Agar, M. (1996). The professional stranger: An informal introduction to ethnography (2nd ed). Academic Press.
Ardèvol, E., Bertrán, M., Callén, B., & Pérez, C. (2003). Etnografía virtualizada: La observación participante y la entrevista semiestructurada en línea.
Athenea Digital. Revista de Pensamiento e Investigación Social,
3.
http://www.redalyc.org/resumen.oa?id=53700305
Arias Valencia, M. M., & Giraldo Mora, C. V. (2011). El rigor científico en la investigación cualitativa.
Investigación y Educación en Enfermería,
29(3).
http://www.redalyc.org/articulo.oa?id=105222406020
Attride-Stirling, J. (2001). Thematic networks: An analytic tool for qualitative research.
Qualitative Research,
1(3), 385-405.
https://doi.org/10.1177/146879410100100307
Becker, H. S., & Richards, P. (2011). Manual de escritura para científicos sociales: Cómo empezar y terminar una tesis, un libro o un artículo. Siglo Veintiuno Editores Argentina.
Biglia, B., & Bonet-Martí, J. (2009). La construcción de narrativas como método de investigación psico- social. Prácticas de escritura compartida.
Forum Qualitative Sozialforschung / Forum: Qualitative Social Research,
10(1).
http://www.qualitative-research.net/index.php/fqs/article/view/1225
Boyatzis, R. E. (1998). Transforming Qualitative Information: Thematic Analysis and Code Development. Sage Publications.
Bradford, N. J., Rider, G. N., Catalpa, J. M., Morrow, Q. J., Berg, D. R., Spencer, K. G., & McGuire, J. K. (2019). Creating gender: A thematic analysis of genderqueer narratives.
International Journal of Transgenderism,
20(2-3), 155-168.
https://doi.org/10.1080/15532739.2018.1474516
Braun, V., & Clarke, V. (2006). Using thematic analysis in psychology.
Qualitative Research in Psychology,
3(2), 77-101.
https://doi.org/10.1191/1478088706qp063oa
Calderón, C. (2002). Criterios de calidad en la Investigación Cualitativa en Salud (ICS): Apuntes para un debate necesario. Revista Española de Salud Pública, 76(5), 473-482.
Capella, C. (2013). Una propuesta para el estudio de la identidad con aportes del análisis narrativo. Psicoperspectivas, 13(2), 117-128.
Cardona, I. P., Arredondo, J. R., & Elias, P. V. i. (2012). La deriva: Una técnica de investigación psicosocial acorde con la ciudad contemporánea. Boletín de Antropología Universidad de Antioquia, 27(44), 144-163.
Coffey, A., & Atkinson, P. (2005). Encontrar El Sentido a Los Datos Cualitativos: Estrategias Complementarias De Investigación. Universidad de Alicante.
Denzin, N. K. (2002). Social Work in the Seventh Moment.
Qualitative Social Work,
1(1), 25-38.
https://doi.org/10.1177/147332500200100102
Echeverría, G., & Martín Maturana, J. (2015). Análisis crítico del discurso de políticas públicas en diversidad sexual en Chile.
Universitas Psychologica,
14(4), 1485-1498.
https://doi.org/10.11144/Javeriana.up14-4.acdp
El Hussein, M., Jakubec, S., & Osuji, J. (2015). Assessing the FACTS: A Mnemonic for Teaching and Learning the Rapid Assessment of Rigor in Qualitative Research Studies. The Qualitative Report, 20(8), 1182-1184.
Emerson, R. M., Fretz, R. I., & Shaw, L. L. (1995). Writing Ethnographic Fieldnotes. The University of Chicago Press.
Fairclough, N. (2012). Critical discourse analysis. 36.
Fardella Cisternas, C., Sisto Campos, V., & Jiménez Vargas, F. (2016). Nosotros los académicos. Narrativas identitarias y autodefinición en la universidad actual.
