Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
4315658 Polítiques Socials i Acció Comunitària | OB | 0 | A |
Per consultar l'idioma/es de l'assignatura caldrà anar a l'apartat "Metodologia" de la guia docent.
Els prerequisits per a cursar el Mòdul de Treball Final de Màster és haver realitzat prèviament tots els altres mòduls del Màster, és a dir els mòduls 1, 2, 3, 4, 5, 6 i 7.
L'objectiu del Treball de Fi de Màster (TFM) és la posada en pràctica dels aprenentatges adquirits en el Màster permetent a l'alumne el desenvolupament d'una investigació a partir d'una experiència o estudi de cas concret, que abordi algun dels continguts aportats en el desenvolupament del Màster.
Els alumnes realitzaran una investigació o proposta d'intervenció, a partir de l'aprofundiment en una de les visites de cas, o bé a partir d'un tema escollit pels alumnes entorn a polítiques socials o accions comunitàries, sobre el qual han de realitzar una aproximació real i treball de camp per a la investigació.
La metodologia docent combina de manera central la tutorització col·lectiva en petits grups, la realització de seminaris, la realització d'una investigació o proposta d'intervenció per part de l'alumne, la realització de la memòria del TFM i el seguiment i supervisió de forma continuada per part del tutor.
Els alumnes seran distribuïts en petits grups d'entre 4 i 6 persones, segons preferències temàtiques o orientacions de les investigacions / propostes d'intervenció del TFM, i els serà assignat un tutor.
Aquest tutor orientarà els treballs dels alumnes i fomentarà l'intercanvi entre aquests, la realització de seminaris temàtics, etc.
Els alumnes en aquest espai d'intercanvi i supervisió hauran d'anar presentat els avenços en el seu treball, segons la pauta que vagi indicant el tutor.
Finalment els alumnes hauran de redactar un esborrany definitiu del TFM, a contrastar amb el tutor, de forma prèvia a la seva presentació com a document final. Un cop validat el document pel tutor, aquest haurà de presentar la versió definitiva i defendarla de forma oral davant el corresponent Tribual.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
seminaris, exercicis pràctics en grup a l'aula i debats | 22,5 | 0,9 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 |
Tipus: Supervisades | |||
Tutories de seguiment | 32,5 | 1,3 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 |
Tipus: Autònomes | |||
Lectura d'articles / capítols llibre / informes d'interès i visualització de material audiovisual | 70 | 2,8 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 |
El treball es qualifica de la següent manera:
La memòria escrita del TFM s'avaluarà tenint present els següents criteris:
- Objectius i hipòtesi, preguntes o aportacions de nou coneixement del treball: oportunitat del tema, originalitat, plantejament dels objectius i de les hipòtesis, preguntes o aportacions de nou coneixement.
- Metodologia i fonts: bibliografia adequada i àmplia, recopilació de dades correcta.
- Contingut: anàlisi de les dades rigorosa, marc teòric adequat, aportació i innovació del treball, importància dels resultats.
- Aspectes formals: redacció acurada, presentació correcta, notes a peu de pàgina, referències bibliogràfiques d’acord amb les normes.
- Procés que ha seguit l’alumne en la seva elaboració: la capacitat de treball i la resolució de dificultats, la planificació i puntualitat en els lliuraments de les tasques.
També caldrà fer una defensa oral del treball realitzat davant un tribunal que valorarà el treball escrit i la capacitat de l'alumne per exposar i comunicar el treball tenint en compte els següents criteris:
- L’estructura de la presentació i discurs.
- L’ús dels recursos emprats.
- L’oralitat i capacitat d’empatia, la resposta adequada a les preguntes.
- La demostració del coneixement i domini del tema analitzat.
- L’administració del temps disponible.
- L'adequació i oportunitat del tema.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Memòria escrita del TFM i defensa oral davant un tribunal avaluador | 100% | 100 | 4 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 |
Per cursar aquest mòdul no és necessari cap programari.