Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2500257 Criminologia | FB | 1 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
Comprensió lectora en anglès.
La docència de l’assignatura s’impartirà tenint en compte la perspectiva dels Objectius de Desenvolupament Sostenible
La docència de l'assignatura serà en català i es realitzaran els seminaris 11 i 12 en català i el seminari 13 en castellà.
Els objectius marc de l’assignatura intenten ser un reflex d’alguns els objectius primordials del grau. Així, en aquesta assignatura els alumnes han d’aplicar “els seus coneixements sobre les teories criminològiques a les experiències de conflicte i criminalitat existents i plantejar respostes adequades i relacionades amb el marc legal vigent”, tenint en compte que l’estudi de les teories criminològiques estarà basat en l’anàlisi des del punt de vista de la Psicologia de cara a aportar respostes idònies en l’estudi del delicte des de la vessant psicològica.
Els objectius de l’assignatura intenten ser un reflex d’alguns dels objectius primordials del grau, com ara conèixer els conceptes i fonaments psicològics de la criminologia i familiaritzar-se amb el lèxic psicològic propi del grau.
En concret, l'alumnat haurà de comprendre els processos psicològics bàsics i els factors de personalitat fonamentals per a l’estudi criminològic des del punt de vista de la Psicologia.
BLOC DE PSICOLOGIA BÀSICA
BLOC DE PSICOLOGIA DE LA PERSONALITAT
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classe teòrica | 19,5 | 0,78 | 1, 2, 5 |
Seminari | 19,5 | 0,78 | 1, 2, 3, 5, 7 |
Tipus: Supervisades | |||
Avaluació | 5 | 0,2 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 |
Tipus: Autònomes | |||
Lectures, anàlisi i síntesi de texts | 21 | 0,84 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 8 |
Treball de grup (final) | 25 | 1 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 |
Treball en grup | 30 | 1,2 | 1, 2, 3, 5, 6, 7, 8 |
Treballs individuals de reflexió | 30 | 1,2 | 2, 3, 4, 5, 6, 8 |
A les classes teòriques s'aportarà informació teòrica i tècnica. A les sessions de seminari (pràctiques), rebràn eines per assumir els conceptes teòrics d'una manera més aplicada. Finalment, sota supervisió, l'alumnat redactarà diferents treballs individuals i de grup.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Exàmen | 40% | 0 | 0 | 1, 2, 3, 5, 6, 8 |
Treball final de curs (Grupal) | 30% | 0 | 0 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 |
Treballs de reflexió/discussió | 30 % | 0 | 0 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 8 |
El plantejament que proposem pretén reunir diferents puntuacions sobre la participació de l'alumnat a l’assignatura que permeti procedir a l’avaluació continuada i definitiva del estudiant. Plantejarem, doncs, tasques de discussió/debat en les que anirem valorant l’estudiant, a més de demanar lectures i lliurament de comentaris sobre les mateixes. Es durà a terme una avaluació continuada, mesurada a través de les pràctiques, els comentaris escrits sobre les lectures i un treball final. L’avaluació final es composarà així de diferents notes obtingudes durant i fruit de la participació a l‘assignatura.
Assistència
1. L’assistència és obligatòria al 100% (normativa del Grau). Es realitzarà un sistema de control de l'assistència. Qui no assisteixi a un mínim de 80% de les sessions no podrà ser avaluat/da.
2. Si un alumne/a no assisteix a un mínim del 80% de les activitats docents no podrà superar l'assignatura
3. Les absències justificades no computaran negativament i el professor possibilitarà que l’alumne pugui recuperar el treball realitzat en les classes en el cas d’absència justificada. Per que una absència sigui justificada aquesta ha d’estar documentada. Només podenser absències justificades les derivades de força major sobrevingudes com malaltia o situacions similars que impedeixen assistir a les activitats docents. La realització d’altres activitats formatives del grau podrà ser considerada absència justificada si així ho accepta amb anterioritat el professor responsable de l’assignatura.
4. En cas de que l'activitat docent no pugui ser realitzada per vaga de l'alumnat o del professorat, l'alumnat resta obligat a preparar-se la matèria pel seu compte. En tot cas tota la matèria prevista en la guia docent serà objecte d'avaluació. El professorat podrà facilitar a l'alumnat material específic per a preparar la matèria que s'hagués tractat a l'aula. (Acord de la comissió mixta del grau, de juny del 2012).