Universitas Psychologica,
14(5), 1625.
https://doi.org/10.11144/Javeriana.upsy14-5.nani
Frank, A. W. (2012). Practicing dialogical narrative analysis. En
Varieties of narrative analysis (pp. 33-52). SAGE Publications, Inc.
https://doi.org/10.4135/9781506335117.n3
Gandarias Goikoetxea, I. (2014). Tensiones y distensiones en torno a las relaciones de poder en investigaciones feministas con Producciones Narrativas.
Quaderns de Psicologia,
16(1), 127-140.
https://doi.org/10.5565/rev/qpsicologia.1210
García Fernández, N., & Montenegro Martínez, M. (2014). Re/pensar las Producciones Narrativas como propuesta metodológica feminista: Experiencias de investigación en torno al amor romántico.
Athenea Digital. Revista de pensamiento e investigación social,
14(4), 63-88.
https://doi.org/10.5565/rev/athenea.1361
Gaytán, M. S. (2008). From Sombreros to Sincronizadas: Authenticity, Ethnicity, and the Mexican Restaurant Industry.
Journal of Contemporary Ethnography,
37(3), 314-341.
https://doi.org/10.1177/0891241607309621
Goodall, H. L. (2000). Writing the New Ethnography. Altamira Press.
Grau Rebollo, J., Escribano Castaño, P., Valenzuela-Garcia, H., & Lubbers, M. J. (2019). Charities as symbolic families: Ethnographic evidence from Spain.
Journal of Organizational Ethnography,
8(1), 25-41.
https://doi.org/10.1108/JOE-03-2018-0012
Hidalgo Tenorio, E. (2011). Critical Discourse Analysis, An overview.
Nordic Journal of English Studies,
10(1), 183.
https://doi.org/10.35360/njes.247
Holstein, J. A., & Gubrium, J. F. (2012).
Varieties of Narrative Analysis. SAGE Publications.
http://srmo.sagepub.com/view/varieties-of-narrative-analysis/SAGE.xml
Kaufman, P. (2013). Scribo Ergo Cogito: Reflexivity through Writing. Teaching Sociology, 41(1), 70-81.
Kaufmann, J.-C., & Singly, F. de. (2011). L’entretien compréhensif. Colin.
King, N. (2004). Using Templates in the Thematic Analysis of Text. En C. Cassell (Ed.), Essential guide to qualitative methods in organizational research (pp. 256-270). SAGE Publications.
Levitt, H. M. (2019).
Reporting qualitative research in psychology: How to meet APA style journal article reporting standards. American Psychological Association.
https://doi.org/10.1037/0000121-000
Levitt, H. M., Motulsky, S. L., Wertz, F. J., Morrow, S. L., & Ponterotto, J. G. (2017). Recommendations for designing and reviewing qualitative research in psychology: Promoting methodological integrity.
Qualitative Psychology,
4(1), 2-22.
https://doi.org/10.1037/qup0000082
Lewis, J. A. (2009). Redefining Qualitative Methods: Believability in the Fifth Moment. International Journal of Qualitative Methods, 8(2), 1-14.
Locke, D. (1997). La ciencia como escritura (A. Méndez Rubio, Trad.). Cátedra.
Martínez-Guzmán, A., & Montenegro, M. (2010). Narrativas en torno al Trastorno de Identidad Sexual. De la multiplicidad transgénero a la producción de trans-conocimientos. Prisma Social, 4, 1-44.
Martín-i-Gómez, A., & Pujol Tarrés, J. (2013). Desglosando la transformación epistemológica: Una exploración en narrativas constitutivas de disidencia social.
Athenea Digital. Revista de pensamiento e investigación social,
13(2), 103-120.
https://doi.org/10.5565/rev/athenead/v13n2.1028
McLellan, E., MacQueen, K. M., & Neidig, J. L. (2003). Beyond the Qualitative Interview: Data Preparation and Transcription.
