Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2500239 Història de l'Art | OT | 3 |
2500239 Història de l'Art | OT | 4 |
2500240 Musicologia | OT | 3 |
2500240 Musicologia | OT | 4 |
2500241 Arqueologia | OT | 3 |
2500241 Arqueologia | OT | 4 |
2500246 Filosofia | OT | 3 |
2500246 Filosofia | OT | 4 |
2500256 Antropologia Social i Cultural | OT | 3 |
2500256 Antropologia Social i Cultural | OT | 4 |
2500501 Història | OT | 4 |
2502758 Humanitats | OT | 3 |
2502758 Humanitats | OT | 4 |
2503702 Ciències de l'Antiguitat | OT | 4 |
2503998 Filologia Catalana: Estudis de Literatura i Lingüística | OT | 4 |
2504211 Llengua i Literatura Espanyoles | OT | 3 |
2504211 Llengua i Literatura Espanyoles | OT | 4 |
2504212 Estudis Anglesos | OT | 3 |
2504212 Estudis Anglesos | OT | 4 |
2504380 Estudis d'Anglès i Català | OT | 3 |
2504380 Estudis d'Anglès i Català | OT | 4 |
2504386 Estudis d'Anglès i Espanyol | OT | 3 |
2504386 Estudis d'Anglès i Espanyol | OT | 4 |
2504388 Estudis de Català i Espanyol | OT | 3 |
2504388 Estudis de Català i Espanyol | OT | 4 |
2504393 Estudis d'Anglès i Francès | OT | 3 |
2504393 Estudis d'Anglès i Francès | OT | 4 |
2504394 Estudis d'Anglès i de Clàssiques | OT | 3 |
2504394 Estudis d'Anglès i de Clàssiques | OT | 4 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
No es requereixen coneixements previs d'euskara.
És una assignatura d'iniciació en la llengua basca atenent l'aprenentatge de la llengua d'una manera pràctica.
Es treballarà la comprensió oral, la comprensió escrita, l'expressió oral, i la expressió escrita.
Continguts
Continguts comunicatius
- identificar-se i saludar
- presentar i descriure persones i objectes
- localitzar en el temps i en l'espai
Continguts gramaticals
- ortografia
- aspectes segmentals i suprasegmentals
- pronoms
- determinants
- substantius
- adjectius
- casos gramaticals (absolutiu i ergatiu)
- verbs en present simple
- oració simple
- oracions compostes i conjuncions
- vocabulari elemental
Continguts culturals
- aspectes geogràfics
- usos i costums
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Aprenentatge basat en explicacions i lectures. Exercicis pràctics. | 52 | 2,08 | 1, 4, 5, 6 |
Tipus: Supervisades | |||
Presentació, seguiment i correcció d'exercicis i treballs. | 15 | 0,6 | 1, 4, 5, 6 |
Tipus: Autònomes | |||
Exercicis i problemes que s'han de resoldre autònomament. Estudi personal. | 70 | 2,8 | 1, 4, 5, 6 |
1) Aprenentatge basat en problemes
2) Situacions simulades i resolució de casos
3) Classes expositives
4) Presentació d'exposicions i de treballs
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Exercicis tutoritzats | 4 | 10 | 0,4 | 1, 2, 3, 4, 5, 6 |
Participació activa a classe | 4 | 1 | 0,04 | 1, 4, 5, 6 |
Proves de comprensió escrita i oral i d'ús de la gramàtica i del vocabulari 1 | 23 | 0,5 | 0,02 | 1, 4, 5, 6 |
Proves de comprensió escrita i oral i d'ús de la gramàtica i del vocabulari 2 | 23 | 0,5 | 0,02 | 4, 5, 6 |
Proves de comprensió escrita i oral i d'ús de la gramàtica i del vocabulari 3 | 23 | 0,5 | 0,02 | 1, 4, 5, 6 |
Proves de comprensió escrita i oral i d'ús de la gramàtica i del vocabulari 4 | 23 | 0,5 | 0,02 | 1, 4, 5, 6 |
No hi haurà examen final.
