2023/2024
Treball de Fi de Màster
Codi: 43081
Crèdits: 9
Titulació |
Tipus |
Curs |
Semestre |
4313799 Direcció i Organització de Turisme d'Esdeveniments |
OB |
0 |
A |
Idiomes dels grups
Per consultar l'idioma/es de l'assignatura caldrà anar a l'apartat "Metodologia" de la guia docent.
Prerequisits
No hi ha prerequisits
Objectius
1.- Posseir i comprendre els coneixements que permetin ser originals en el desenvolupament i/o aplicació d'idees en un context d'invesigació
2.- Aplicar els coneixements assolits i la capacitat de resolució de problemes en entorns nous o poc coneguts dins de contextos més amplis (o multidisciplinars) relacionats amb el seu àmbit d'estudi
3.- Integrar coneixements i enfrontar-se a la complexitat de formular judicis a partir d'una informació que, sent incompleta o limitada, inclogui reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a l'aplicació dels seus coneixements i judicis
4.- Comunicar clarament i sense ambigüitats conclusions, coneixements i les raons que els sustenten a públics especialitzats i no especialitzats
5.- Demostrar que posseeixen les habilitats d'aprenentatge que els hi permetran continuar estudiant de manera autònoma
Competències
- Adaptar-se a noves situacions, adquirint iniciativa per desenvolupar estratègies innovadores i competitives.
- Analitzar, raonar críticament, sintetitzar, organitzar i planificar els entorns i les actuacions de gestió.
- Dissenyar i planificar accions de comunicació i de màrqueting per a esdeveniments, entenent la visió de l'empresa que contracta l'organització d'un esdeveniment.
- Identificar els actors i conceptes fonamentals del turisme d'esdeveniments per analitzar les dades sectorials d'actualitat i poder detectar noves tendències.
- Planificar i dur a terme treballs d'anàlisi sectorials així com plans d'empresa en l'àmbit del turisme d'esdeveniments.
- Planificar i gestionar els diferents tipus d'activitats necessàries per a l'organització d'un esdeveniment (disseny, comercialització, producció i avaluació).
- Que els estudiants siguin capaços d'integrar coneixements i enfrontar-se a la complexitat de formular judicis a partir d'una informació que, tot i ser incompleta o limitada, inclogui reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a l'aplicació dels seus coneixements i judicis.
- Que els estudiants sàpiguen aplicar els coneixements adquirits i la seva capacitat de resolució de problemes en entorns nous o poc coneguts dins de contextos més amplis (o multidisciplinaris) relacionats amb la seva àrea d'estudi.
- Que els estudiants sàpiguen comunicar les seves conclusions, així com els coneixements i les raons últimes que les fonamenten, a públics especialitzats i no especialitzats d'una manera clara i sense ambigüitats.
- Que els estudiants tinguin les habilitats d'aprenentatge que els permetin continuar estudiant, en gran manera, amb treball autònom a autodirigit.
- Tenir coneixements que aportin la base o l'oportunitat de ser originals en el desenvolupament o l'aplicació d'idees, sovint en un context de recerca.
Resultats d'aprenentatge
- Adaptar-se a noves situacions, adquirint iniciativa per desenvolupar estratègies innovadores i competitives.
- Analitzar estadísticament les noves tendències del sector del turisme d'esdeveniments.
- Analitzar, raonar críticament, sintetitzar, organitzar i planificar els entorns i les actuacions de gestió.
- Comparar diferents zones geogràfiques utilitzant dades disponibles sobre el turisme d'esdeveniments.
- Crear i dissenyar un esdeveniment nou.
- Elaborar un pla de màrqueting i de millora d'un esdeveniment ja existent.
- Investigar acadèmicament l'estat del sector del turisme d'esdeveniments en una àrea geogràfica o període temporal.
- Localitzar bibliografia i dades disponibles sobre el turisme d'esdeveniments.
- Que els estudiants siguin capaços d'integrar coneixements i enfrontar-se a la complexitat de formular judicis a partir d'una informació que, tot i ser incompleta o limitada, inclogui reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a l'aplicació dels seus coneixements i judicis.
- Que els estudiants sàpiguen aplicar els coneixements adquirits i la seva capacitat de resolució de problemes en entorns nous o poc coneguts dins de contextos més amplis (o multidisciplinaris) relacionats amb la seva àrea d'estudi.
- Que els estudiants sàpiguen comunicar les seves conclusions, així com els coneixements i les raons últimes que les fonamenten, a públics especialitzats i no especialitzats d'una manera clara i sense ambigüitats.
- Que els estudiants tinguin les habilitats d'aprenentatge que els permetin continuar estudiant, en gran manera, amb treball autònom a autodirigit.
- Realitzar un estudi de mercat per a un esdeveniment específic.
- Recopilar dades empíriques disponibles o de nova creació.
- Redactar amb llenguatge acadèmic.
- Seleccionar i sintetitzar bibliografia especialitzada.
- Tenir coneixements que aportin la base o l'oportunitat de ser originals en el desenvolupament o l'aplicació d'idees, sovint en un context de recerca.
- Utilitzar correctament el sistema de cites bibliogràfiques.
Continguts
En el primer Mòdul es dediquen tres sessions magistrals a explicar Tècniques d’Investigació relacionades amb un treball de recerca així com les que s’apliquen a un Pla d’Empresa. L'estudiantat disposa de personal docent doctorat per a la tutorització del procés, revisió i avenços d'aquest Treball.
Metodologia
Activitats d’aprenentatge
1. Presencials:
1.1 Classes magistrals
1.2 Tutories
2. No presencials tutoritzades:
2.1. Estudi personal
2.2 Recerca de bibliografia
2.3. Recollida de dades
2.4 Elaboració del Treball Final de Màster
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Avaluació
Avaluació persona tutora Treball Final del Màster: 30% de la nota
Presentació i defensa del Treball Final de Màster. Avaluació tribunal acadèmic: 70% de la nota
Activitats d'avaluació continuada
Títol |
Pes |
Hores |
ECTS |
Resultats d'aprenentatge |
Presentació i defensa del Treball Final de Màster |
70% |
10
|
0,4 |
1, 11, 4, 14, 12, 6, 9, 8, 3, 10, 17
|
Valoració tutor Treball Final de Màster |
30% |
5
|
0,2 |
2, 11, 7, 5, 9, 18, 13, 3, 16, 10, 15, 17
|
Bibliografia
Máster Universitario en Dirección y Organización de Turismo de Eventos: Normativa y Guía básica de los aspectos formales para la elaboración del Trabajo Final de Máster
Urbano, David y Rodriguez, Lluís: GUIA PARA LA ELABORACIÓN DE UN PLAN DE EMPRESA1 David Urbano y Lluís Rodríguez Departamento de Economía de la Empresa. Universitat Autònoma de Barcelona