Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
4313816 Biblioteca Escolar i Promoció de la Lectura | OT | 0 | 1 |
Podeu accedir-hi des d'aquest enllaç. Per consultar l'idioma us caldrà introduir el CODI de l'assignatura. Tingueu en compte que la informació és provisional fins a 30 de novembre de 2023.
Cap.
Referits a coneixements:
Referits a procediments:
1. Recursos digitals d’informació: la biblioteca digital
2. Eines per a la desenvolupament de la biblioteca digital
3. L’organització i curació dels recursos en línia
4. La tria i la selecció de recursos
5. La difusió i la comunicació
6. Serveis i activitats
7. Promoció de la lectura
8. Competència informacional en context digital
La actividad formativa se desarrollará a partir de las dinámicas siguientes:
• Clases magistrales / expositivas por parte del profesor
• Lectura y visualización de tutoriales textuales y audiovisuales
• Análisis y discusión en foros virtuales de artículos y fuentes documentales
• Prácticas de aula: resolución de problemas / casos / ejercicios
• Elaboración de trabajos de aplicación de TIC y selección de recursos
• Tutorías y seguimiento de las actividades en línea
Se reservarán 15 minutos de una sesión para facilitar la evaluación del curso por parte del alumnado.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Creació de productes i eines digitals | 50 | 2 | 1, 7, 2, 3, 4, 5, 6, 8, 10, 9 |
Pràctiques de selecció i organització de recursos digitals per a la col.lecció | 25 | 1 | 1, 2, 9 |
L'avaluació del mòdul es realitzarà mitjançant les activitats que s'assenyalen:
La nota final serà el promig ponderat de les activitats previstes. Per poder aplicar aquest criteri serà necessari obtenir com a mínim un 4 a totes les activitats realitzades durant el desenvolupament del mòdul. L'assistència a classe és obligatòria. Per poder obtenir una avaluació final positiva l'estudiant haurà d'haver assistit a un mínim d'un 80% de les sessions.
El procediment de revisió de les proves es realitzarà de forma individual.
Per poder-se acollir a l'avaluació continuada l'alumne ha de presentar i complir totes les condicions esmentades. En cas contrari, es considerarà No presentat. No es preveuen condicions específiques d'avaluació per a casos particulars. En tot cas, si ni n'ha algun, es considerarà en la comissió de coordinació.
Avaluació única
En el cas d'optar per a l'avaluació única, s’aplicarà el mateix sistema d'avaluació i recuperació que per l’avaluació continuada però els lliuraments escrits es faran en un únic dia (22 de desembre). Cap d'aquestes entregues rebrà avaluació formativa. En aquestes activitats s'afegeix una entrevista avaluadora. Per tant, en el cas d'optar a l'avaluació única les evidències que s'avaluaran seran les mateixes que a l’avaluació continuada, afegint l’entrevista avaluadora, amb els següents percentatges:
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Ex. 1: Disseny i elaboració d'un web de biblioteca escolar amb el programari Wordpress, amb una breu Memòria explicativa de l'exercici. | 30% | 17 | 0,68 | 3, 5, 8 |
Ex. 2: Disseny i elaboració d'un producte digital audiovisual relacionat amb la literatura infantil o juvenil amb el programari Thinglink (Individual, 15%) | 15 % | 31 | 1,24 | 1, 7, 2, 3, 4, 5, 6, 8, 10, 9 |
Ex. 3: Disseny i elaboració d'una exposició virtual relacionada amb la literatura infantil o juvenil amb el programari People Art Factory (Individual, 20% | 20% | 27 | 1,08 | 1, 5, 9 |
Ex. 4: Selecció de recursos digitals i elaboració d'un repositori digital amb el programari Pearltrees (Individual, 20%) | 20% | 0 | 0 | 1, 5, 9 |
• Disseny i elaboració d'un llibre digital col·laboratiu amb el programari Bookcreator (Grupal, 20%) | 15% | 0 | 0 | 6, 9 |
Baró, Mònica (2011). Biblioteca escolar y nuevas alfabetizaciones. A: Ministerio de Educación. Leer.es. https://leer.es/documents/235507/242734/art_prof_biblioescolar_monicabaro.pdf/2abe33ca-89c2-48c6-880e-3231333a42f8 [10-III-2018]
Blasco, Anna, Durban, Glòria. (2011). "La biblioteca escolar i les TIC, entorns articulars de la c-info". Competència informacional a l'aula. https://sites.google.com/a/xtec.cat/cinfo-aula/ [10-III-2018]
Generalitat de Catalunya. Biblioteca escolar 2.0 https://sites.google.com/a/xtec.cat/biblioteca-escolar-2-0/ [10-III-2018].
IFLA/UNESCO (2013). Manifiesto de la IFLA/UNESCO sobre las Bibliotecas Digitales. https://www.ifla.org/ES/publications/manifiesto-de-las-ifla-unesco-sobre-las-bibliotecas-digitales
IFLA/UNESCO (2018). Directrius IFLA per a la biblioteca escolar. 2a edició revisada. https://drive.google.com/file/d/146_i1nBwVt9FMmGDT_2D_tNpkN50NPwF/view
Margaix, Dídac. (2007). "Conceptos de web 2.0 y biblioteca 2.0: origen, definiciones y retos para las bibliotecas actuales". El profesional de la información, v. 16, n. 2. http://www.oei.es/tic/kx5j65q110j51203.pdf [10-III-2018]
Merlo, José Antonio. (2010)."La Biblioteca en la web social". A: Educación y bibliotecas, nº 177, 61-65. http://gredos.usal.es/jspui/bitstream/10366/75726/1/DBD_MerloVega_La_Biblioteca_en_la_web_social.pdf [10-III-2018]
Pons, Amadeu. (2012). Directrius de l'IFLA sobre el servei d'informació digital. Barcelona: COBDC. http://www.cobdc.org/publica/directrius/sumaris.html [10-III-2018].
Wordpress
Thinglink
Bookcreator
Pearltrees
People Art Factory
Diverses aplicacions