Utilitzarem un model d'avaluació contínua; es valorarà no només l'assoliment suficient de les competències, sinó també l'adquisició progressiva de coneixements, la labor diària i la participació.
Durant el curs es realitzaran 4 proves, que valoraran la comprensió i expressió escrita i oral i l'ús de la gramàtica i vocabulari. Cada una d'aquestes proves tindrà un pes del 23% de la nota global. Fer aquestes proves més tard de les dates establertes suposa que la seva puntuació no serà sobre 10, sinó sobre 8,5. Un 4% de la nota estarà en relació amb l'assistència a classe, la labor diària, la participació i l'actitud. L'altre 4% de la nota estarà relacionat amb el lliurament dels exercicis tutoritzats. Lliurar aquets exercicis més tard de les dates establertes suposa que la seva puntuació no serà sobre el 100 %, sinó sobre el 85 %.
Qualsevol pràctica inacceptable (lliurar treballs diferents als demanats, fer fraus d'identitat en els treballs, redactar molt malament, copiar en els exàmens, etc.) suposa el suspens absolut de l'assignatura.
En cas que l'estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d'un acte d'avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte d'avaluació, amb independència del procés disciplinari que s'hi pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d'avaluació d'una mateixa assignatura, la qualificació final d'aquesta assignatura serà 0.
Es considerarà com a 'NO AVALUABLE' l'alumne que hagi realitzat menys de 2/3 parts de les activitats d'avaluació.
Per participar a la reavaluació, l'alumne ha d'haver estat prèviament avaluat en un conjunt d'activitats el pes de les quals equivalgui a un mínim de 2/3 parts de la qualificació total. Només tenen dret a la reavaluació els alumnes que, havent suspès, tinguin almenys una nota mitjana final de 3,5. Algunes tasques no es poden reavaluar (participació a classe, presentacions orals, exercicis fets a classe).
En cas que les proves no es puguin fer presencialment s'adaptarà el seu format (mantenint-ne la ponderació) a les possibilitats que ofereixen les eines virtuals de la UAB. Els deures, activitats i participació a classe es realitzaran a través de fòrums, wikis o discussions d'exercicis a través de Teams, etc. El professor vetllarà perquè l'estudiant hi pugui accedir o li oferirà mitjans alternatius, que estiguin al seu abast.
Casos particulars: els alumnes que ja saben euskara tenen un sistema d'avaluació, que en principi, té un límit de 8 sobre 10. Per concretar el seu model cal que vinguin a una tutoria específica.
En el moment de realització de cada activitat avaluativa, el professor informarà l’alumnat del procediment i la data de revisió de les qualificacions.
Billelabeitia, M. M., 2001, Esquemas de euskera, Centro de Lingüística Aplicada Atenea, Madrid.
Letamendia, J. A., 2008, Bakarka 1. Método de aprendizaje individual del euskera, Elkarlanean, Donostia.
Urruzola, B., & Illarramendi, M., 1992, Hitzetik hortzera, 1. urratsa: ikaslearen liburua, IKA Ardatz Kultur Elkartea, Gasteiz.
Zubiri, I., 1994, Gramática didáctica del euskera, [ed. revisada i augmentada], Didaktiker, Bilbo.
Lectures adaptades:
Cox, A., Aireportuko espioia, Xirimiri bilduma, Tinkoketa. [1. urratsa].
Cox, A., Bidaia arriskutsua, Irakurmendi bilduma, Elkarlanean, Donostia.
Jupp, T. C., Irabazi eta galdu, Irakurmendi bilduma, Elkarlanean, Donostia.
Diccionaris:
Elhuyar (Euskara-Gaztelera / Castellano-Vasco)
Hiztegia 3.000
[http://www.hiztegia.net]
Sarasola, I., Ed. Vox.
Recursos en xarxa:
http://www.ikasbil.eus/web/ikasbil/home
Microsoft Office
Open Oficce
Acrobat
Audacity
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PAUL) Pràctiques d'aula | 1 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 1 | Català | primer quadrimestre | tarda |