Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2500258 Relacions laborals | FB | 1 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
No hi ha cap prerequisit.
Assolir un bon coneixement de les principals institucions del dret mercantil.
- Concepte i fonts del Dret mercantil.
- L'empresari.
- Dret de la competència i protecció de la propietat industrial
- Introducció a les societats mercantils.
- Les societats de capital.
- La contractació mercantil.
- Títols-valors.
- Dret concursal.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes teòriques | 22 | 0,88 | 2, 3 |
Tipus: Supervisades | |||
Exercici (pràctiques, casos, comentaris, debats, simulació de judicis....) | 22 | 0,88 | 4, 5, 6 |
Tipus: Autònomes | |||
Treball i estudi fora de l'aula | 73,5 | 2,94 | 2, 3, 4, 5, 6 |
El/la professor/a posarà en marxa les activitats formatives que consideri adequades per tal de facilitar l'estudi i l'aprenentatge de l'l'alumnat.
El desenvolupament de la docència de l'assignatura i de l'aprenentatge de l'alumnat es fonamenta en les següents activitats formatives:
1. Activitats dirigides: activitats on és el professorat el que desenvolupa la part activa de la classe. Inclou classes magistrals on alumnat assoleix les bases conceptuals de la matèria i el seu marc jurídic normatiu i jurisprudencial. També les classes pràctiques, on l'alumnat, de forma individual o en grups reduïts, analitzen i resolen juntament amb el professorat casos pràctics.
2. Activitats supervisades: activitats que l'alumnat desenvoluparan individualment o en grups reduïts, amb el suport del professorat, orientades a la preparació de les pràctiques avaluables, com ara discussió i resolució de casos, comentaris, debats, simulacions de judicis, entre d'altres.
3. Activitats autònomes: activitats que els estudiants desenvoluparan autonomament. Inclou entre d'altres la cerca i lectura de bibliografia, normativa i jurisprudència, l'estudi, preparació de casos pràctics.
La metodologia docent proposada pot experimentar alguna modificació en funció de les restriccions a la presencialitat que imposin les autoritats sanitàries.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Examen final | 50% | 5 | 0,2 | 1, 2, 3, 4, 5, 6 |
Lliurament de treballs i pràctiques | 30% | 5 | 0,2 | 5, 6 |
Participació activa durant les sessions lectives | 20% | 22,5 | 0,9 | 1, 2, 3, 4 |
Per a cada grup es publicarà al Campus Virtual, abans de l'inici de la docència, la data concreta o la setmana de realització de les activitats avaluables, sens perjudici que, excepcionalment i per causes de força major, aquestes puguin, amb preavís i antelació suficient, ser modificades.
La nota de les pràctiques i de la participació a classe es farà pública abans de l'examen final.
Per a aprovar l'assignatura, l'alumnat ha de haver participat en les tres actividats avaluatives i haver obtingut una nota mínima de 3,5 a l'examen final.
Per presentar-se a l'examen de reavaluació, és necessari: 1) haver realitzat l'examen final i no haver-lo superat i, 2) haver obtingut almenys un 3 en cadascuna de les tres activitats avaluatives. Els estudiants que facin l'examen de reavaluació podran obtenir una nota màxima de 7 a l'assignatura.
L’alumnat serà avaluable sempre que hagi realitzat un conjunt d’activitats el pes de les quals equivalgui a un mínim de 2/3 parts de la qualificació total de l’assignatura. Si el valor de les activitats realitzades no arriba a aquest llindar, el professor/a de l’assignatura pot considerar l’estudiant com a no avaluable.
En cas d'avaluació única, el dia oficial l'alumnat haurà de entregar 5 pràctiques amb un valor cadascuna de 10%, publicades prèviament, i realitzar un examen d'una duració de dues hores i amb un valor de 50%. Les condicions d'accés a la reavaluació són haver obtingut una nota mínima de 3,5 a l'examen i un 3 a cadascuna de les pràctiques. En cas de reavaluació, l'examen es realitzarà també a la data oficial i tindrà tambè una duració de dues hores. L'examen d'avaluació i reavaluació és diferent del d'avaluació continuadaper garantir l'assoliment de les competències de l'assignatura per part de l'alumnat. Els i les estudiants que facin l'examen de recuperació podran obtenir una nota màxima de 7 a l'assignatura.
Irregularitats en actes d’avaluació: Sense perjudici d'altres mesures disciplinàries que s'estimin oportunes, i d'acord amb la normativa acadèmica vigent, "en cas que l’estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de laqualificació d’un acte d’avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte d’avaluació, amb independència del procés disciplinari que s’hi pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d’avaluació d’una mateixa assignatura, la qualificació final d’aquesta assignatura serà 0". Apartat 10 de l'Article 116. Resultats de l'avaluació. (Normativa Acadèmica UAB).
MANUALS RECOMANATS
Jiménez Sánchez, Guillermo - Díaz Moreno, Alberto, Lecciones de Derecho mercantil, última edició, Madrid, Tecnos.
Sánchez Calero, Fernando, Principios de Derecho Mercantil, 2 vols. Cizur Menor, Thomson Reuters Aranzadi.
Sierra Noguero, Eliseo, Curso de Derecho Mercantil, última edició, 2020, Barcelona, Servei de Publicacions de la UAB.
L'assignatura no exigeix un programari específic.
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PAUL) Pràctiques d'aula | 1 | Espanyol | segon quadrimestre | matí-mixt |
(PAUL) Pràctiques d'aula | 2 | Espanyol | segon quadrimestre | matí-mixt |
(PAUL) Pràctiques d'aula | 51 | Espanyol | segon quadrimestre | tarda |
(TE) Teoria | 1 | Espanyol | segon quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 2 | Espanyol | segon quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 51 | Espanyol | segon quadrimestre | tarda |