Logo UAB
2023/2024

Pràctiques Professionals i de Recerca en Patologia Molecular

Codi: 42899 Crèdits: 9
Titulació Tipus Curs Semestre
4313794 Bioquímica, Biologia Molecular i Biomedicina OT 0 A

Professor/a de contacte

Nom:
Francesca Canalias Reverter
Correu electrònic:
francesca.canalias@uab.cat

Idiomes dels grups

Podeu accedir-hi des d'aquest enllaç. Per consultar l'idioma us caldrà introduir el CODI de l'assignatura. Tingueu en compte que la informació és provisional fins a 30 de novembre de 2023.


Prerequisits

1) Disposar del títol de grau o llicenciatura, preferentment en l'àmbit de les Ciències de la Vida o de la Salut (Biomedicina, Bioquímica, Genètica, Medicina, Veterinària, Farmàcia, etc).

2) Bon nivell de català o castellà, i anglès.


Objectius

Que l'estudiantat conegui i aprengui a desenvolupar-se en l'entorn professional, així com promoure una actitud proactiva i emprenedora en l'àmbit de la Patologia Molecular i, de forma més genèrica, en l'àmbit de la Biomedicina

 


Competències

  • Analitzar els resultats de la recerca per a obtenir nous productes biotecnològics o biomèdics i transferir-los a la societat
  • Analitzar i explicar la morfologia i els processos fisiològics normals i les alteracions que s'hi produeixen a escala molecular utilitzant el mètode científic.
  • Concebre, dissenyar, desenvolupar i sintetitzar projectes científics i biotecnològics en l'àmbit de la bioquímica, la biologia molecular o la biomedicina.
  • Desenvolupar el raonament crític en l'àmbit d'estudi i i en relació amb l'entorn científic o empresarial.
  • Que els estudiants siguin capaços d'integrar coneixements i enfrontar-se a la complexitat de formular judicis a partir d'una informació que, tot i ser incompleta o limitada, inclogui reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a l'aplicació dels seus coneixements i judicis
  • Que els estudiants sàpiguen aplicar els coneixements adquirits i la seva capacitat de resolució de problemes en entorns nous o poc coneguts dins de contextos més amplis (o multidisciplinaris) relacionats amb la seva àrea d'estudi.
  • Que els estudiants sàpiguen comunicar les seves conclusions, així com els coneixements i les raons últimes que les fonamenten, a públics especialitzats i no especialitzats d'una manera clara i sense ambigüitats
  • Que els estudiants tinguin les habilitats d'aprenentatge que els permetin continuar estudiant, en gran manera, amb treball autònom a autodirigit
  • Tenir coneixements que aportin la base o l'oportunitat de ser originals en el desenvolupament o l'aplicació d'idees, sovint en un context de recerca
  • Treballar individualment i en equip en un context multidisciplinari.
  • Utilitzar i gestionar informació bibliogràfica i recursos informàtics relacionats amb la bioquímica, la biologia molecular o la biomedicina.
  • Utilitzar terminologia científica per a argumentar els resultats de la recerca i saber comunicar-los oralment y per escrit.

Resultats d'aprenentatge

  1. Analitzar els resultats de la recerca per a obtenir nous productes biotecnològics o biomèdics i transferir-los a la societat
  2. Desenvolupar el raonament crític en l'àmbit d'estudi i i en relació amb l'entorn científic o empresarial.
  3. Desenvolupar els coneixements sobre els processos fisiològics normals que operen en els éssers humans i les alteracions moleculars en malaltia i aplicar-los al marc real d'un projecte de R+D+I o d'un procés productiu dins d'un equip de treball d'una entitat pública o privada.
  4. Dissenyar i dur a terme un projecte d'investigació o de pràctica professional en l'àmbit de la bioquímica, la biologia molecular o la biomedicina.
  5. Que els estudiants siguin capaços d'integrar coneixements i enfrontar-se a la complexitat de formular judicis a partir d'una informació que, tot i ser incompleta o limitada, inclogui reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a l'aplicació dels seus coneixements i judicis
  6. Que els estudiants sàpiguen aplicar els coneixements adquirits i la seva capacitat de resolució de problemes en entorns nous o poc coneguts dins de contextos més amplis (o multidisciplinaris) relacionats amb la seva àrea d'estudi.
  7. Que els estudiants sàpiguen comunicar les seves conclusions, així com els coneixements i les raons últimes que les fonamenten, a públics especialitzats i no especialitzats d'una manera clara i sense ambigüitats
  8. Que els estudiants tinguin les habilitats d'aprenentatge que els permetin continuar estudiant, en gran manera, amb treball autònom a autodirigit
  9. Tenir coneixements que aportin la base o l'oportunitat de ser originals en el desenvolupament o l'aplicació d'idees, sovint en un context de recerca
  10. Treballar individualment i en equip en un context multidisciplinari.
  11. Utilitzar i gestionar informació bibliogràfica i recursos informàtics relacionats amb la bioquímica, la biologia molecular o la biomedicina.
  12. Utilitzar terminologia científica per a argumentar els resultats de la recerca i saber comunicar-los oralment y per escrit.

Continguts

Estada en un centre públic de recerca o sanitari o en una empresa privada, realitzant tasques pròpies de l'àmbit de la Patologia Molecular, amb l'objectiu d'augmentar la seva capacitació en les aplicacions professionals o de recerca de la Bioquímica i la Biologia Molecular.

 

 

 

 

 

 

 

 


Metodologia

Realització d'activitats pràctiques segons el projecte formatiu. Lectura d'articles científics. Tutories. Presentació i discussió de resultats. Elaboració i presentació oral de la memòria de pràctiques. Un total de 200 hores de pràctiques supervisades i 24 hores autònomes.

Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.


Activitats formatives

Títol Hores ECTS Resultats d'aprenentatge
Tipus: Supervisades      
Estada en pràctiques 200 8 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12
Tipus: Autònomes      
Elaboració de la memòria 24 0,96 1, 2, 3, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12

Avaluació

La memòria de pràctiques i la presentació oral tindran les característiques especificades a la Guia Docent del Treball de Fi de Màster (TFM) (veure l'apartat "continguts"), atès que aquesta memòria i la seva defensa s'utilitzen per avaluar els dos mòduls.

Per a que l'alumnat sigui avaluat, cal que el coordinador del mòdul rebi l'informe confidencial del responsable de l'estada i la memòria de pràctiques elaborada per l'estudiantat, en el termini previst fixat prèviament pel coordinador. A més, l'estudiantat haurà de realitzar una presentació oral del seu treball de recerca. En cas de no complir algun d'aquests requisits, la qualificació del mòdul serà "NO AVALUABLE".

Important: Si es detecta plagi total o parcial d'altres fonts a la memòria de pràctiques lliurada, es considerarà automàticament com un suspens del mòdul sencer.

Aquest mòdul no preveu el sistema d'avaluació única. 


Activitats d'avaluació continuada

Títol Pes Hores ECTS Resultats d'aprenentatge
Informe del responsable de l'estada o del tutor acadèmic 30 % 0 0 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12
Memòria de pràctiques 35 % 0 0 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12
Presentació oral 35 % 1 0,04 1, 2, 5, 6, 7, 10, 12

Bibliografia

La bibliografia de referència serà la presentada en cadascun dels mòduls del Màster que es cursin, més aquella específica de la temàtica de les pràctiques professionals i de recerca.


Programari

El programari serà l'utilitzat en cadascun dels mòduls del Màster que es cursin, més aquell específic de la temàtica de les pràctiques professionals i de recerca