Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2500254 Geologia | OB | 4 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
Per a poder matricular-se d'assignatures de quart curs d'estudis de grau com és el Pràcticum, la normativa sobre el règim de permanència especifica que cal haver superat com a mínim totes les assignatures de primer curs i un nombre total de 120 crèdits dels tres primers cursos.
Tot i així es recomana realitzar aquesta assignatura després d'haver cursat els tres primers cursos del Grau en Geologia.
Les pràctiques acadèmiques externes o Pràcticum constitueixen una activitat de naturalesa formativa realitzada per les/pels estudiants universitaris i supervisada per les Universitats i el seu objetiu es permetre'ls aplicar i complementar els coneixements adquiritss en la seva formació acadèmica, afavorint l'adquisició de competèncias que els preparin pel exercici d'activitats professionals i facilitin la seva empleabilitat.
Amb la realització de l'assignatura es pretenen assolir els següents objectius:
a) Contribuir a la formació integral de les/dels estudiants complementant el seu aprenentage teòric i pràctic.
b) Facilitar el coneixement de la metodologia de treball adequada a la realitat professional en que les/els estudiants hauran de treballar, contrastant i aplicant els coneixements adquirits.
c) Afavorir el desenvolupament de competèncias tècniques, metodològiques, personals i participatives.
d) Obtenir una experiència pràctica que faciliti la inserció en el mercat de treball i millori la seva empleabilitat futura.
L'assignatura té com a objectiu principal apropar l'estudiant del Grau de Geologia a la realitat laboral i preten que les/els alumnes desenvolupin una activitat fora de les instal·lacions de la UAB i també en algun laboratori o centre de recerca de la UAB i puguin
portar a terme projectes pràctics a nivell empresarial o d'I+D. L'adquisició de fonaments teòrics i experimentals ha de permetre a l'estudiant del grau de Geologia poder desenvolupar una carrera professional a partir dels coneixements obtinguts.
Cursant aquesta assignatura l'estudiant podrà contrastar els coneixements teòrico-pràctics adquirits en els estudis de Grau amb les necessitats de la vida professional i tindrà l'oportunitat de treballar en
equips interdisciplinaris.
Com a objectiu final, les pràctiques pretenen ser una possible via d'inserció laboral per les/pels estudiants del darrer curs del grau.
El contingut del Practicum serà variable i vindrà dictat segons la naturaleza i requerimients de l'empresa o centre intern/extern en el que l'estudiant realitzi la seva estada, encara que sempre es situarà dins de l'àmbit de les Ciències de la Terra.
Cadascuna de les empreses o centres interns/externs de la UAB on es poden realitzar les pràctiques externes tenen àmbits de treball diferents i per tant els continguts de les pràctiques dependrà de les feines que es porten a terme.
Abans d'iniciar un pràcticum caldrà que l'estudiant tingui un pla de treball acordat amb l'empresa o centre on es detalli les tasques i els continguts de les feines que es realitzaran.
Aquest pla de treball haurà de ser aprovat pel coordinador responsable de l'assignatura per poder iniciar les pràctiques.
Durada i horaris de realització de les pràctiques.
A) La durada de l'estada de les pràctiques en les empreses serà de 150h i s'adequarà les activitas acadèmiques programades per assegurar el seu correcte desenvolupament i seguiment per part de l'estudiant.
B) Els horaris de realització de les pràctiques s'establiran d'acord amb les característiques de les mateixes i les disponibilitats de l'entitat col·laboradora. Els horaris, en tot cas, seran compatibles amb l'activitat acadèmica, formativa i de representació i participació desenvolupada per l'estudiant en la universitat.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Explicacions generals del funcionament de l'assignatura | 2 | 0,08 | 4, 3, 2 |
Tipus: Supervisades | |||
Adquisició i aplicació de nous coneixements a l'empresa | 145 | 5,8 | 4, 1, 5, 6, 3, 2, 9, 10 |
Tipus: Autònomes | |||
Memòria final de les pràctiques | 3 | 0,12 | 3, 7, 8 |
- Les pràctiques es podran realitzar en qualsevol dels dos quatrimestres del curs o durant l'estiu.
- Els/les estudiants podran realitzar les pràctiques en empreses ofertades per la titulació o en empreses amb les que l'estudiant hagi fet un primer contacte.
I. Procediment
A) En el cas de les empreses ofertades per la Titulació, el procediment a seguir serà el següent:
1) A mitjans d’abril, l'alumne/a interessat/da recollirà a la Gestió Acadèmica de la Facultat el formulari de sol·licitud de pràctiques en empreses (o el descarregarà a web). En ell hi consten les empreses que ofereixen places a la present convocatòria amb tota la informació de la feina a desenvolupar i els/les Professors/as Tutors/es de la titulació de Geologia.
2) Cal emplenar el formulari escollint fins a 5 places per ordre de preferència i entregar-lo a la Gestió Acadèmica el més aviat possible i com a màxim a mtjans de maig.
