Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2500258 Relacions laborals | OT | 4 |
2500786 Dret | OT | 4 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
Per realitzar un correcte seguiment d’aquesta assignatura es recomana haver superat prèviament les assignatures de Dret del Treball, atès que ofereixen una formació bàsica en relació al marc jurídic de les relacions laborals individuals i col·lectives sense la qual no es poden entendre ni analitzar adequadament les qüestions que es tracten a l'assignatura.
L’objectiu d’aquesta assignatura és el coneixement del règim jurídic de les relacions laborals a les Administracions Públiques.
UD 1.
L’OCUPACIÓ PÚBLICA: MARC CONSTITUCIONAL I LEGAL
1.1. Funció pública versus ocupació pública.
1.2. Marc constitucional.
1.3. Normativa estatal.
UD 2.
ELS INSTRUMENTS DE GESTIÓ DELS RECURSOS HUMANS.
2.1. Els registres de personal.
2.2. Les plantilles de personal.
2.3. Les relacions de llocs de treball.
2.4. L’oferta pública d’ocupació.
2.5. Els plans d’ordenació dels recursos humans.
UD 3.
EL PERSONAL AL SERVEI DE LES ADMINISTRACIONS PÚBLIQUES
3.1. Sistemes de selecció de personal.
3.2. Sistemes de provisió de llocs de treball.
3.3. Tipus de personal.
3.3.1. Funcionariat públic.
3.3.2. Contractació laboral.
3.3.3. Directiu públic professional.
3.4. Impacte de gènere a l'ocupació pública.
UD 4.
EL RÈGIM JURÍDIC DEL FUNCIONARIAT PÚBLIC (I)
4.1. Les situacions administratives.
4.2. El règim retributiu.
4.3. Els drets i deures. El codi de conducta.
4.4. La mobilitat funcional i geogràfica.
4.5. El règim disciplinari.
4.6. El règim d’incompatibilitats.
UD 5.
EL RÈGIM JURÍDIC DEL FUNCIONARIAT PÚBLIC (II)
5.1. Els drets col·lectius dels funcionaris públics: marc constitucional i legal.
5.2. La llibertat de sindicació.
5.3. La negociació col·lectiva.
5.4. El dret de vaga.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes pràctiques | 18 | 0,72 | 19, 14, 20, 21, 26, 25, 13, 17, 33, 34 |
Classes teòriques | 27 | 1,08 | 20, 21, 22, 9, 26 |
Elaboració de documents jurídics | 10 | 0,4 | 9 |
Elaboració de resums i esquemes | 17 | 0,68 | 9 |
Recerca i anàlisi de documentació jurídica (bibliografia, jurisprudència, convenis col•lectius, resolucions administratives, etc) | 15 | 0,6 | 9 |
Resolució de casos pràctics | 15 | 0,6 | 9 |
Tipus: Autònomes | |||
Estudi | 42 | 1,68 | 2, 3, 12, 27, 22, 1, 10, 9, 11, 6, 13, 33, 34 |
La docència de l'assignatura serà mixta: les classes magistrals seràn virtuals i els seminaris-pràctiques seràn presencials. Tanmateix, la metodologia docent i avaluació poden experimentar alguna modificació en funció de les restriccions a la presencialitat que imposin les autoritats sanitàries.
El procés d’aprenentatge dels/les alumnes en el marc d’aquesta assignatura s’organitzarà a partir dels tres tipus d’activitats formatives que s’exposen a continuació:
1. ACTIVITATS DIRIGIDES
Les activitats dirigides són totes aquelles que es desenvolupen a l’aula, en els horaris previstos per a l’assignatura i sota la direcció del professor. Poden ser de caire teòric o pràctic.
1.1. Classes teòriques
Consisteixen en l’exposició per part del professorat de diversos aspectes del temari, prenent com a base la normativa aplicable. Pel correcte seguiment de les classes teòriques és imprescindible que l'alumnat disposi durant les classes teòriques d’una recopilació de normativa laboral i d'Ocupació Pública degudament actualitzades.
2.1. Classes pràctiques
Es dediquen a l’execució de 2 d’activitats pràctiques, cadascuna de les quals inclou un treball previ fora de l’aula (d’un volum aproximat de 10 hores) i un treball presencial a l’aula (dues sessions d’1,5 hores)..
Les activitats pràcticas suposaràn la realització d’un seguit de tasques de format divers: identificació i estudi del marc normatiu d’una determinada institució, lectura i comprensió de jurisprudència, recerca de fonts bibliogràfiques La segona sessió presencial a l’aula inclourà una activitat d’avaluació. En alguns casos l’objectiu de les activitats pràctiques serà aprofundir sobre aspectes analitzats en el marc de les classes teòriques i en d’altres tractar qüestions noves, que no s’hauran abordat abans en aquell context.
