Logo UAB
2023/2024

Experiències Professionals: Àrees Consolidades i Emergents a través de Casos Reals

Codi: 43171 Crèdits: 6
Titulació Tipus Curs Semestre
4313788 Gestió dels Recursos Humans en les Organitzacions OT 0 2

Professor/a de contacte

Nom:
Sergi Serrano González
Correu electrònic:
sergi.serrano.gonzalez@uab.cat

Idiomes dels grups

Podeu accedir-hi des d'aquest enllaç. Per consultar l'idioma us caldrà introduir el CODI de l'assignatura. Tingueu en compte que la informació és provisional fins a 30 de novembre de 2023.

Equip docent

Susana Pallares Parejo
Sergi Serrano González

Equip docent extern a la UAB

Enric Soler
Javier de la Morena
M. Rosario Aoiz
Paco Megías
Raquel Rocamora

Prerequisits

No té prerequisits


Objectius

És un mòdul eminentment pràctic que exemplifica algunes de les àrees emergents en els Recursos Humans a través de la presentació de Business cases implementats en diferents organitzacions a manera de casos d'èxit que permeten il·lustrar intervencions concretes en empreses reals.

L'estudiantat en finalitzar el mòdul serà capaç de:

- Analitzar casos reals d'intervencions a l'àrea dels Recursos Humans

- Reflexionar sobre l'alineació de l'estratègia de Recursos Humans a l'estratègia de negoci de l'organització

- Analitzar les conseqüències de la intervenció sobre el compte de resultats de l'organització (directes i indirectes)

- Analitzar les implicacions de les diferents intervencions sobre el comportament de les persones.


Competències

  • Atendre de forma adequada les demandes de clients interns i externs.
  • Avaluar plans operatius i programes específics de RRHH per introduir elements de millora.
  • Que els estudiants tinguin les habilitats d'aprenentatge que els permetin continuar estudiant, en gran manera, amb treball autònom a autodirigit
  • Valorar les particularitats dels diferents contextos i les seves implicacions en la funció de RRHH.

Resultats d'aprenentatge

  1. Identificar factors crucials per adaptar la implementació de programes i sistemes de RRHH de caràcter innovador a diferents tipus d'organització.
  2. Identificar i valorar deficiències en el disseny i en la implantació de programes i sistemes de RRHH.
  3. Proposar ajustaments al disseny i a la implantació de determinats programes i sistemes de RRHH.
  4. Reflexionar des dels àmbits emergents en les implicacions en el seu rol de tècnic de RRHH.

Continguts

Els continguts del mòdul van en la línia de les experiències vivenciadas i relatades pels professionals en gestió dels rrhh. En tractar-se de professionals externs aquestes experiències es van tancant amb el devenir del curs. Entretant, l'estructura de continguts es composa d'una introducció, des de la qual es presenta als estudiants l'escenari actual dels recursos humans, l'Era de les persones i el Talent, i de diferents Business Cases, des dels quals s'abordarà l'alienació d'objectius, la gestió del talent i de la diversitat, l’engagement i el wellness empresarial, entre altres. Aquests Business Cases es corresponen a diferents experiències dutes a terme per reconegudes organitzacions de diferents sectors i àmbits.


Metodologia

La metodologia docent utilitzada en aquest mòdul és variada i està dissenyada en funció dels objectius definits:

- Exposició de casos reals d'empreses (Peer Coaching i Stretch Assignment).
- Debats (participació en Fòrums i Reading)
- Elaboració del portafoli

Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.


Activitats formatives

Títol Hores ECTS Resultats d'aprenentatge
Tipus: Dirigides      
Anàlisi de situacions reals a l'aula 15 0,6 3
Sessions classes magistrals 15 0,6 4
Tipus: Supervisades      
Fòrums 15 0,6 4
Ressolució d'exercicis 45 1,8 2
Tipus: Autònomes      
Cerca d'informació 15 0,6 2
Portafolis: informes de reflexió personal 30 1,2 1
Reading 15 0,6 3

Avaluació

Creació PORTAFOLI:

L'avaluació del mòdul es realitzarà mitjançant el lliurament d'un informe que contindran, cadascun d'ells, les reflexions personals de cada participant sobre l'experiència pràctica exposada en cada sessió. El lliurament de l'informe serà dins del termini establert que s'indicarà en cada cas i el promig de les notes de cadascún d'ells configurará la nota final del mòdul.

Avaluació única

Normativa acadèmica de la Universitat Autònoma de Barcelona https://www.uab.cat/doc/TR_normativa_academica_UAB

Article 265. Avaluació única

2. La sol·licitud d’avaluació única suposa la renúncia a l’avaluació continuada, i implica el lliurament en una única data del nombre necessari d’evidències avaluadores per acreditar i garantir la consecució dels objectius i els resultats d’aprenentatge establerts en l’assignatura.

L'avaluació única no implica la no assistència a les sessions presencials. Durant les sessions presencials es poden realitzar activitats que siguin necessàries per a poder realitzar de manera satisfactòria les evidències d'avaluació.

Els i les estudiants que s'acullin a l'opció d'avaluació única presentaran, una vegada finalitzat el mòdul, les mateixes evidències previstes per a la modalitat d'avaluació continuada.

S'aplicarà el mateix sistema de recuperació que el de l'avaluació continuada.

Recuperació

Podran optar a recuperació l'alumnat que no hagi assolit els criteris establerts per a superar el mòdul i aquells que hagin estat avaluats en un conjunt d'activitats amb un pes mínim de 2/3 parts de la qualificació total del mòdul.

La nota mínima per a poder optar a la recuperació es de 3.5.

Pautes d'avaluació de la Facultat de Psicologia https://www.uab.cat/doc/DOC_PautesAvaluacio_FP_23-24


Activitats d'avaluació continuada

Títol Pes Hores ECTS Resultats d'aprenentatge
Informe experiència professional 1 14.3% 0 0 1, 2, 3, 4
Informe experiència professional 2 14.3% 0 0 1, 2, 3, 4
Informe experiència professional 3 14.3% 0 0 1, 2, 3, 4
Informe experiència professional 4 14.3% 0 0 1, 2, 3, 4
Informe experiència professional 5 14.3% 0 0 1, 2, 3, 4
Informe experiència professional 6 14.3% 0 0 1, 2, 3, 4
Informe experiència professional 7 14.3% 0 0 1, 2, 3, 4

Bibliografia

-


Programari

-