Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
4316837 Gestió Turística del Patrimoni Cultural | OB | 1 | 1 |
Per consultar l'idioma/es de l'assignatura caldrà anar a l'apartat "Metodologia" de la guia docent.
No hi ha prerequisits
Aquest mòdul té un doble objectiu. En primer lloc, dotar als alumnes de referents rigorosos provinents tant de l’antropologia com d’alguns àmbits de les ciències socials, como ara la sociologia, el màrqueting i l’economia per a la incorporació en l’oferta turística. En segon lloc, oferir als alumnes mètodes i instruments per poder realitzar projectes turístics (anàlisis sociològics, comercials i econòmics) tant en el marc d’una organització, com en el seu exercici professional independent. Contemporàniament, els continguts també contemplen els instruments necessaris per aprofundir en la potencialitat de l’antropologia social per a l’anàlisi del fenomen turístic associat al patrimoni cultural.
Els continguts principals d’aquest mòdul van referits a:
Tant a l’Antropologia i al consum turístic del patrimoni: profunditzar en la potencialitat de l’antropologia per fer l’anàlisi del fenomen turístic cultural. Ús de les eines de l’observació participant i aplicació de tècniques d’investigació antropològica. Eines teòriques de l’antropologia aplicades al turisme cultural: ritual, consum i canibalisme. Taxonomies del turista cultural i del turisme cultural, així com les diverses funcions del turisme cultural des del punt de vista social i antropològic.
Com a l’antropologia, el turisme cultural i les institucions i empreses culturals: la comprensió del temps i l’espai en la creació del turisme cultural: autenticitat, etnicitat i aculturació. El patrimoni cultural i la seva mercantilització, els turistes consumidors versus els seus amfitrions els creadors de productes (les institucions i empreses). Institucions, fundacions, mecenatge, empreses de turisme cultural, lleis que emparen i protegeixen al patrimoni
També a la sociologia i l’anàlisi de l’entorn i segment del mercat al que es dirigeix un projecte turístic cultural. Estudis rellevants sobre la preparació, difusió del tractament patrimonial en espais museístics i centres d’interpretació i els perfils dels visitants. El turisme accessible i sostenible com eina d’inclusió social.
Així com el màrqueting com eina de definició d’un projecte cultural patrimonial turístic: Eines per un anàlisi de costos i beneficis socials i econòmics al voltant d’un projecte turístic cultural. El mercat al qual dirigir-se tant real com potencial. Instruments per a la visualització d’un projecte i per a la gestió deprojectes turístics. Anàlisi dels aspectes organitzatius i financers a tenir en compte per a la seva perfecte execució.
La metodologia docent d'aquest mòdul es basarà en:
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes Teòriques | 26 | 1,04 | 1, 2, 3, 7, 6, 11, 8, 13, 15 |
Tipus: Supervisades | |||
Elaboració de Treballs | 22 | 0,88 | 12, 16, 5, 15, 14 |
Presentacions orals, Treballs | 23,5 | 0,94 | 12, 9, 16, 4, 13 |
Tipus: Autònomes | |||
Estudi | 72,5 | 2,9 | 9, 2, 3, 7, 11, 8, 4, 10, 14 |
L’avaluació d’aquest mòdul es basa en els següents criteris:
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Assistència i participació activa | 20% | 0 | 0 | 1, 12, 9, 6, 4, 14 |
Lliurament de Treballs | 35% | 0 | 0 | 12, 3, 7, 5, 4, 10 |
Presentacions orals, Treballs | 35% | 4 | 0,16 | 1, 2, 16, 11, 8, 5, 13, 10, 15 |
Proves de Síntesis | 10% | 2 | 0,08 | 1, 2, 7, 6, 4, 13, 10 |
Graupera Gargallo Isabel.; Grau Rebollo J. (2016). La memoria histórica como mecanismo cultural de dinamización del mundo local. Universitat Politècnica de València. Vol. 3. Núm. 1
Graupera Gargallo, Isabel. (2011). La fusta, el ferro i la fibra: memoria de les darreres drassanes de Barcelona (1939 – 1992). Estudis / Museu Marítim de Barcelona. Depóstio Legal B 40205-2011. ISBN: 978-84-15002-88-8
Santacana,J.;Martínez,Tània.;Llonch,M.;López,Victoria.(2016). ¿Qué opinan los adolescentes sobre los museos y la didáctica?. Didáctica de las Ciencias Experimentales y Sociales.31.2016/2.23-38
López Benito,Victoria.;Martínez Gil,Tània; Grevtsova,Irina.(2015). El m-learning en la didáctica del patrimonio: ¿tendencias del nuevo milenio? RevistaÍber.Didáctica de las ciencias sociales, geografía e historia.Nº80.Pp38-47
López Benito, Victoria.(2014). Evaluando aplicaciones móviles de museos de arte. ¿Un nuevo recurso interpretativo para el arte?. Revista“Clio.Historyandhistoryteaching”.Nº40
Marsal i Caldrés, E.; Graupera Gargallo Isabel (2014). Veles i vents: un mar de vida. Cabrera de Mar. Ed. E. Marsal. Depósito legal: B 17926-2014
Santacana, J.; López Benito, Vcitoria.; Martínez Gil, Tania.(2017). La ciencia que no se aprende en la red. Modelos para motivar el estudio de las ciencias a través de la arqueologia. Barcelona. Ediciones Graó
Santacana,J.; Martínez Gil,Tania; López Benito,Victoria..(2017). Enseñar y aprender entre adolescentes”, en: Santacana,J.; López Benito, V.; Martínez Gil,T. (2017). La ciencia que no se aprende en la red. Modelos para motivar el estudio de las ciencias a través de la arqueologia Pp.9-34. Barcelona: Ediciones Graó
Santacana Mestre,J.;López Benito,Victoria. (Coord.) (2014). Educación, tecnología digital y patrimonio cultural: para una educación inclusiva. Gijón. Editorial Trea
Peñuelas Reixach, Ll. (2009). La docencia y aprendizaje del Derecho. 84-7248-313-4. Marcial Pons, (3ª ed.)
Casanellas, M. ; Durán JM. y Peñuelas Reixach, Ll. (2009). Incentius fiscals a activitats d'interès general en cultura i patrimoni. Estudio. Núm.10, noviembre 2009. Publicado en la pàgina web www.gencat.cat/cultura/publicacions de la Consejería de Cultura de la Generalitat de Catalunya
Peñuelas Reixach, Ll. (2006). Valor de mercado de los bienes en el sistema tributario espanyol. Marcial Pons, Madrid, 2006.
A la plataforma Moodle