3) A continuació,la Gestió Acadèmica de la Facultat farà pública la relació de les empreses assignades a cada un dels/de les alumnes.
4) L'assignació de places es farà per ordre d'expedient acadèmic d'entre les 5 empreses escollides per l'alumne/a, respectant l'ordre de preferència segons les places disponibles i d’acord amb l’empresa.
5) Per iniciar el procés és necessari posar-se en contacte amb el Coordinador de l'assignatura i el/la Professor/a Tutor/a (UAB).
6) A continuació, l'alumne/a s'entrevista amb el tutor/a de l'empresa, a la que dóna el seu currículum personal i amb la qual ha de pactar: les tasques a realitzar; el període, horaris i dedicació total de l'alumne/a. Amb aquesta informació l'empresa omple i signa la "fitxa del pla de treball".
7) En cas de no haver-hi acord, l'alumne/a es posa contacte amb el coordinador de l'assignatura per a cercar una empresa alternativa.
8) L'alumne/a es torna a entrevistar amb el/la professor/a tutor/a i el coordinador de l'assignatura els quals, si està conforme amb el pla de treball, omple i signa l'imprès per a la formalització del conveni que les/els alumnes hauran de descarregar-se del web de la Facultat de Ciències. Aquest imprès caldrà retornar-lo a la Gestió Acadèmica per iniciar el tràmit de conveni.
B) En el cas de les empreses proposades a iniciativa de l'alumna/e, s’entén que l’alumna/e ja s’ha posat en contacte amb l’empresa que proposa, i que ambdós han arribat a un acord per realitzar les pràctiques. En aquest cas, el procediment a seguir serà el següent:
1) Al llarg de tot el curs acadèmic, l’alumna/e interessada/t pot descarregar-se del web el formulari de proposta de nova empresa
2) L'alumna/e hauràd'entregar el formulari de proposta de nova empresa al Coordinador de l'assignatura especificant qui serà el/la Professor/a Tutor/a de la UAB.
3) El Coordinador de l'assignatura comunicarà a l'alumna/e l'acceptació o no de l'empresa proposada.
4) Un cop acceptada l’empresa l'alumna/e haurà de descarregar-se del web, l'imprèsper a la formalització del conveni. Aquest imprès el signarà el Coordinador de l'assignatura i el/la Professor/a Tutor/a (UAB) i un cop signat caldrà retornar-lo a la Gestió Acadèmica.
II. Formalització de la matrícula
Nova normativa 2012: l'alumna/e ha de matricular l’assignatura de pràctiques abans de començar-les.
Tots/tes els/les alumnes (siguin menors o majors de 28 anys) han de contractar l’Assegurança Complementària UAB abans de començar les pràctiques.
La formalització de la matrícula + inclusió de l’assegurança complementària es fa presencialment a la Gestió Acadèmica.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Informe valoratiu del tutor de l'empresa | 80% | 0 | 0 | 4, 1, 5, 6, 3, 2, 9, 10 |
Memòria final de les pràctiques entregada al professor tutor de la UAB | 20% | 0 | 0 | 3, 2, 7, 8 |
III. Qualificació de l'assignatura "Pràctiques en empreses"
La qualificació la posarà el/la Professor/a Tutor/a a partir dels dos informes següents:
- Informe valoratiu del/de la tutor/a de l'empresa fent servir el model preestablert.
- Memòria de l'alumna/e on hi haurà de constar, d’una banda, el resum del treball que ha dut a terme a l'empresa; d’altra banda la memòria inclourà una anàlisi sobre altres aspectes més personals com per exemple l’aprofitament que l’alumna/e creu que n’ha tret d’aquesta activitat, el tracte que ha rebut per part del personal de l’empresa, etc. L’extensió màxima de l’informe serà de 6 pàgines.
Com a màxim, a començaments de juliol, de setembre o de febrer, segons la convocatòria a la que s'aculli l'alumna/e, els/les professors/es tutors/es facilitaran les qualificacions al Coordinador de l'assignatura.
Qualificacions especials
• No s'avaluarà amb un "no-presentat" a cap estudiant que hagi participat en alguna prova d'avaluació.
• Per obtenir una "matrícula d'honor (MH)" la nota final obtinguda per l'estudiant ha de ser ≥ 9,0. No obstant això, atès que el nombre de MHS no pot excedir el 5% del nombre d'estudiants matriculats en l'assignatura, aquesta condició no és suficient i, per tant, les MH s'assignaran als estudiants que hagin obtingut les qualificacions més altes.
Les normatives acadèmiques aprovades per el Consell de Govern de la UAB es poden consultar a: https://www.uab.cat/doc/TR_Normativa_Academica_Plans_Nous
No hi ha bibliografia assignada.
Per cursar l'assignatura no cal utilitzar un programari específic.
La informació sobre els idiomes d’impartició de la docència es pot consultar a l’apartat de CONTINGUTS de la guia.