Field Methods,
15(1), 63-84.
https://doi.org/10.1177/1525822X02239573
Mendia Azkue, I., Luxán, M., Legarreta, M., Guzmán, G., Zirion, I., & Azpiazu Carballo, J. (Eds.). (2015).
Otras formas de (re) conocer. Reflexiones, herramientas y aplicaciones desde la investigación feminista. Hegoa.
http://publicaciones.hegoa.ehu.es/publications/329
Moen, T. (2008). Reflections on the Narrative Research Approach. International Journal of Qualitative Methods, 5(4), 56-69.
Noreña, A. L., Alcaraz-Moreno, N., Rojas, J. G., & Rebolledo-Malpica, D. (2012). Aplicabilidad de los criterios de rigor y éticos en la investigación cualitativa. Aquichán, 12(3), 263-274. http://www.scielo.org.co/pdf/aqui/v12n3/v12n3a06.pdf.
Ochoa, M. P., Navarro, P. R., & Navarro, S. R. (2015). ¿Cómo diagnosticar a un niño? Diagnóstico del Trastorno de Déficit Atencional con Hiperactividad desde una perspectiva discursiva crítica.
Athenea Digital. Revista de pensamiento e investigación social,
15(1), 91-110.
https://doi.org/10.5565/rev/athenea.1304
Olmos Alcaraz, A. (2015). Análisis crítico de discurso y etnografía: Una propuesta metodológica para el estudio de la alteridad con poblaciones migrantes.
Empiria. Revista de metodología de ciencias sociales,
32, 103-128.
https://doi.org/10.5944/empiria.32.2015.15311
Onwuegbuzie, A. J., Leech, N. L., & Collins, K. M. T. (2010). Innovative Data Collection Strategies in Qualitative Research. Qualitative Report, 15(3), 696-726.
Ozonas, L., & Perez, A. (2004). La entrevista semiestructurada. Notas sobre una práctica metodológica desde una perspectiva de género. La Aljaba, 9(05), 198-203.
Rennels, T. R., & Purnell, D. F. (2017). Accomplishing Place in Public Space: Autoethnographic Accounts of Homelessness.
Journal of Contemporary Ethnography,
46(4), 490-513.
https://doi.org/10.1177/0891241615619990
Reynoso, C. (1991). El surgimiento de la antropología posmoderna. Gedisa.
Saldaña, J. (2009). The coding manual. SAGE.
Schöngut Grollmus, N., & Pujol Tarrés, J. (2015). Stories about Methodology: Diffracting Narrative Research Experiences.
Forum Qualitative Sozialforschung / Forum: Qualitative Social Research,
16(2).
http://www.qualitative-research.net/index.php/fqs/article/view/2207
Silvia, P. J. (2007). How to write a lot: A practical guide to productive academic writing (1st ed). American Psychological Association.
Taylor, C., & Gibbs, Graham R. (2010).
Online QDA - Preparing data. Online QDA.
http://onlineqda.hud.ac.uk/Intro_QDA/preparing_data.php
van Dijk, T. A. (2016). Estudios Críticos del Discurso: Un enfoque sociocognitivo. Discurso & Sociedad, 1, 137-162.
van Dijk, T. A. (2017). Análisis Crítico del Discurso. Revista Austral de Ciencias Sociales, 30, 203-222.
Van Maanen, J. (2011). Tales of the field: On writing ethnography (2nd ed). University of Chicago Press.
Vargas-Jiménez, I. (2012). LA ENTREVISTA EN LA INVESTIGACIÓN CUALITATIVA: NUEVAS TENDENCIAS Y RETOS. THE INTERVIEW IN THE QUALITATIVE RESEARCH: TRENDS AND CHALLENGERS.
Revista Electrónica Calidad en la Educación Superior,
3(1), 119-139.
https://doi.org/10.22458/caes.v3i1.436
Weiss, R. S. (1995). Learning from strangers: The art and method of qualitative interview studies (1. paperback ed). Free Press.
Wolcott, H. F. (2008). Ethnography: A way of seeing (2nd ed). Altamira Press.