Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
4316479 Interpretació de Conferències | OB | 2 | A |
Podeu accedir-hi des d'aquest enllaç. Per consultar l'idioma us caldrà introduir el CODI de l'assignatura. Tingueu en compte que la informació és provisional fins a 30 de novembre de 2023.
Haver cursat i aprovat el mòdul "Tècniques d'Interpretació i Contextualització de la Disciplina" de primer curs.
-Fer un treball de final de màster en l’àmbit de la Interpretació de Conferències o en àmbits similars com ara la Interpretació als Serveis Públics.
-Desenvolupar la capacitat reflexiva i crítica.
-Ampliar el coneixement sistemàtic dels àmbits d’estudi bàsics i el domini de les aptituds i les metodologies de treball que hi estan associades.
-Tenir la capacitat de fer servir adequadament els recursos específics de suport a l’estudi, a la feina i a la investigació en un context professional i acadèmic.
-Tenir la capacitat de solucionar problemes en entorns nous o poc coneguts y en contextos amplis o multidisciplinaris, relacionats amb la interpretació de conferències o àmbits similars.
-Poder exposar i defensar els resultats obtinguts.
Tot i que s’accepten tipus de treballs finals diferents segons el tipus de recerca que s’hagi fet, el contingut del treball ha de tenir els apartats següents:
-Resum (màxim 200 paraules)
-Paraules clau
-Introducció
-Objectius
-Metodologia
-Cos del treball
-Conclusions
-Bibliografía
Activitats supervisades:
Tutories
Activitats autònomes:
Redacció del treball de final de Màster
Lectura d’articles
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Supervisades | |||
Tutories | 11 | 0,44 | |
Tipus: Autònomes | |||
Redacció del treball | 275 | 11 |
Per tal que el Treball de Final de Màster sigui avaluat l’alumne/a haurà de:
-presentar el treball escrit
-defensar el treball de manera presencial davant la comissió d’avaluació
La defensa consistirà en exposar el treball presentat de manera resumida durant un màxim de 15 minuts. Si l’estudiant ho desitja podrà projectar material audiovisual de suport durant la defensa. Els membres de la comissió d’avaluació podran fer preguntes i encetar un debat amb l’alumne/a durant un màxim de 30 minuts sobre aspectes tant de la defensa oral com del treball escrit que considerin rellevants. La defensa oral del treball serà pública i, si a la sala hi ha algun professor/a de l’equip docent del Màster que vulgui fer alguna pregunta sobre el Treball de l’alumne/a, ho podrà fer.
Idioma: Es pot redactar i defensar en espanyol, anglès, francès, alemany o català.
Per a l’avaluació del Treball de Final de Màster, el tribunal tindrà en compte:
• El treball escrit, tot avaluant tant els aspectes formals (adequació del llenguatge utilitzat, ús correcte de les taules, figures i referències, adequació a la llargada establerta, etc.), com el contingut del treball (claredat conceptual del plantejament, exposició clara i concisa dels diferents apartats, capacitat de discussió i d’interpretació de la informació presentada, valoració de la revisió bibliogràfica que s’ha fet, capacitat de valorar la significació de la feina que s’ha fet). Es valorarà que els resultats assolits siguin sòlids i innovadors, la seva capacitat d’aplicació i l’assoliment dels objectius establerts a l’inici del treball.
• La defensa oral, tot avaluant la claredat, concisió i rigor de l’expressió, la qualitat de la presentació audiovisual, en cas que s’hagi fet servir aquest suport, la gestió del temps destinat a la defensa i la capacitat de resposta a les preguntes del tribunal.
Els criteris de qualificació es basaran en la proposta dels membres de la comissió d’avaluació. Les qualificacions van de 0 a 10. El mòdul es considerarà aprovat si s’obté una nota igual o superior a 5.
Si es detecta de manera anticipada alguna forma de plagi, o mala pràctica similar, el tutor o tutora n’informarà la coordinadora del màster i l’estudiant i s’impedirà que la defensa es dugui a terme.
Es considera plagi (http://www.plagiarism.org/):
- presentar un treball aliè com a treball propi;
- adoptar paraules o idees d’altres autors sense el reconeixement que es mereix (és a dir, sense citar);
- no fer servir cometes quan es cita de manera literal;
- donar informació incorrecta sobre la veritable font de la cita;
- parafrasejar una font sense esmentar la font (és a dir, sense citar);
- parafrasejar de manera abusiva, fins i tot quan es cita la font.
Comissió d’avaluació:
La comissió d’avaluació estarà formada per la coordinadora del màster, el tutor o tutora del treball i un altre professor/a de la Facultat de Traducció i Interpretació, de preferència un/a docent del Màster Universitari en Interpretació de Conferències.
Aquest mòdul no contempla l´avaluació única.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Primer lliurament - 20% del treball | 20% | 2 | 0,08 | 3, 4, 5, 6, 11 |
Segon lliurament - 50% del treball | 30% | 2 | 0,08 | 3, 4, 5, 6, 11 |
Tercer lliurament - 100% del treball i defensa | 50% | 10 | 0,4 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 |
Amadeo, I. & Solé, J. (1996). Curs pràctic de redacció. Barcelona: Columna.
Castelló, M. et al. (2007). Escribir y comunicarse en contextos científicos y académicos.
Conocimientos y estrategias. Barcelona: GRAÓ.
Clanchy, J. & Ballard, B. (2000). Cómo se hace un trabajo académico: Guía práctica para
estudiantes universitarios. Zaragoza: Prensas Universitarias de Zaragoza.
Eco, H. (1977). Cómo se hace una tesis. Técnicas y procedimientos de investigación,
estudio y escritura. Barcelona: GEDISA.
Ferrer, V., Carmona, M. & Soria, V. (2012). El Trabajo de Fin de Grado. Guía para
estudiantes, docentes y agentes colaboradores. Madrid: McGrawHill-Interamericana de
España.
Onieva, J. L. (1995). Curso superior de redacción. Madrid: Editorial Verbum.
Quesada, J. (1987). Redacción y presentación del trabajo intelectual: Tesinas, Tesis
doctorales, Proyectos, Memorias y Monografías. Madrid: Paraninfo.
Rigo, A. & Genescà, G. (2000). Tesis i treballs: Aspectes formals. Vic: Eumo.
Riquelme, J. (2006). Canon de presentación de trabajos universitarios. Modelos
académicos y de investigación. Salamanca: Aguaclara.
Walker, M. (2000). Cómo escribir trabajos de investigación. Barcelona: Gedisa.
Recursos online:
Oxford Brookes University (2006). Bibliography. Researching and writing a dissertation
or Project. www.brookes.ac.uk/library/guides/researchingthesis.doc
California State University (2005). Master´s Thesis/Project Guidelines: Advisement
Handbook. www.csus.edu/indiv/b/brocks/Courses/EDS%20250/MA_Advise_Guide.pdf
Carter. W. (2010). How to Write a Master Thesis or Dissertation?
http://www.tadafinallyfinished.com/how-to-write-a-masters-thesis.html
Aula virtual: Moodle,
Processador de text: Word (o similar)
Lector de pdf: Acrobat Reader (o similar),
Navegador: Chrome,