Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
4316481 Didàctica del Xinès per a Hispanoparlants | OB | 0 | 2 |
Per consultar l'idioma/es de l'assignatura caldrà anar a l'apartat "Metodologia" de la guia docent.
No hi ha prerequisits.
L'objectiu principal d'aquest mòdul és que l'alumnat pugui posar en pràctica els coneixements adquirits a la resta de mòduls en un aula de xinès com a llengua estrangera. Per superar aquest mòdul, l'alumnat ha de demostrar ser capaç d'analitzar críticament la realitat observada a l'aula i de planificar, desenvolupar i avaluar una intervenció didàctica i reflexionar sobre la pràctica realitzada.
Aquest mòdul preveu una dedicació de 225 hores per part de l'alumnat. La major part d'aquestes hores, un total de 175, es desenvoluparan en el centre educatiu on es realitzin les pràctiques. A més de les 175 hores al centre, es realitzaran seminaris de pràctiques i tutories (10 hores) destinats a posar en comú i debatre, amb el grup de pràctiques i la persona encarregada de fer la tutoria acadèmica, totes aquelles qüestions concretes que sorgeixin durant el desenvolupament de les pràctiques a l’aula. Els horaris dependran del centre on es realitzin les pràctiques, per això caldrà que l'alumnat es coordini amb l'equip docent del centre educatiu. L'estada al centres finalitzarà quan ja s'hagi complert tot el període de pràctiques.
La llengua vehicular d'aquesta assignatura és el xinès.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Seminaris de pràctiques | 6 | 0,24 | 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 14 |
Tutories | 4 | 0,16 | 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 14 |
Tipus: Supervisades | |||
Pràctiques | 175 | 7 | 1, 2, 3, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 |
Tipus: Autònomes | |||
Elaboració de treballs o informes | 20 | 0,8 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 9, 10, 12, 13 |
Lectures i documentació | 5 | 0,2 | 5, 6 |
Per aprovar el mòdul de pràctiques és imprescindible obtenir una puntuació mínima de 5 (sobre 10) en cadascuna de les tres activitats d'avaluació i complir el 100% de les hores presencials al centre educatiu assignat. També és imprescindible assistir com a mínim al 80% dels seminaris de pràctiques que direigeix la persona responsable de la tutoria acadèmica.
A l'informe corresponent a la tutoria acadèmica s'avalua:
A l'informe corresponent a la tutoria professional s'avalua:
AQUESTA ASSIGNATURA NO ADMET AVALUACIÓ ÚNICA.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Carpeta de l'estudiant | 30% | 15 | 0,6 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 9, 10, 12, 13 |
Informe tutoria acadèmica | 30% | 0 | 0 | 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 14 |
Informe tutoria professional | 40% | 0 | 0 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 |
Alexakos, Konstantinos. (2015) Being a teacher / researcher: A primer on doing authentic inquiry research on teaching and learning. Rotterdam: Sense Publishers.
Dooly, Melinda. (2016). Proyectos didácticos para aprender lenguas. En Dolors Masats y Luci Nussbaum (Eds.), Enseñanza y aprendizaje de las lenguas extranjeras en educación secundaria obligatoria (pp.169-193). Madrid: Síntesis.
Escobar Urmeneta, Cristina. (2001). La organización de la enseñanza. En Luci Nussbaum y Mercè Bernaus (Eds.), Didáctica de las lenguas extranjeras en la educación secundaria obligatoria (pp. 207-232). Madrid. Síntesis.
Lineros, Rocío. (2006). Elaboración de unidades didácticas y actividades de aula para la clase de español segunda lengua (E/L2) en contextos escolares. En María Elena García Gutiérrez (Coord.), La educación lingüística y literaria en secundaria. Materiales para la formación del profesorado. Volumen I: la educación lingüística (pp. 241-274). Murcia: Consejería de Educación y Cultural de la Región de Murcia. Disponible en: http://servicios.educarm.es/templates/portal/ficheros/websDinamicas/154/III.3.lineros.pdf
Masats, Dolors; Mont, Maria, & González-Acevedo, Nathaly (Eds). (2019). SECTION THREE: Reflections from the classroom: Teacher internship from different perspectives. In Joint efforts for innovation: Working together to improve foreign language teaching in the 21st century (pp. 117-149). Rothersthorpe: Paragon Publishing. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.3064130
Pellegrinelli, Marco. (2007). Enseñanza del chino en primaria: Un caso práctico. En María Ángeles Iglesias Madrigal, María Jesús Martínez Galán y Óscar Ramos Alonso (Eds.). La enseñanza de la lengua china como lengua extranjera en España. (pp. 309–327). Valladolid: Ayuntamiento de Valladolid.
No cal disposar de cap programari concret per poder realitzar aquest mòdul.