Aquesta versió de la guia docent és provisional fins que no finalitzi el període d’edició de les guies del nou curs.
Idioma Modern I (Anglès)
Codi: 100036
Crèdits: 6
2024/2025
Titulació |
Tipus |
Curs |
2500239 Història de l'Art |
OT |
3 |
2500239 Història de l'Art |
OT |
4 |
2500240 Musicologia |
OT |
3 |
2500240 Musicologia |
OT |
4 |
2500241 Arqueologia |
OT |
3 |
2500241 Arqueologia |
OT |
4 |
2500246 Filosofia |
OT |
3 |
2500246 Filosofia |
OT |
4 |
2500256 Antropologia Social i Cultural |
OT |
3 |
2500256 Antropologia Social i Cultural |
OT |
4 |
2500501 Història |
OT |
4 |
2502758 Humanitats |
OT |
3 |
2502758 Humanitats |
OT |
4 |
2503702 Ciències de l'Antiguitat |
OT |
4 |
2503998 Filologia Catalana: Estudis de Literatura i Lingüística |
OT |
4 |
2504211 Llengua i Literatura Espanyoles |
OT |
3 |
2504211 Llengua i Literatura Espanyoles |
OT |
4 |
2504388 Estudis de Català i Espanyol |
OT |
3 |
2504388 Estudis de Català i Espanyol |
OT |
4 |
Idiomes dels grups
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
Prerequisits
Per cursar aquesta assignatura s'ha de tenir un nivell d’anglès equivalent al nivell B2 del Marc Europeu Comú de Referència per a les Llengües.
Objectius
Aquesta assignatura posa èmfasi en la comprensió oral i la parla de la llengua anglesa. A partir de diversos materials es tractaran deferents aspectes gramaticals i lèxics corresponents al nivell del curs. (Es treballaran temps verbals, comparacions, condicionals entre altres) També es treballarà l’adquisició de vocabulari, correcció d’errors, comprensió de texts i organització d’escriptura.
Competències
Història de l'Art
- Que els estudiants hagin desenvolupat aquelles habilitats d'aprenentatge necessàries per emprendre estudis posteriors amb un alt grau d'autonomia
- Que els estudiants puguin transmetre informació, idees, problemes i solucions a un públic tant especialitzat com no especialitzat.
Musicologia
- Que els estudiants hagin desenvolupat aquelles habilitats d'aprenentatge necessàries per emprendre estudis posteriors amb un alt grau d'autonomia.
- Que els estudiants puguin transmetre informació, idees, problemes i solucions a un públic tant especialitzat com no especialitzat.
Arqueologia
- Desenvolupar un pensament i un raonament crítics i saber comunicar-los de manera efectiva, tant en les llengües pròpies com en una tercera llengua.
- Que els estudiants hagin desenvolupat aquelles habilitats d'aprenentatge necessàries per emprendre estudis posteriors amb un alt grau d'autonomia.
- Que els estudiants puguin transmetre informació, idees, problemes i solucions a un públic tant especialitzat com no especialitzat.
Filosofia
- Que els estudiants hagin desenvolupat aquelles habilitats d'aprenentatge necessàries per emprendre estudis posteriors amb un alt grau d'autonomia.
- Que els estudiants puguin transmetre informació, idees, problemes i solucions a un públic tant especialitzat com no especialitzat.
Antropologia Social i Cultural
- Que els estudiants hagin desenvolupat aquelles habilitats d'aprenentatge necessàries per emprendre estudis posteriors amb un alt grau d'autonomia.
- Que els estudiants puguin transmetre informació, idees, problemes i solucions a un públic tant especialitzat com no especialitzat.
Història
- Desenvolupar un pensament i un raonament crítics i saber comunicar-los de manera efectiva, tant en les llengües pròpies com en una tercera llengua.
- Que els estudiants hagin desenvolupat aquelles habilitats d'aprenentatge necessàries per emprendre estudis posteriors amb un alt grau d'autonomia.
