatiu, datiu.
Articles interrogatius: Was für ein...
Numerals ordinals.
Pronoms
- Indefinits: einem, einem, einer; jedem, jedem, jeder.
- Demostratius: dem, dem, der; diesem, diesem, dieser.
- Interrogatius: welchem, welchem, welche; wem, was.
- Personals en datiu: mir, dir, ihm, ihr...
- Reflexius: mich, dich, sich, uns, euch...
Adjectiu
- Declinació de l’adjectiu: nominatiu, acusatiu i datiu.
- El comparatiu i el superlatiu.
- Complements del nom, atributs i complements predicatius.
Verb
- Temps verbals: pretèrit perfet (participi), pretèrit dels verbs modals.
- Els verbs reflexius: sich ärgern, sich freuen, sich waschen...
- El verb lassen: significats més usuals.
- Verbs amb complement preposicional: denken an, danken für...
- Verbs modals: sollen, müssen, dürfen, können, wollen...
Adverbi
- Deshalb, trotzdem.
- Els adverbis pronominals: darüber, damit, daran.
Preposicions
- Preposicions que regeixen acusatiu.
- Preposicions que regeixen datiu.
- Altres preposicions.
Conjuncions
- Weil, wenn, dass, ob.
Continguts lèxics
L’alumnat ha de ser capaç de reconèixer, anomenar, recordar, explicar i escollir el terme adequat, i utilitzar-lo en la situació comunicativa que el requereixi. També ha de saber utilitzar correctament un diccionari i ser capaç d’establir relacions semàntiques entre les diferents categories. Els continguts lèxics s’emmarquen, bàsicament, dins els camps següents:
1. Sistema educatiu i sistemes d’aprenentatge.
2. Entorn quotidià: la casa, l’escola, el barri, la ciutat.
3. L’organització del lleure: els viatges.
4. Allotjament: hotel, càmping, vaixell (creuer), casa rural, etc.
5. Transports: aeri, marítim, fluvial, per carretera.
6. Perfils de professionals del turisme: agent de viatges, recepcionista, informador a l’oficina de turisme, guia, atenció al client, animació.
7. Perfils d’un client o viatger.
8. Perfil d’un lloc de treball i tasques: recepció, informació, organització, etc., en
agències, hotels, càmpings, oficines de turisme, companyies de transport i altres.
9. Sentiments.
10. Altres: vida quotidiana (biografia).
Continguts fonètics i prosòdics
L’estudiant ha de reconèixer i utilitzar adequadament els elements prosòdics (entonació, ritme, etc.) de la llengua. L’estudiant també ha de ser capaç de reconèixer i utilitzar de manera adequada els sons i les grafies bàsics de l’alemany, en relació amb els continguts enumerats a continuació.
1. On s’ha de posar l’èmfasi a l’oració.
2. Connexions de les consonants.
3. L’accent de les paraules compostes.
4. La separació de síl·labes.
5. La melodia de l’oració.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
No presencials | 56 | 2,24 | 2, 4, 6, 5, 1, 8, 3 |
Presencials | 56,5 | 2,26 | 2, 4, 6, 5, 1, 8, 3, 7 |
Tipus: Supervisades | |||
En línia | 5 | 0,2 | 6 |
Tutories presencials | 2 | 0,08 | 6 |
Tipus: Autònomes | |||
Activitats | 10 | 0,4 | 2, 4, 6, 5, 1, 8, 3 |
Teoria | 10 | 0,4 | 2, 4, 6, 5, 1, 8, 3 |
Als cursos d’alemany s’intenta que l’alumnat utilitzi l’idioma activament durant la classe i les pràctiques que fa fora de l’aula per dur a terme tasques de comunicació que s’assemblin a allò que fem en la vida real, en una varietat de situacions i contextos diferents. El professorat motiva l’estudiant perquè utilitzi l’idioma activament, per tal d’aprendre; així, dissenya i promou activitats perquè l’alumnat participi a classe i sigui el protagonista del seu aprenentatge.
