Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2502758 Humanitats | OT | 3 |
2502758 Humanitats | OT | 4 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
No hi ha requisits previs.
Tenim una àmplia experiència com a espectadors de productes audiovisuals que ens arriben des de diferents mitjans i plataformes de comunicació: cinema, televisió, pantalles mòbils.
A partir del visionat de múltiples fragments de sèries, films, documentals i anuncis publicitaris, el primer objectiu d'aquesta assignatura serà que l'alumnat conegui els llenguatges i tècniques que s'utilitzen a fi que aquests productes audiovisuals arribin, informen i emocionin les audiències. Es tindrà en compte, la perspectiva de gènere, presentant exemples d'obres audiovisuals de dones guionistes i realitzadores.
El segon objectiu serà que l'alumnat treballi creativament i desenvolupi els seus propis projectes audiovisuals, posant en pràctica els coneixements adquirits en ideació, habilitats d'escriptura, planificació i realització.
1.- ANÁLISI DE CONTINGUTS. GÈNERES I MITJANS DE COMUNICACIÓ AUDIOVISUAL:
1.1 Cinema
1.2 Series
1.3 Documental
1.4 Publicitat
2.- TÈCNIQUES PER A LA CREACIÓ DE CONTINGUTS:
2.1 Idea, tema, punt de vista
2.2 Guió: construcció de personatges, trames i estructures narratives
2.3 Música i disseny sonor
2.4 Introducció a la planificació, realització i muntatge d'un projecte audiovisual
2.5 Reflexions al voltant de la intel·ligència artificial com a eina de suport a la creació audiovisual
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Seminari(desenvolupament de projectes audiovisuals: taller d'elecció de tema, d'escriptura guió, taller de presentació en públic, preparació al pitching) | 6 | 0,24 | 4, 5, 7 |
Teoria | 15 | 0,6 | 1, 4, 5, 6, 7 |
Tutories de projecte | 24 | 0,96 | 1, 5, 6, 7 |
Tipus: Supervisades | |||
Escriptura individual bitàcola d'aprenentatge | 35 | 1,4 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 |
Sessions d'exposició de projecte audiovisual (pitching) | 3 | 0,12 | 1, 4, 5, 7 |
Visites docents a estudis, televisió, festival cinema, pitching professional, ... | 6 | 0,24 | |
Tipus: Autònomes | |||
Preparació del treball pràctic | 38 | 1,52 | 1, 5, 6, 7 |
Es proposa un model de treball organitzat en diferents tipus d'activitats:
- Desenvolupament en classe dels continguts del temari: classes de teoria, seminaris, exposicions de casos pràctics. Activitat dirigida.
- Exercicis teòrics: per a cada classe teòrica l'alumne/a escriurà un exercici amb reflexions sobre allò après i de quina manera aquesta teoria s'aplica al consum i producció d'audiovisuals. Cada exercici ocupa com a màxim dues pàgines. Els idiomes poden ser: català, castellà, francès, anglès. Activitat supervisada.
- Visionat i anàlisi de productes audiovisuals relacionats amb el contingut de la matèria. Activitat autònoma.
- Elaboració d'un Projecte Audiovisual (de recerca teòrica o de realització). Cada projecte tindrà un seguiment i correcció particular en les tutories amb la professora. Activitat supervisada.
Al principi de curs es definiran les línies del projecte i es donarà la data de lliurament de l'exposició i presentació escrita del mateix.
En aquesta assignatura es faran servir metodologies docents innovadores com l'aula invertida a la part teòrica: es proporcionaran productes audiovisuals seleccionats, films, capítols de sèries o documentals, que l'alumnat haurà de visionar fora de l'aula. Aquesta pràctica permetrà dedicar més temps a classe per analitzar el producte audiovisual, compartir idees, dubtes i debatre. Es dedicaran dues sessions a aquesta activitat.
A la part pràctica s'aplicarà l'aprenentatge basat en reptes (ABR).