En la part corresponent al treball previ, les activitats pràctiques es podran executar en grup o individualment. En la part corresponent al treball a l’aula, les activitats pràctiques s’executaran individualment, en tots els casos.
El plantejament de les activitats pràctiques es durà a terme a partir dels supòsits pràctics que es presentaran a classe per part del professor.
2. ACTIVITATS SUPERVISADES
Les activitats supervisades són les que es duen a terme fora de l’aula, a partir de les indicacions donades pel professorat, i queden sotmeses posteriorment a algun procés de supervisió o seguiment per part d’aquest.
Com ja s’ha posat de manifest, el treball previ que impliquen les activitats pràctiques genera una seguit de tasques de format diversque s’ha d’executar fora de l’aula i posteriorment són objecte de supervisió i verificació a través del treball d’aula proposat en el marc de la mateixa activitat.
3. ACTIVITATS AUTÒNOMES
Les activitats autònomes són totes aquelles en les quals l'alumnat organitza el seu temps i esforç de forma autònoma, ja sigui individualment o en grup, com la recerca i l’estudi de bibliografia, l’elaboració d’esquemes o resums, etc. En el marc d’aquesta assignatura la part essencial de les activitats autònomes es vincula al seguiment de les classes teòriques i a la preparació de l’examen final teòric.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Activitats d'avaluació realitzades en el marc de les activitats pràctiques | 50 | 4,5 | 0,18 | 2, 4, 3, 18, 19, 12, 15, 14, 16, 28, 27, 24, 20, 21, 22, 1, 8, 10, 9, 11, 23, 26, 25, 5, 6, 30, 29, 31, 13, 17, 35, 7, 32, 33, 34 |
Examen final | 50 | 1,5 | 0,06 | 18, 24, 22, 9, 23, 5, 30, 31, 35, 7, 32 |
1. MODALITAT D'AVALUACIÓ ORDINÁRIA:AVALUACIÓ CONTINUA
Aquest sistema combina l'avaluació contínua de la part pràctica i també de la part pràctica amb un examen teòric.
1.1 Pràctica.
Únicament podran presentar-se les persones que hagin assistit, com a mínim, al 80% de les classes.
La nota corresponent a l'avaluació contínua de les activitats pràctiques serà l'obtinguda en un CAS PRÀCTIC, amb cinc preguntes de respostes objectives, amb valor de 2.5 PUNTS i en un TEST BÀSIC PRÀCTIC - V/F - amb valor de 2.5 PUNTS.
La resposta errònia suposa descomptar la meitat de la resposta correcta.
1.2 Examen teòric
Únicament podran presentar-se al mateix les persones que hagin assistit, com a mínim, al 80% de les classes.
Aquest examen consistira en cinc preguntes de resposta de caràcter objectiu. VALOR: 5 PUNTS.
La resposta errònia suposa descomptar la meitat de la resposta correcta.
1.3 Qualificació de l'assignatura
La puntuació obtinguda a través de l'avaluació contínua pràctica tindrà un valor del 50% de la qualificació de l'assignatura. La puntuació de l'examen teòric tindrà un valor del 50% de la qualificació de l'assignatura.
És necessari superar cadascuna de les dues activitats i només així es sumaran per a superar la part pràctica amb la qualificació mínima de 2.5 punts. Únicament en aquest cas, podran sumar-se les qualificacions obtingudes en cadascuna de totes dues parts, això és, teoria i pràctica.
Si no s'aconsegueix aquesta puntuació mínima en una de les parts: la qualificació que s'introduirà en l'acta, serà "suspès" i el valor numèric serà el corresponenta la part suspesa, expressat en el paràmetre 0-10.
En conseqüència, la superació de l'assignatura s'obtindrà una vegada aconseguits 2,5 punts en cadascuna de les parts, i, únicament en aquest cas se sumen totes dues puntuacions, sent la qualificació mínima un 5 sobre 10.
2. REAVALUACIÓ de la modalitat AVALUACIÓ CONTINUA
2.1. Examen teòric.
Únicament podran presentar-se a aquest, les persones que hagin assistit, com a mínim, al 80% de les classes.
Consistirà en la resolució de cinc preguntes amb opcions de resposta de caràcter objectiu. Cada pregunta té assignat el valor d'1 punt. L'examen teòric tindrà el valor del 50% de la nota, sent necessari aconseguir com a mínim la qualificació de 2.5 punts.
Cada resposta errònia suposa descomptar la meitat d'una resposta correcta.
2.2. Examen pràctic.
Únicament podran presentar-se a aquest, les persones que hagin assistit, com a mínim, al 80% de les classes.
Consistirà a respondre 5 qüestions de resposta objectiva sobre un supòsit pràctic. Valor 2.5 punts. i realitzar un Test bàsic pràctic – V/F- . Valor: 2.5 punts.
