Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2500259 Ciència política i gestió pública | OT | 3 |
2500259 Ciència política i gestió pública | OT | 4 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
Per accedir a les pràctiques professionals l’alumnat ha d’estar matriculat en el curs acadèmic en què ho demana i ha d’haver superat un mínim de 132 crèdits en el moment de la sol·licitud de la plaça (2/3 en el cas de doble grau).
El procès de sol·licitud de les pràctiques s'inicia el curs previ al de la realització de les pràctiques. Per tal de poder realitzar la matrícula a aquesta assignatura, cal haver realitzat aquest tràmit de sol·licitud de plaça de pràctiques prèviament en una de les dues modalitats (via reserva de plaça o via oferta de catàleg). Son modalitats incompatibles: no es pot fer una reserva de manera simultània a la tria de catàleg. Es recomana que l'alumnat de doble grau faci la sol·licitud per reserva de plaça.
En el currículum de segon cicle dels graus de Ciència Política i Gestió Pública, RRII i de Sociologia es contempla la possibilitat de realitzar un pràcticum professional de 12 crèdits. Aquestes pràctiques consisteixen en un estada en una organització, institució o empresa amb què la Facultat mantingui un conveni de col·laboració, amb una finalitat tant formativa com de caràcter professional.
Les pràctiques professionals en centres de treball constitueixen una oferta de formació on els alumnes exerciten formes d’aprenentatge diferents de les activitats formatives habituals. Per bé que és un temps curt en la formació inicial, permet desenvolupar competències professionals: coneixement de l’entorn productiu vinculat a la professió, contacte amb un àmbit de la producció i organització del treball en la professió, assumpció de responsabilitats i presa de decisions i estratègies de coneixença del mercat de treball, i inici del tempteig en la inserció professional futura.
Les entitats, institucions o empreses que s’ofereixen per acollir alumnes en pràctiques són molt variades i distintes: associacions, entitats del tercer sector, fundacions, ONG's, centres de recerca social, consultores, departaments de recursos humans i planificació, institucions de l’Administració local autonòmica o central, organitzacions polítiques, empresarials o sindicals, programes internacionals de col·laboració o solidaritat i pràctiques realitzades sota l’empara d’altres universitats. Les entitats poden ser a nivell català, estatal i internacional.
El contingut de les pràctiques és en funció del tipus d'entitat on es realitzen. Amb independència del caràcter de l'entitat (administració pública, empresa privada, tercer sector, universitat) i l'àmbit temàtic concret, els possibles perfils professionals a desenvolupar són:
Aquests perfils es poden combinar amb tasques de gestió, formació i avaluació en àmbits com els següents: la comunicació, l'educació, la gestió cultural, les polítques de sostenibilitat, els organismes internacionals, el sector empresarial.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Memòria individual | 40 | 1,6 | 4, 10, 6 |
Realització de les pràctiques a l'entitat | 195 | 7,8 | 1, 4, 3, 7 |
Tipus: Supervisades | |||
Tutories grupals i orientació laboral | 40 | 1,6 | 4, 20 |
L’assignatura de pràctiques externes és una assignatura de caràcter anual i té una càrrega lectiva de 12 crèdits. S’estipula la següent distribució:
- 180-200 hores de dedicació a l’entitat on es realitzen les pràctiques professionals
- 50 hores de treball individual per la realització de la memòria i tutories pertinents
- 40 hores de treball en grup, seguiment de tutories grupals, sessions orientació laboral (organitzades en col·laboració amb el servei d'ocupabilitat) i presentació oral.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Informe entitat | 25 | 0 | 0 | 4, 10, 20, 5, 6, 13, 14, 16, 12, 9, 11, 17, 18, 19 |
Informe individual | 40 | 0 | 0 | 4, 20, 5, 6, 8, 13, 14, 16, 12, 9, 11, 17, 18, 19 |
Sesions grupals d'informació i orientació laboral | 15 | 20 | 0,8 | 4, 10, 20, 5, 6, 13, 14, 16, 12, 9, 11, 17, 18, 19 |
Tutories | 20 | 5 | 0,2 | 1, 4, 3, 10, 20, 5, 6, 7, 13, 15, 12, 9, 11, 17, 2, 18, 19 |
Cada plaça de pràctiques compta amb un tutor/a a l’entitat. El tutor/a serà responsable de dirigir la tasca de l'alumnat i d'enviar-ne una avaluació final a la Facultat.
La Facultat designarà, entre el seu professorat, un tutor/a acadèmic/a que farà el seguiment individual de la pràctica i coordinarà les tutories grupals.
El tutor/a farà l'avaluació final en base a:
- L'informe de l’entitat (25%)
- La memòria individual (40%)
- El treball en les tutories grupals, la realització del pla de treball i la presentació oral de la memòria (20%)
- L'assistència a un mínim de 10 sessions de formació. (15%)
Cal que l'alumne lliuri totes les evidències (pla de treball, presentació oral, memòria, assistència a les 10 sessions formatives, assistència a les tutories) per tal de ser avaluats de forma continuada.
Aquesta assignatura no preveu el sistema d’avaluació única.
En l'espai web de la Facultat de Ciències Polítiques i Sociologia destinat a les pràctiques professionals s'ofereixen els recursos complementaris pertinents.
No es demana un programari específic, però se suposen les habilitats bàsiques adquirides als graus corresponents en els programes que es treballen a les assignatures dels graus.
La informació sobre els idiomes d’impartició de la docència es pot consultar a l’apartat de CONTINGUTS de la guia.