La metodologia és bàsicament interactiva. Els estudiants han de posar en pràctica tots els coneixements lingüístics per acomplir una sèrie de tasques (orals i escrites), tant en un context global com en l’àmbit del turisme. Dit d’una altra manera, l’èmfasi es posa en el procés d’aprenentatge més que no pas a rebre presentacions teòriques del professorat.
(1) Llengua d'impartició: Alemany
(2) Les activitats dirigides inclouen la resolució de problemes, exercicis, expressions escrites, casos pràctics.
(3) Les tutories en línia comprenen no sols les consultes entre professor i alumnat per correu electrònic sinó també la consulta obligatòria dels documents d’avaluació que el professor va penjant al Campus Virtual al llarg del semestre.
(4) El treball autònom correspon a les hores necessàries per adquirir els coneixements teòrics de l’assignatura (teoria), i a les hores assignades al treball pràctic (activitats dirigides) relacionades amb la resolució de problemes, exercicis, casos pràctics o l’elaboració de treballs(cerca d’informació, redacció, presentació en públic).
(5) La perspectiva de gènere. En aquesta assignatura:
− Les classes es fan amb perspectiva de gènere, fomentant la igualtat entre dones i homes i evitant reproduir estereotips de gènere.
− S’utilitzen estratègies per fomentar la participació de les dones a les aules i es fomenten les relacions de gènere igualitàries.
− Es facilita el coneixement de les diferències socials i culturals entre homes i dones i de les desigualtats de gènere en l’estructura de la societat i en la producció cultural.
− Es facilita, igualment, el coneixement sobre la diversitat sexual i afectiva, la identitat de gènere i l’expressió de gènere; el coneixement i la reflexió sobre el pensament i els moviments feministes, la història dels moviments pels drets de les dones, la seva evolució i la seva repercussió crítica en la societat, la cultura i el pensament filosòfic i científic, i el coneixement dels valors d’equitat de gènere en l’exercici professional.
− Es fa servir un llenguatge no sexista ni androcèntric en documents escrits, visuals o audiovisuals o altres materials de classe. Tractant-se d’una assignatura de llengua, d’altra banda, s’hi donen a conèixer les particularitats i els recursos específics de la llengua objecte d’estudi per a l’ús d’un llenguatge no sexista i, alhora, s’hi promou la reflexió crítica sobre el llenguatge no sexista i els seus usos.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Actitud i participació | 10% | 0 | 0 | 2, 4, 6, 5, 1, 8, 3, 7 |
Activitats orals | 8% | 0,5 | 0,02 | 2, 4, 6, 5, 1, 8, 3, 7 |
Dossier | 12% | 5 | 0,2 | 2, 4, 6, 5, 1, 8, 3, 7 |
Prova final* | 50% | 2,5 | 0,1 | 4, 5, 1, 8, 3 |
Proves parcials | 10% | 1 | 0,04 | 4, 5, 1, 8, 3 |
Redaccions | 10% | 1,5 | 0,06 | 2, 4, 6, 5, 1, 8, 3 |
*Cal superar l'examen final per superar l’assignatura. Per superar l'examen final cal obtenir un mínim del 50 % a cada part i una nota mínima global del 60 %.
SISTEMA D’AVALUACIÓ
L’assignatura té dos sistemes d’avaluació: un d’avaluació continuada i un altre d’avaluació única. A principis de curs l’alumnat ha d’escollir el sistema d’avaluació que vol per l’assignatura i no es podrà modificar. Seguidament es detallen els dos sistemes d’avaluació:
1. Sistema d’avaluació continuada
Per a la convocatòria d’avaluació continuada es necessita acreditar una assistència mínima a les classes del 80 %.
El sistema d’avaluació continuada es divideix en:
La qualificació de l’assignatura serà NO AVALUABLE quan l’estudiant es presenti a menys de la meitat de les activitats d’avaluació i/o no es presenti a l’examen final.
Activitats d’avaluació continuada
Redaccions. Es fan entre 2 i 5 redaccions. El professorat pot demanar la correcció de la redacció original per part de l’estudiant si així ho desitja.