Aquest enfocament de l'assignatura implica l'assistència regular a classe, la participació activa, el visionat de productes audiovisuals proposats i la implicació en el projecte audiovisual així com en l'exposició dels resultats d'aquest treball.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Projecte Audiovisual | 50% | 13,8 | 0,55 | 1, 2, 4, 5, 6, 7 |
Teoria exercici 1 | 10% | 1,84 | 0,07 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 |
Teoria exercici 2 | 10% | 1,84 | 0,07 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 |
Teoria exercici 3 | 10% | 1,84 | 0,07 | 2, 3, 4, 5, 6, 7 |
Teoria exercici 4 | 10% | 1,84 | 0,07 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 |
Teoria exercici 5 | 0,60% | 1,84 | 0,07 | 1, 2, 3, 4, 6, 7 |
Aquesta assignatura NO preveu el sistema d’avaluació única
AVALUACIÓ CONTINUADA
Part teòrica:
5 exercicis escrits (1 per cada classe de teoria) on l’alumnat demostra la comprensió de les idees exposades així com la seva aplicació (cada exercici suposa el 10% de la nota )
Part Pràctica:
En aquesta assignatura hi ha dues modalitats d'avaluació de la part pràctica, depenent del tipus de treball escollit per l’alumnat, realització d'un producte audiovisual (A) o un treball de recerca (B)
(A) Realització Projecte Audiovisual:
- Exposició 10%
- Presentació escrita (dossier del projecte) 10%
- Vídeo: 30%
(B) Realització d'un Treball de Recerca sobre algun aspecte audiovisual dels tractats en el programa del curs
- Exposició 10%
- Treball Escrit 40%
La professora informarà l’alumnat (VIA Aula Moodle del Campus Virtual) del procediment i data de revisió de les qualificacions.
PLAGI
En cas que l’estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d’un acte d’avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte d’avaluació, amb independència del procés disciplinarique s’hi pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats o una irregularitat molt greu, la qualificació final d’aquesta assignatura serà 0.
RECUPERACIÓ
La recuperació no és un mitjà per apujar nota per a l'estudiant que hagi aprovat.
Per a tenir dret a la recuperació de teoria, l'alumnat haurà d'haver aconseguit un mínim d'un30% de la nota de cada apartat abans especificat (exercicis escrits, projecte, assistència...) i quedaran exclosos de la recuperació tots aquells que no hagin arribat a aquesta nota. La part pràctica de l'assignatura, donada les seves característiques, no contempla la recuperació.
L'alumnat serà NO AVALUABLE si ha presentat una part inferior al 30% dels treballs demanats (tant a la part teòrica com a la part pràctica).
- Brown, Larry A (2018): How Films Tell Stories. The Narratology of Cinema. Creative Arts Press.
- Català, Josep Maria (2021): Posdocumental. La Condición Imaginaria del Cine Documental. Shangrila
- Cruz, Coral (2014): Imágenes narradas. Como hacer visible lo invisible en un guion de cine. Laertes Ediciones.
- Davis, Rib (2016) Creating Compelling Characters for Film, TV, Theatre and Radio. Bloomsbury Academic.
- Dunham, Lena (2018): Dueñas del Show. Las Mujeres que están revolucionando las series de television DUEÑAS DEL SHOW. Joy Press / Alpha Decay
- Jenkins, Henry (2008): Convergence Culture: La Cultura de la Convergencia de los Medios de Comunicación. Paidos Ibérica.
- Magro-Vela, Silvia; Navarro-Sierra, Nuria; Sánchez-López, Pablo (2024): The Revolution Will Be Artificial. An Analysis of AI-generated Audio-Visual Creation. Tripodos. Artificial Intelligence and Communication. Opportunities and challenges (55)
- McKee, Robert. (2002) El Guion: sustancia, estructura, estilo y principios de la escritura de guiones; traducción: Jessica Lockhart. Ed Alba, Barcelona
- McGonigal, Jane (2011): Reality Is Broken: Why Games Make Us Better and How They Can Change the World
- Mead, Rebecca Mead et Al. (2019) El cuento de la criada. Ensayos para una incursión en la república de Gilead. Errata Naturae.
- Piñol, Marta et Al. (2019) Imaginar Mundos. Tiempo y memoria en la ciencia ficción 2019. Sans Soleil ediciones
- Rabiger, Michael (2000), Dirección Cinematográfica. Técnica y Estética. 2 edición. 2000, IORTV, RTVE
- Reisz, Karel: Técnicas del montaje cinematográfico (2003). Ed. Plot Ediciones.
- Saló, Gloria (2005) Qué es eso del formato. Cómo nace y se desarrolla un programa de tv. Madrid: Editoral Gedisa.
Webs
www.upf.edu/web/rainfilmfest/
www.rtve.es/television/dias-cine/
http://www.uhu.es/cine.educacion/
http://www.uab.es/comunicacio/
http://www.documentalcreativo.edu.es/web/
hhttp://www.tv3.cat/documentals
http://www.tv3.cat/coproduccions/presentacio_projecte.htm
https://www.in-edit.org/webapp/programacion
http://www.cinemadautor.cat/es/
http://www.festivaldemalaga.com/index.php?seccion=secciones&cat=7
CONSELL DE L'AUDIOVISUAL DE CATALUNYA
Es recomana treballar amb Davinci Resolve 17 (versió gratuïta) o Adobe Premiere. Si això no és possible, qualsevol programa d'edició d'imatges i so que els alumnes tinguin instal·lat als vostres ordinadors, servirà.
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PAUL) Pràctiques d'aula | 1 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 1 | Espanyol | segon quadrimestre | matí-mixt |