Cada resposta errònia suposa descomptar la meitat d'una resposta correcta.
Aquesta part de l'examen tindrà un valor del 50% de la nota i ha d'aconseguir-se superar cadascuna de les dues activitats per a poder asolir en la part pràctica la puntuació mínima de 2,5 sobre 5 punts per a poder sumar-la a la qualificació obtinguda en l'examen teòric, que també requereix la qualificació mínima de 2.5 punts per a poder ser sumada a l'examen pràctic.
Només hauran de realitzar l'examen pràctic les persones que hagin obtingut una nota inferior a 1.25 punts sobre 2.5, a través de l'avaluació contínua pràctica. A les persones que hagin obtingut una nota igual o superior a 2,5 punts, sempre que a cadascuna de les activitats asoleixi un mínim de 1,25 punts, se'ls mantindrà aquesta nota com a qualificació de la part pràctica.
2.3. La qualificació final de l'examen s'obtindrà de la suma de la puntuació obtinguda en les dues parts, teòrica i pràctica, sempre que en cada part s'aconsegueixi una puntuació mínima de 2.5 punts sobre 5, amb les especificacions detallades per a cada activitat pràctica.
L'assignatura s'aprova quan, en totes dues parts s'aconsegueixin els 2.5 punts ( a la part pràctica cada activitat ha d'aconseguir 1.25 punts, i, en conseqüència, aquesta suma sigui igual o superior a 5 punts.
Si en alguna de les parts no s'aconsegueix la qualificació mínima de 2.5 punts, la qualificació que constarà en acta serà “suspès” i el valor numèric serà el corresponent a la part que no va aconseguir els 2.5 punts, expressat en paràmetre 0-10.
2.- MODALITAT D'AVALUACIÓ EXTRAORDINÀRIA: AVALUACIÓ ÚNICA
Podrà realitzar-la l'alumnat que compleixi amb els requisits establerts a la normativa de la Facultat i sempre que el professorat de l'assignatura tingui coneixement de l'elecció d'aquesta modalitat dins del termini i en la forma escaient.
2.1 CONVOCATÒRIA ORDINÀRIA DE L'AVALUACIÓ ÚNICA
L'alumnat realitzarà:
2.1.1.- Examen tipus test. 3 punts.
Cada resposta errònia redueix la meitat de la puntuació d'una resposta correcta.
2.1.2.- L'alumnat que superi L'examen anterior, haurà de realitzar:
2.1.2.1. Un examen oral sobre el programa de l'assignatura. 5 punts
2.1.2.2. Un cas pràctic de respostes objectives. 2 punts. Cada resposta errònia redueix la meitat de la puntuació d'una resposta correcta.
2,2.- CONVOCATÒRIA EXTRAORDINÀRIA DE L'AVALUACIÓ ÚNICA
Per a acudir a ella,es requereix haver aconseguit una qualificació mínima de 3 punts en la convocatòria ordinària de l'avaluació única.
Tipus d'avaluació: la mateixa que consta per a la convocatòria ordinària.
3. DATES DELS EXÀMENS
Seran les que determini la Facultat de Dret.
4. CONVOCATÒRIES
El nombre de convocatòries està establert en la normativa de permanència.
Tant en els exàmens finals ordinaris com en els exàmens reavaluació, presentar-se i suspendre o retirar-se després d'haver estat comunicades les preguntes, implica esgotar la convocatòria.
5.- CONDUCTES FRAUDULENTES
L'alumne que copii o intenti copiar a un examen tindrà un "0" a l'assignatura i perdrà el dret a la reavaluació. Un alumne que presenti una pràctica en la que hi hagi indicis de plagi o que no pugui justificar els arguments de la seva pràctica obtindrà un "0" i rebrà una advertència. En cas de reiteració de la conducta l'alumne suspendrà l'assignatura (0) i perdrà el dret a la recuperació.
RECOMANADA
PALOMAR OLMEDA, Alberto, Derecho de la Función Pública. Régimen jurídico de los funcionarios públicos, Dykinson, darrera edició.
PALOMAR OLMEDA, Alberto, El nuevo estatuto del empleado público, Thomson-Aranzadi, Cizur Menor, darrera edició.
ROQUETA BUJ. Remedios: Derecho del Empleo Público. Tirant lo Blanch. Valencia, darrera edició
SÁNCHEZ MORÓN, Miguel, Derecho de la Función Pública, Tecnos. Madrid, darrera edició.
No es requereix programari.
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PAUL) Pràctiques d'aula | 1 | Espanyol | primer quadrimestre | matí-mixt |
(PAUL) Pràctiques d'aula | 51 | Espanyol | primer quadrimestre | tarda |
(TE) Teoria | 1 | Espanyol | primer quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 51 | Espanyol | primer quadrimestre | tarda |