- Que els estudiants puguin transmetre informació, idees, problemes i solucions a un públic tant especialitzat com no especialitzat.
Humanitats
- Desenvolupar un pensament i un raonament crítics i saber comunicar-los de manera efectiva, tant en les llengües pròpies com en una tercera llengua.
- Que els estudiants hagin desenvolupat aquelles habilitats d'aprenentatge necessàries per emprendre estudis posteriors amb un alt grau d'autonomia.
- Que els estudiants puguin transmetre informació, idees, problemes i solucions a un públic tant especialitzat com no especialitzat.
Ciències de l'Antiguitat
- Expressar-se oralment i per escrit en el llenguatge específic de la història, de l'arqueologia i de la filologia, tant en les llengües pròpies com en una tercera llengua.
- Que els estudiants hagin desenvolupat aquelles habilitats d'aprenentatge necessàries per emprendre estudis posteriors amb un alt grau d'autonomia.
- Que els estudiants puguin transmetre informació, idees, problemes i solucions a un públic tant especialitzat com no especialitzat.
Filologia Catalana: Estudis de Literatura i Lingüística
- Fer treballs escrits o presentacions orals efectius i adaptats al registre adequat.
- Que els estudiants hagin desenvolupat aquelles habilitats d'aprenentatge necessàries per emprendre estudis posteriors amb un alt grau d'autonomia.
- Que els estudiants puguin transmetre informació, idees, problemes i solucions a un públic tant especialitzat com no especialitzat.
Llengua i Literatura Espanyoles
- Fer treballs escrits o presentacions orals efectius i adaptats al registre adequat en diferents llengües.
- Que els estudiants hagin desenvolupat les habilitats d'aprenentatge necessàries per a emprendre estudis posteriors amb un alt grau d'autonomia.
- Que els estudiants puguin transmetre informació, idees, problemes i solucions a un públic tant especialitzat com no especialitzat.
Estudis de Català i Espanyol
- Fer treballs escrits o presentacions orals efectius i adaptats al registre adequat en diferents llengües.
- Que els estudiants hagin desenvolupat aquelles habilitats d'aprenentatge necessàries per emprendre estudis posteriors amb un alt grau d'autonomia.
- Que els estudiants puguin transmetre informació, idees, problemes i solucions a un públic tant especialitzat com no especialitzat.
Resultats d'aprenentatge
- Elaborar un discurs organitzat i correcte, oralment i per escrit, en la llengua corresponent.
- Expressar-se a la llengua estudiada, oralment i per escrit, utilitzant el vocabulari i la gramàtica de manera adequada.
- Expressar-se en la llengua estudiada, oralment i per escrit, utilitzant el vocabulari i la gramàtica de manera adequada.
- Fer presentacions orals utilitzant un vocabulari i un estil acadèmics adequats
- Fer presentacions orals utilitzant un vocabulari i un estil acadèmics adequats.
- Identificar les idees principals i les secundàries i expressar-les amb correcció lingüística.
- Mantenir una conversa adequada al nivell de l'interlocutor.
- Participar en debats sobre fets històrics respectant les opinions dels altres participants.
- Participar en els debats orals a l'aula de manera crítica i utilitzant el vocabulari de la disciplina.
- Participar en els debats orals realitzats a l'aula de manera crítica i utilitzant el vocabulari de la disciplina
- Participar en els debats orals realitzats a l'aula de manera crítica i utilitzant el vocabulari de la disciplina.
- Presentar treballs en formats ajustats a les demandes i els estils personals, tant individuals com en grup petit.
- Realitzar presentacions orals utilitzant un vocabulari i un estil acadèmic adequat
Continguts
Es faran les Unitats 1,2,3 i 5 del llibre com també altra material per treballar el material del curs.
Organització d’escriptura: Resums.
