Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2502758 Humanitats | OB | 2 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
No n'hi ha.
Literatura Catalana és una assignatura de 6 crèdits que té l’objectiu que l’estudiant aprengui a contextualitzar els grans corrents de la literatura catalana dels segles XIX i XX en relació amb els seus precedents i amb les tradicions literàries universals.
A partir d'algunes de les obres més importants del període es vol fomentar la capacitat crítica de lectura i de contextualització.
A l’acabament del curs, l’estudiant haurà de ser capaç de:
(a) conèixer i situar històricament els autors, els gèneres i les obres més importants estudiats;
(b) comprendre el sentit de la tradició literària;
(c) entendre i comentar oralment els textos llegits;
(d) produir comentaris escrits sobre aquests textos.
L’assignatura forma part dels 60 crèdits nuclears programats per al segon curs dels estudiants d’Humanitats.
1. POESIA MEDIEVAL. AUSIÀS MARCH
2. LA CORT: HISTÒRIA, DIVULGACIÓ I CLASSICISME.
3. NARRATIVA MEDIEVAL: GÈNERES I OBRES.
4. EL MITE DE LA «DECADÈNCIA». EL RENAIXEMENT, LA CONTRAREFORMA I EL MANIERISME. EL BARROC. EL ROCOCÓ, LA IL·LUSTRACIÓ I EL NEOCLASSICISME
5. LA «RENAIXENÇA». EL ROMANTICISME. EL COSTUMISME. EL REALISME I EL NATURALISME
6. EL MODERNISME: CORRENTS I AUTORS
7. EL NOUCENTISME I L’AVANTGUARDA
8. ELS ANYS 30: DONA I LITERATURA; DIVERSIFICACIÓ DE GÈNERES
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Comentari de les lectures | 20 | 0,8 | 4, 8, 3 |
Exposició del programa | 25 | 1 | 2, 4, 9, 10, 5 |
Tipus: Supervisades | |||
Elaboració de treballs escrits | 30 | 1,2 | 1, 2, 6, 3, 5 |
Tipus: Autònomes | |||
Cerca bibliogràfica a les biblioteques i a Internet | 20 | 0,8 | 8, 10 |
Estudi dels apunts i de la bibliografia recomanada | 20 | 0,8 | 1, 6, 9 |
Lectura d'obres | 35 | 1,4 | 7, 9 |
Classe inversa.
Explicacions sobre el context històric, les tendències culturals i els aspectes més rellevants dels gèneres, els autors i les obres.
Discussió de qüestions problemàtiques i de les lectures.
Tutories.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Assistència i participació a classe | 20% | 0 | 0 | 1, 2, 4, 7, 6, 9, 10 |
Prova final | 50% | 0 | 0 | 1, 2, 4, 7, 6, 8, 3, 5 |
Treball | 30% | 0 | 0 | 1, 2, 4, 7, 6, 3, 5 |
Assistència i participació activa (20%)
Treball (30 %)
Examen escrit (50%)
Les activitats d'avaluació i els terminis es concretaran a classe. A més, aquesta informació constarà al Campus Virtual, igual que les puntuacions de les activitats d'avaluació, que es podran revisar de la manera que s'indicarà.
S'obtindrà la qualificació de «no avaluable» només si no se n'ha suspès cap activitat, exceptuant-ne la participació.
D'acord amb la normativa de la UAB, «En cas que l'estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d'un acte d'avaluació [còpia, plagi, suplantació d’identitat...], es qualificarà amb 0 aquest acte d'avaluació, amb independència del procés disciplinari que s'hi pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d'avaluació d'una mateixa assignatura, la qualificació final d'aquesta assignatura serà 0».
No es podran recuperar les activitats en què s'hagin comès irregularitats, la participació ni el treball.
Si s'han completat almenys 2/3 parts del percentatge de les activitats d'avaluació i s’ha obtingut una qualificació global com a mínim de 3,5, es tindrà dret a la recuperació. Llavors la nota màxima de l'assignatura serà 5.
En cas que les proves no es puguin fer presencialment, s’adaptarà el seu format (mantenint-ne la ponderació) a les possibilitats que ofereixen les eines virtuals de la UAB. Els deures, activitats i participació a classe es realitzaran a través de fòrums, wikis i/o discussions d’exercicis a través de Teams, assegurant que tot l’estudiantat hi pot accedir.
Avaluació única
Els estudiants que vulguin acollir-se a l'avaluació única hauran de presentar la ressenya d'una de les lectures de curs (30%) el mateix dia que es presentin a la prova final (70%), que inclourà tots els continguts de l'assignatura. Cal que prèviament hagin informat de la voluntat d'acollir-se a l'avaluació única.
S'aplicarà el mateix sistema de recuperació que per a l'avaluació continuada.
Lectures obligatòries (dossiers i els llibres que s’indicaran)
Bibliografia secundària:
Broch, Àlex (dir.). Diccionari de la literatura catalana. Barcelona: Enciclopèdia Catalana, 2008. https://www.enciclopedia.cat.
Broch, Àlex (dir.). Història de la literatura catalana. Vol. 1-6. Barcelona: Enciclopèdia Catalana - Barcino - Ajuntament de Barcelona, 2013-2020.
Riquer, Martí de; Comas, Antoni; Molas, Joaquim (dir.). Història de la literatura catalana. Vol. 1-8. Barcelona: Ariel, 1984-1988.
Rossich, Albert (dir.). Panorama crític de la literatura catalana. Vol. 1-5. Barcelona: Vicens Vives, 2009-2010.
...
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PAUL) Pràctiques d'aula | 1 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 1 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |