Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2500252 Bioquímica | OB | 2 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
Es recomana cursar simultáneamente aquesta assignatura i la de Laboratoris Integrats II
Els objectius d'aquesta assignatura de Fisiologia Vegetal són:
Teoria
Bloc I: Introducció
Tema 1: Introducció a la Fisiologia Vegetal
Tema 2: La paret cel·lular vegetal
Bloc II: Nutrició i transport
Tema 3: L'aigua a la planta
- Necessitats hídriques: concepte de potencial hídric, relacione osmòtiques i creixement
- L'aigua al terra i la seva absorció per la planta
Tema 4: Nutrició mineral
- Necessitat minerals i absorció de nutrients
- Transport de nutrients a llarga distància
Bloc III: Fotosíntesis i metabolisme
Tema 5: La llum i el ús d'energia lluminosa
Tema 6: Asimilació reductora del Carboni: Metabolisme C3, C4 i CAM
Tema 7: Asimilació reductora del Nitrògen i el Sofre
Bloc IV: Fisiologia i regulació del desenvolupament vegetal
Tema 8: Regulació del creixement i desenvolupament per factors interns i externs
Tema 9: Dormició i germinació
Tema 10: Formació i maduració de fruits
Tema 11: Envelliment i senescència
Seminaris
Tasques específiques per cada seminari relacionadas amb la fisiologia vegetal que es desenvoluparan en grup
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes teòriques | 16 | 0,64 | 3, 4, 5, 6, 7 |
Estudi | 26 | 1,04 | 3, 4, 5, 6, 7 |
Lectura texts | 15 | 0,6 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 |
Redacció de treballs | 7 | 0,28 | 4, 5, 6 |
Seminaris | 6 | 0,24 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 |
Tutories | 1 | 0,04 | 4, 5, 6 |
La metodologia utilitzada per assolir el procés d'aprenentatge es basa en fer que l'alumnat treballi la informació que se li posa al seu abast. La funció del professorat és donar la informació o indicar on pot aconseguir-la, tot guiant i tutoritzant l'alumnat perquè el procés d'aprenentatge pugui realitzar-se eficaçment. Per assolir aquest objectiu, l'assignatura es basa en les següents activitats, mitjançant la combinació de: classes magistrals, seminaris, estudi personal i treball individual i en equip.
Classes magistrals
Amb aquestes classes els alumnes adquiriran els coneixements científic-tècnics bàsics de l'assignatura que ha de complementar amb l'estudi personal dels temes explicats. A les sessions teòriques es destaquen i aborden els punts complicats i importants de cada unitat didàctica. Posteriorment, l'estudiantat a partir del mapa conceptual podrà complementar-lo amb informació bibliogràfica a partir del seu treball personal. Les sessions teòriques són de 50 minuts de durada.
Seminaris
La missió dels seminaris és promoure la capacitat d'anàlisi i síntesi, el raonament crític i la capacitat de resolució de problemes. Als seminaris es podran desenvolupar diverses activitats, com, per exemple, anàlisi i discussió de casos i problemes, presentació pública de treballs, comentari de vídeos, resolució de qüestions relacionades amb els temes tractats, etc.
Tutories
Les tutories es realitzaran de forma personalitzada en reunions presencials o virtuals en horari a convenir. Les tutories han d'utilitzar-se per clarificar conceptes, assentar els coneixements adquirits i facilitar l'estudi per part dels alumnes. També poden aprofitar-se per resoldre dubtes apareguts durant el treball d'autoprenentatge.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Primer parcial | 40% | 1,5 | 0,06 | 3, 4, 5, 6, 7 |
Segon parcial | 40% | 1,5 | 0,06 | 3, 4, 5, 6, 7 |
Seminaris | 20% | 1 | 0,04 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 |
Les competències específiques i transversals d’aquesta assignatura s’avaluaran mitjançant proves per escrit (exàmens) i les presentacions de les tasques proposades a seminaris.
