Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
4313256 Continguts de Comunicació Audiovisual i Publicitat | OT | 0 | A |
Podeu accedir-hi des d'aquest enllaç. Per consultar l'idioma us caldrà introduir el CODI de l'assignatura. Tingueu en compte que la informació és provisional fins a 30 de novembre de 2023.
Haver superat el procés de selecció que realitza la Coordinació del Master.
Aquest mòdul profunditza en la recerca de les principals tendències en formats i programació audiovisuals i publicitaris que afectes als continguts en diferents suports.
L'aprofundiment en les diferents tendències conduirà cap a l'avaluació dels principals indicadors i aportacions de la investigació sectorial. L'anàlisi dels models representatius complementarà la compressió dels principals fenòmens que marquen les tendències nacionals i internacionals.
La metodologia és una combinació de sessions magistrals i seminaris, en els que s'introdueix la resolució de casos. La interacció amb l'alumne a partir de la lectura d'articles i/o informes del sector, visionats i audicions és la clau pel desenvolupament del mòdul.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Sessions teòriques | 75 | 3 | 1, 3, 5, 8, 9 |
Tipus: Supervisades | |||
Seminaris | 50 | 2 | 1, 2, 4, 8, 12, 13 |
Tipus: Autònomes | |||
Estudi personal | 150 | 6 | 2, 6, 7, 8, 9, 12, 13 |
Els alumnes han de realitzar un treball individual exploratori sobre una tendència en l'àmbit dels continguts audiovisuals i publicitaris a partir d'un cas pràctic. Aquest ha de ser contextualitzat en relació a l'ecosistema i al gènere programàtic al que s'adscriu. És imprescindible definir les varialbes que evidencien estar davant una tendència.
En cas que l’estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d’un acte d’avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte d’avaluació, amb independència del procés disciplinari que s’hi pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d’avaluació d’una mateixa assignatura, la qualificació final d’aquesta assignatura serà 0.
Aquesta assignatura no preveu el sistema d'avaluació única.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Examen teòric | 90% | 22,5 | 0,9 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 |
Seminaris | 10% | 2,5 | 0,1 | 1, 2, 4, 5, 7, 10, 11 |
Bibliografia bàsica (es recomanarà específica durant les sessions)
Artwick, Claudette G. (2013). “Reporters on twitter”, Digital Journalism, Vol 1, Issue 2. http://dx.doi.org/10.1080/21670811.2012.744555
Bonini, Tiziano & Monclús, Belén. (2015). Radio Audiences and Participation in the Age of Network Society, London, New York: Routlegde.
Català, Josep M. & Cerdán, Josetxo (Eds.) (2008). Después de lo real (I y II), núm. 57 y 58, Valencia: Archivos de la Filmoteca. http://www.archivosdelafilmoteca.com/index.php/archivos/article/view/203
Chowdhury, Rafi; Finn, Adam & Olsen, Grant (2007)."Investigating the simultaneous presentation of advertising and television programming". Journal of Advertising, 36(3), 85-96.
Peña, César (2018). 2018 ¿el año del usuario? Lab.rtve.es: España. http://lab.rtve.es/las-claves/tendencias-periodismo-tecnologia-2018-2018-01-02/
Quintana, Àngel (2011). Después del cine: Imagen y realidad en la era digital, Barcelona: El Acantilado.
Riambau, Esteve (2011). Hollywood en la era digital: de Jurassic Park a Avatar, Madrid:Cátedra.
Ribes, Xavier; Monclús, Belén & Gutiérrez, Maria (2015). “Del oyente al radioprosumer. Gestión de la participación de la audiencia en la radio del siglo XXI”, Trípodos, num. 36, pp. 55-74.
Romero, Laura (2012). “Radio y arte sonoro: ¿es posible la integración?”. En Gallego, J. Ignacio & García Leiva, M. Trinidad (coords.) Sintonizando el futuro: Radio y producción sonora en el siglo XXI, Madrid: Instituto RTVE.
Sands, Ken (2009). "High Cost, Low Quality Plague Newspaper Video Efforts". Poynter. http://www.poynter.org/how-tos/digital-strategies/e-media-tidbits/98937/high-cost-low-quality-plague-newspaper-video-efforts/
Scolari, Carlos A. (2014) “Narrativas transmedia: nuevas formas de comunicar en la era digital”. En Anuario AC/E de Cultura Digital, 72-81. https://www.socialnautas.es/wpcontent/uploads/2016/10/6Transmedia_CScolari.pdf
Teixeira, Thales; Wedel, Michel & Pieters, Rik (2012). "To Zap or Not to Zap: How to Insert the Brand in TV Commercials to Minimize Avoidance".GfK Marketing Intelligence Review, 4(1), 14-23.
Wenrichter, Antonio (2004). Desvíos de lo real. El cine de no ficción, Madrid: T & B Editores.
Williams, Kaylene; Petrosky, Alfred; Hernandez, Edward & Page, Robert. (2011). "Product placement effectiveness: revisited and renewed". Journal of Management and Marketing Research", 7, 1-24.
No són necessaris coneixements de programari específic, més enllà dels processadors de textos.