Dossier. El dossier conté entre 6 i 8 activitats que avaluen alguna de les quatre destreses lingüístiques (comprensió escrita, comprensió oral, expressió escrita i expressió oral). Les activitats es poden fer a casa o a classe. A continuació es detallen activitats d’exemple que es poden incloure coma activitats del dossier:
Transformació de frases
Miniproves
Exercicis
Recerca d’informació
Producció de documents
Activitats orals. Al llarg del curs es fa com a mínim una activitat oral i, com a màxim, dues. Aquestes activitats poden ser individuals o en grup. Les activitats orals, segons el nivell, poden ser monòlegs, diàlegs, presentacions, etc.
Proves de control. Durant el curs es fan una o diverses proves, que poden ser proves d’expressió escrita o proves d’expressió oral. Es pot aprofitar el dia que dona el centre durant el període d’exàmens del primer semestre per fer alguna d’aquestes proves, que han de tenir un format semblant a les proves de l’examen final.
Actitud i participació. S’avalua l’esforç, l’actitud i la participació de l’alumnat.
Examen final
Aquest examen avalua les quatre destreses (comprensió escrita, comprensió oral, expressió escrita i expressió oral) seguint les especificacions generals d’exàmens establertes pel Servei de Llengües. És la mateixa prova que l’examen final d’avaluació única, per això es fan el mateix dia i hora.
Per superar la prova es necessita una nota mínima del 50 % en cadascuna de les parts (que corresponen a cadascuna de les quatre destreses) i una nota mínima global del 60 %. La superació de l’examen final dona dret a l’obtenció d’un certificat de nivell A2 que emet el Servei de Llengües de la UAB i que és reconegut per la Generalitat de Catalunya.
Càlcul de la nota final d’avaluació continuada sies supera l'examen final
Si essupera l'examen final, la nota final d'avaluació es calcula mitjançant la fórmula següent:
Nota final = nota de les activitats × 50 % + nota de l'examen final × 50 %
Si aquest el càlcul no arriba al 5, s’obtindrà una nota final de 5.
A continuació es detallen les equivalències de la nota final:
Nota sobre 100 |
Nota sobre 10 a Sigma |
Qualificació |
92,45-100 |
10 |
Excel·lent |
87,46-92,45 |
9,5 |
Excel·lent |
83,46-87,45 |
9 |
Excel·lent |
80,46-84,45 |
8,5 |
Notable |
76,46-80,45 |
8 |
Notable |
72,46-76,45 |
7,5 |
Notable |
69,46-72,45 |
7 |
Notable |
64,46-69,45 |
6,5 |
Aprovat |
59,46-64,45 |
6 |
Aprovat |
54,46-59,45 |
5,5 |
Aprovat |
50-54,45 |
5 |
Aprovat |
44,46-49,99 |
4,5 |
Suspens amb dret a reavaluació |
39,46-44,45 |
4 |
Suspens amb dret a reavaluació |
34,46-39,45 |
3,5 |
Suspens amb dret a reavaluació |
29,46-34,45 |
3 |
Suspens |
24,46-29,45 |
2,5 |
Suspens |
19,46-24,45 |
2 |
Suspens |
14,46-19,45 |
1,5 |
Suspens |
9,46-14,45 |
1 |
Suspens |
4,46-9,45 |
0,5 |
Suspens |
0-4,45 |
0 |
Suspens |
Recuperació de l’avaluació continuada
L’alumnat que obtingui entre un 3,5 i un 4,999 de nota final té dret a recuperació. La recuperació consisteix a repetir les parts de l’examen final enles quals l’alumnat hagi obtingut una nota per sota de la nota mitjana global, és a dir, aquelles parts que estiguin per sota del 60 %.
L’alumnat que es presenta a la recuperació perd el dret al certificat d’alemany A2 del Servei de Llengües i només podrà obtenir una nota màxima de 5 a l’assignatura.
2. Sistema d’avaluació única
L'avaluació única per aprovar el curs es compon d'un examen final que avalua les quatre destreses (comprensió escrita, comprensió oral, expressió escrita i expressió oral) i que segueix les especificacions establertes pel Servei de Llengües. És la mateixa prova que la prova final d’avaluació continuada, per això es fan el mateix dia i hora.