Activitats formatives i Metodologia
Títol |
Hores |
ECTS |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus: Dirigides |
|
|
|
Activitats Dirigides |
50
|
2 |
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13
|
Tipus: Supervisades |
|
|
|
Activitats Supervisades |
25
|
1 |
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13
|
Tipus: Autònomes |
|
|
|
Activitats autònomas |
50
|
2 |
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13
|
Preparar treball i presentació oral |
15
|
0,6 |
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13
|
La metodologia que segueix aquesta assignatura és la que especifica al llibre de text (vegeu Bibliografia). Es faran les Unitats 1,2,3 i 5 del text. Hi haurà bàsicament activitats d’expressió i comprensió oral. També es treballarà els resums d'exposicions orals (Ted Talks) i texts.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Avaluació
Activitats d'avaluació continuada
Títol |
Pes |
Hores |
ECTS |
Resultats d'aprenentatge |
Activitats Parlades |
10% |
3
|
0,12 |
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13
|
Avaluació continuada (tests i redaccions) |
35% |
4
|
0,16 |
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13
|
Examen final |
45% |
1,5
|
0,06 |
1, 2, 3, 6, 7, 12
|
Presentació oral |
10% |
1,5
|
0,06 |
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13
|
L’assignatura s’avaluarà de la següent manera:
Avaluació Continuada 35%
- 4 proves
Les proves es realitzaran al finalitzar les unitats del llibre i s’anunciaran una setmana abans. No es podran recuperar excepte per raons mediques o per aprovació de coordinació.
- 2 treballs d’escriptura fet a classe
- 2 treballs d'escriptura fet a casa
Presentació 10%
Examen Final 45%
Participació a classe 10%
Aquesta assignatura no preveu el sistema d’avaluació única.
En el moment de realització de cada activitat avaluativa, el professor o professora informarà l’alumnat (Moodle) del procediment i data de revisió de les qualificacions.
Recuperació:
La recuperació d’aquesta assignatura es realitzarà mitjançant una prova de síntesi amb les següents condicions:
- L’alumnat s’haurà d’haver presentat a un mínim de dos terços dels ítems d’avaluació.
- L’alumnat haurà d’haver obtingut una qualificació mitjana igual o superior a 3,5.
- La qualificació màxima que es pot obtenir a la recuperació és de 5.
Qualificació "No avaluable"
L’estudiantat rebrà la qualificació de No avaluable sempre que no hagi lliurat més del 35% de les activitats d’avaluació.
En cas que l’estudiantat realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d’un acte d’avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte d’avaluació, amb independència del procés disciplinari que s’hi pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitatsen els actes d’avaluació d’una mateixa assignatura, la qualificació final d’aquesta assignatura serà 0.
Les irregularitats fan referència, per exemple, a copiar en un examen, copiar de fonts sense indicar l'autoria, o un ús indegut de la IA com presentar com a original un treball que ha estat generat per una eina o programa d'IA. Aquestes activitats d’avaluació no són recuperables.
Bibliografia
Llibre de text:
Lansford, Lewis, Dummett, Paul, and Helen Stephenson. (2017). Keynote Advanced for "Usos Bàsics" (UAB SPECIAL EDITION). Hampshire:National Geographic Learning.
Per millorar la gramàtica es recomana:
- Kennedy-Scanlon, Michael, Pladevall, Elisabet and Cebrián, Juli (2012). Guided Error correction
Level B2. Universitat Autònoma de Barcelona Servei de Publicacions
Bellaterra
http://www.ldoceonline.com/ (Longman Dictionary of Contemporary English)
http://www.merriam-webster.com/ (Merrian-Webster dictionaries on line)
http://dictionary.cambridge.org/ (Cambridge dictionaries on line)
http://www.flo-joe.co.uk/ (Cambridge official examination practice)
http://www.els-lab.com (listening exercises with self-correction multiple-choice activities)
http://oxforddictionary.so8848.com/ (online collocation dictionary)
Programari
No s'utilitza programari específic.
Llista d'idiomes
Nom |
Grup |
Idioma |
Semestre |
Torn |
(PAUL) Pràctiques d'aula |
1 |
Anglès |
primer quadrimestre |
tarda |
(TE) Teoria |
1 |
Anglès |
primer quadrimestre |
tarda |