Les proves per escrit es poden superar amb els exàmens parcials eliminatoris o amb la prova de recuperació. En cas de no haver-se presentat a un examen parcial o havent-se presentat no s’hagi tret una nota mínima de 5 (sobre 10) aquest podrà ser recuperat a l'examen final.
Seminaris: S’avaluarà la correcció de l'argumentació sobre les qüestions i problemes proposats. En conjunt, l’avaluació dels seminaris té un pes global del 20 % de la nota final. Els seminaris són activitats d’assistència obligatòria i no són recuperables.
Per superar l’assignatura s’ha de obtenir una qualificació mínima de 5,0. Aquesta nota es el resultat de la suma dels següents ítems: 80% nota teoria, 20 % nota seminaris. Es necessari obtenir un mínim de 5,0 a la teoria per poder fer mitjana amb els seminaris.
L'obtenció de Matrícula d'Honor s'aplicarà a partir de una nota igual osuperior a 9.0. El nombre de MH dependrà del nombre de matriculats.
Els alumnes que vulguin millorar la seva nota final, ho poden fer presentant-se a l’examen final. En aquest cas, s’entén que l’alumne renuncia a las qualificacions prèvies i la seva nota final es calcula a partir de la nova nota de l’examen final i promediat amb la nota de seminaris. No es possible millorar la nota mitjançant treballs o altres tipus d’activitats.
Es considerarà que un estudiant té la qualificació de NO AVALUABLE si les activitats d'avaluació realitzades tenen una ponderació inferior al 67% en la qualificació final. Per tant, es qualificarà com a no avaluable a tots aquells alumnes que no hagin entregat per escrit cap treball i/seminari i no hagin fet cap de les proves d’avaluació previstes. S’entén, per tant, que si l’alumne fa com a mínim un dels exàmens o presenta com a mínim dos dels seminaris contemplats a l’avaluació ordinària però no fa la resta d'examens o lliuraments es considerarà com a NO PRESENTAT.
Casos especials
Si per causes justificades (malaltia, defunció d’un familiar de primer grau ó accident, etc.) i aportant la documentació oficial corresponent, es tindrà dret a realitzar la prova en una altra data que serà acordada entre el/la alumne/a afectada i el professorat. La coordinació del grau intervindria en cas de no arribar a un acord. Tant mateix, si per les mateixes causes justificades, l’alumne no pogués fer les proves d’avaluació en els horaris assignats, podrà fer-les en horaris especials a acordar amb el professorat.
Avaluació única
L’alumnat que s’aculli al’avaluació única no haurà d’assistir de manera obligatòria als seminaris però hauràde fer 3 dels 6 seminaris dels que consta l’assignatura en format d’avaluació continua. Serà el professorat qui escollirà els seminaris que han de fer els alumnes en opció d’avaluació única. El lliurament de les tasques dels seminaris es farà el mateix dia que el fixat per a la prova de síntesi.
L’avaluació única consisteix en una prova de síntesi única (ambpreguntes per desenvolupar i relacionar conceptes) sobre els continguts de tot el programa de teoria.
La nota obtinguda en la prova de síntesi és el 80% de la nota final de l’assignatura, i els seminaris el 20% restant.
La prova d’avaluació única es farà coincidint amb la mateixa data fixada per a la darrera prova d’avaluació continuada i s’aplicarà el mateix sistema de recuperació que per l’avaluació continuada.
Per aprovar l’assignatura cal obtenir una nota final mínima de 5 punts sobre 10 en cadascuna de les parts (prova de síntesi i seminaris).
Bibliografia bàsica
Bibliografia complementària
Cap
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(SEM) Seminaris | 321 | Català/Espanyol | primer quadrimestre | tarda |
(SEM) Seminaris | 322 | Català/Espanyol | primer quadrimestre | tarda |
(TE) Teoria | 32 | Espanyol | primer quadrimestre | tarda |