2023/2024
Treball de Fi de Màster
Codi: 43416
Crèdits: 6
Titulació |
Tipus |
Curs |
Semestre |
4314928 Gestió d'Empreses Hoteleres |
OB |
0 |
2 |
Idiomes dels grups
Per consultar l'idioma/es de l'assignatura caldrà anar a l'apartat "Metodologia" de la guia docent.
Equip docent
- Daniel Blabia Girau
- Carlos Martinez Lizama
- Sebastian Aparicio Rincon
Equip docent extern a la UAB
- Pau Morata
Prerequisits
No hi han prerequisitis per cursar aquesta mòdul
Objectius
El Treball Final de Màster té una dedicació de 6 ECTS i consistirà en un projecte individual de desenvolupament d'un pla d'empresa hotelera o bé un projecte de recerca o aplicació empresarial on es desenvolupi en profunditat el marc teòric del tema escollit i culmini amb una aplicació pràctica / empírica.
Els objectius són:
- Permetre als alumnes investigar un tema relatiu al sector hoteler, on a partir de l'aplicació de la metodologia científica pugui resoldre alguna qüestió de caràcter pràctic i d'interès professional
- Avaluar la viabilitat d'un pla d'empresa en el sector hoteler
- Utilitzar la càrrega de treball del TFM així com els coneixements d'un determinat establiment hoteler per fer algun projecte de consultoria.
Competències
- Aplicar les TIC en la gestió i en l'anàlisi de l'activitat per a la millora i identificació de noves oportunitats de negoci.
- Demostrar una visió global i integradora de l'entorn socioeconòmic mundial i avançar les seves implicacions en la gestió hotelera.
- Dissenyar i interpretar sistemes de control a diferents a diferents nivells organitzatius específics de les companyies hoteleres.
- Dominar els coneixements i les eines de la gestió hotelera avançada.
- Establir en la gestió una orientació a la qualitat i la responsabilitat social corporativa.
- Establir una estratègia comercial (preus i contingents) específica per a cada un dels canals de comercialització hotelera.
- Fer una estratègia i la seva implementació en gestió dels recursos humans.
- Formular plans estratègics corporatius a partir de la identificació i anàlisi de les variables rellevants de l'entorn i de les capacitats i recursos corporatius.
- Gestionar cadenes hoteleres amb una visió integradora de les diferents àrees de negoci.
- Identificar i relacionar indicadors amb els quals elaborar informes per a la presa de decisions.
- Que els estudiants siguin capaços d'integrar coneixements i enfrontar-se a la complexitat de formular judicis a partir d'una informació que, tot i ser incompleta o limitada, inclogui reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a l'aplicació dels seus coneixements i judicis.
- Que els estudiants sàpiguen aplicar els coneixements adquirits i la seva capacitat de resolució de problemes en entorns nous o poc coneguts dins de contextos més amplis (o multidisciplinaris) relacionats amb la seva àrea d'estudi.
- Que els estudiants sàpiguen comunicar les seves conclusions, així com els coneixements i les raons últimes que les fonamenten, a públics especialitzats i no especialitzats d'una manera clara i sense ambigüitats.
- Que els estudiants tinguin les habilitats d'aprenentatge que els permetin continuar estudiant, en gran manera, amb treball autònom a autodirigit.
- Realitzar plans de màrqueting hotelers acompanyats dels seus conseqüents plans econòmics i financers.
- Tenir coneixements que aportin la base o l'oportunitat de ser originals en el desenvolupament o l'aplicació d'idees, sovint en un context de recerca.
- Treballar en equips de caràcter interdisciplinari.
Resultats d'aprenentatge
- Aplicar a un cas real les eines i les tècniques desenvolupades en les diferents matèries.
- Aplicar eines avançades de gestió tot identificant els factors clau d'èxit corporatius i alineant-les per aconseguir la màxima eficàcia de l'organització.
- Aplicar les tècniques d'anàlisi d'entorn a un cas real.
- Confeccionar un pla de RRHH real coherent amb el pla estratègic general, quantificar-lo a efectes econòmics i fer que inclogui la gestió del talent i el coneixement.
- Confeccionar un pla de comercialització aplicat a un cas real al costat dels costos esperats d'aquest i el seu retorn per cada canal de venda comprès al pla de màrqueting de la companyia.
- Confeccionar un pla de màrqueting real coherent amb el pla estratègic general, així com el compte de resultats que hi està associat.
- Confeccionar un pla de qualitat conforme amb els objectius estratègics definits per a un cas real.
- Confeccionar un pla estratègic real a partir de l'anàlisi externa i interna a partir de la identificació de les capacitats i dels recursos per marcar, posteriorment, els objectius estratègics que cal aconseguir, les accions necessàries i les mesures d'acompliment associades.
- Definir els requeriments de les TIC, així com la seva anàlisi cost-benefici, aplicades al cas real estudiat al TFM.
- Dissenyar un pla de sistemes d'informació i TIC real que serveixi de suport a la gestió i a l'anàlisi posterior per a la presa de decisions.
- Establir un sistema real d'indicadors de gestió en els diferents nivells i departaments.
- Identificar i relacionar indicadors amb els quals elaborar informes per a la presa de decisions.
- Que els estudiants siguin capaços d'integrar coneixements i enfrontar-se a la complexitat de formular judicis a partir d'una informació que, tot i ser incompleta o limitada, inclogui reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a l'aplicació dels seus coneixements i judicis.
- Que els estudiants sàpiguen aplicar els coneixements adquirits i la seva capacitat de resolució de problemes en entorns nous o poc coneguts dins de contextos més amplis (o multidisciplinaris) relacionats amb la seva àrea d'estudi.
- Que els estudiants sàpiguen comunicar les seves conclusions, així com els coneixements i les raons últimes que les fonamenten, a públics especialitzats i no especialitzats d'una manera clara i sense ambigüitats.
- Que els estudiants tinguin les habilitats d'aprenentatge que els permetin continuar estudiant, en gran manera, amb treball autònom a autodirigit.
- Tenir coneixements que aportin la base o l'oportunitat de ser originals en el desenvolupament o l'aplicació d'idees, sovint en un context de recerca.
- Treballar en equips de caràcter interdisciplinari.
Continguts
L'estructura, així com el contingut del TFM, estarà supervisat pel tutor assignat a cada estudiant de manera que s'adapti a la temàtica escollida i la disponibilitat de dades.
Metodologia
Idioma impartició docència: castellà
El procés d'aprenentatge es desenvolupa a través de:
- Realització del TFM individualment seguint l'estructura acordada amb el tutor.
- Tutorització continuada de seguiment del TFM, mitjançant reunions presencials o virtuals tutor-estudiant
- El TFM ha de defensar públicament davant tribunal
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Avaluació
Aquesta assignatura/mòdul no preveu el sistema d’avaluació única
L'estudiant ha de realitzar-almenys quatre tutories durant el procés de desenvolupament del TFM amb el/la tutor/a.
Activitats d'avaluació continuada
Títol |
Pes |
Hores |
ECTS |
Resultats d'aprenentatge |
Informe tutor |
30% |
0
|
0 |
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18
|
Valoració del tribunal |
70% |
0
|
0 |
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17
|
Bibliografia
Inicialment la recomanarà cada tutor per facilitar l'inici de la feina però majoritàriament haurà de ser aportada i identificada per l'estudiant.