Per aprovar l'examen final i superar l’assignatura es necessita una nota mínima del 50 % en cadascuna de les parts (que corresponen a cadascuna de les quatre destreses) i una nota mínima global del 60 %. La superació de l’examen final dona dret a l’obtenció d’un certificat de nivell A2 que emet el Servei de Llengües de la UAB i que és reconegut per la Generalitat de Catalunya.
Si no se supera aquest examen, no se supera l’assignatura, però es pot anar a recuperació (vegeu les condicions més endavant).
Amb aquest sistema, la nota final de l’assignatura s’assigna seguint la taula d’equivalènciessegüent:
Nota final sobre 100 |
Nota final sobre 10 a Sigma |
Qualificació |
97-100 |
10 |
Excel·lent |
93-96,99 |
9,5 |
Excel·lent |
89-92,99 |
9 |
Excel·lent |
85-88,99 |
8,5 |
Notable |
81-84,99 |
8 |
Notable |
77-80,99 |
7,5 |
Notable |
73-76,99 |
7 |
Notable |
69-72,99 |
6,5 |
Aprovat |
66-68,99 |
6 |
Aprovat |
63-65,99 |
5,5 |
Aprovat |
60-62,99 |
5 |
Aprovat |
55-59,99 |
4,5 |
Suspens amb dret a reavaluació |
50-54,99 |
4 |
Suspens amb dret a reavaluació |
43-49,99 |
3,5 |
Suspens amb dret a reavaluació |
36-42,99 |
3 |
Suspens |
30-35,99 |
2,5 |
Suspens |
24-29,99 |
2 |
Suspens |
18-23,99 |
1,5 |
Suspens |
12-17,99 |
1 |
Suspens |
6-11,99 |
0,5 |
Suspens |
Recuperació d’avaluació única
Quan l’alumnat sigui avaluat per avaluació única, la recuperació serà la mateixa que la de la resta de l'alumnat, és a dir, és necessari obtenir entre un 3,5 i un 4,999 en el conjunt de les evidències que consten en l'avaluació única.
La recuperació consisteix a repetir les parts de l’examen en les quals l’alumnat hagi obtingut una nota per sota de la nota mitjana global, és a dir, aquelles parts que estiguin per sota del 60 %.
L’alumnat que es presenta a la recuperació perd el dret al certificat d’alemany A2 del Servei de Llengües i només podrà obtenir una nota màxima de 5 a l’assignatura.
Canvi de data de la prova
Els examinands que no pugin assistir a les proves en les dates establertes per motius mèdics, laborals (viatges o altres obligacions semblants) o humanitaris poden sol·licitar un canvi de data al professorat aportant la documentació necessàriai (excepte en casos extremscom ara accidents) amb una antelació mínima de set dies naturals. En cas de resolució positiva, les proves sempre es duen a terme en el termini establert per l’Escola Universitària de Turisme i Direcció Hotelera.
Llibres de text Alemany - Turisme
Menschen im Beruf, A2, Editorial Hueber
Studio [21], A2.1, Editorial Cornelsen
Gramàtica
Nivell A1 – B1
Andreu Castell, Brigitte Braucek: Gramática básica de la lengua alemana – con ejercicios, Editorial Idiomas - Hueber
Nivell A1 – C2
Brigitte Corcoll, Roberto Corcoll: Programm – Gramática A1-C2. Alemán para hispanohablantes - Herder
Brigitte Corcoll, Roberto Corcoll: Programm – Ejercicios A1-C2. Alemán para hispanohablantes - Herder
Andreu Castell: Gramática Lengua Alemana – explicaciones - Editorial Idiomas – Hueber
Andreu Castell, Brigitte Braucek: Gramática Lengua Alemana – ejercicios, Editorial Idiomas - Hueber
Diccionari
Langenscheidts Universalwörterbuch: Diccionario Moderno Alemán Spanisch-Deutsch/Deutsch-Spanisch – Langenscheidt
Langenscheidts Universalwörterbuch: Katalanisch: Katalanisch-Deutsch / Deutsch-Katalanisch - Langenscheidt
Xarxa
— Materials d’aprenentatge multimèdia en xarxa.
— Llocs web indicats pel professorat.
.
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(TE) Teoria | 1 | Alemany | anual | matí-mixt |