5. Les classes comencen puntualment, salvant casos justificats, no acceptant-se la incorporació a l'aula més tard de la hora prevista, així com tampoc l'abandonament de l'aula abans de l'hora prevista.
Requisits per superar l’assignatura
Per aprovar l’assignatura s'haurà d'haver superat amb un mínim de 5 cadascuna de les àrees avaluades:
a) Treballs de reflexió / discussió (30% de la nota final)
Aquests treballs es realitzaran de forma individual i s’aniran demanant en el decurs del semestre i es centraran en comentaris de lectures del campus, així com en l'avaluació dels continguts del seminari.
b) 1 treball final de curs (30% de la nota final)
L'alumnat, de forma grupal, analitzarà un cas que serà proposat a l’inici del curs. Sobre aquest cas, desenvoluparan de forma profunda i reflexionada, les preguntes que se’ls plantejaran i que desenvoluparan al llarg del semestre.
c) Examen escrit (40% de la nota final)
Es realitzarà examen a final del curssobre els continguts del dos blocs de l'assignatura. Durant el curs es detallaran els continguts avaluables.
L’alumnat serà avaluable sempre que hagi realitzat un conjunt d’activitats el pes de les quals equivalgui a un mínim de 2/3 parts de la qualificació total de l’assignatura (tot i que recordem que cal superar cada evidència amb un mínim de 5). Si el valor de les activitats realitzades no arriba a aquest llindar (per exemple si només lliura o es presenta a 1 evidència), la professora de l’assignatura pot considerar l’estudiant com a no avaluable.
Recuperacions
L'alumnat que no superi els requisits de l’avaluació continuada quedaran suspès, a l’espera de que pugui recuperar els treballs individuals en el decurs del semestre. Quan algun alumne/a hagi suspès alguna part de l'avaluació continuada ho podrà recuperar en les setmanes de recuperació programades a tal efecte. En cas d'acudir a l'examen de recuperació, la màxima nota a aquest examen serà d'un 7. Pel que fa a l'alumnat que no lliuri alguna de les parts, constarà com a No presentat. Només podran lliurar el treball a la setmana de recuperació, els/les alumnes que hagin justificat (mitjançant document acreditatiu) i amb antelació, la seva absència el dia de la prova o lliurament. A l'examen de recuperació no es pot acudir amb motivació de pujar nota.
Conductes fraudulentes
En cas que durant un examen es detecti la presència d'alumnat copiant quedarà automàticament suspès sense possibilitat d’accés a la recuperació. En cas de plagi en la redacció de treballs, es valorarà cada cas i, en cas extremes considerarà la opció de suspens directe sense opció a recuperació.
Avaluació única
En cas que l'alumnat vulgui acollir-se a avaluació única, aquesta consistirà en:
- Examen escrit (40% de la nota final). Es realitzarà examen a final del curs sobre els continguts del dos blocs de l'assignatura. Durant el curs es detallaran els continguts avaluables.
- Examen pràctic (30% de la nota final). Caldràa respondre preguntes sobre casos que es trobaran al campus (relacionades amb els treballs de reflexió)
- Lliurament del treball de cas i defensa oral (30% de la nota final)
Per aprovar l’assignatura s'haurà d'haver superat amb un mínim de 5 cadascuna de les àrees avaluades.
Alumnat de la universitat a l'abast
Degut a la seva especial condició en aquest curs, es prega a l'alumnat de la Universitat a l'Abast que contacti amb els responsables de l'assignatura a inicis del curs per poder fixar els objectius d'avaluació i seguiment del curs.
A la plataforma virtual, l'alumnat trobarà el material de lectura obligatòria per l'assignatura. Per cada tema analitzarem extractes de les següents fons bibliogràfiques:
Casal, G. (coord.) (2006). Psicología Forense: manual de técnicas y aplicaciones. Biblioteca Nueva.
Garrido, E; Masip, J. i Herrero, M.C. (coords.) (2006). Psicología Jurídica. Pearson Educación.
Garrido, V. (2005). ¿Qué es la psicología criminológica? Biblioteca Nueva
Rodríguez, C. i Ávila, A. (1999) Evaluación, psicopatología y tratamiento en Psicología Forense. Fundación Universidad.
Urra, J. (Comp.) (2002). Tratado de Psicología Forense. Siglo XXI.
Sistema Moodle
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(TE) Teoria | 1 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |