Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
4313385 Química Industrial i Introducció a la Recerca Química | OB | 0 | 1 |
Podeu accedir-hi des d'aquest enllaç. Per consultar l'idioma us caldrà introduir el CODI de l'assignatura. Tingueu en compte que la informació és provisional fins a 30 de novembre de 2023.
La docència, inclosos els materials didàctics lliurats als estudiants, serà en anglès. Calen per tant bones habilitats de comunicació en aquesta llengua.
El curs suposa que l'estudiant té un coneixement sòlid de les diferents branques de la química (coneixement que normalment mostra un Graduat en Química).
L'objectiu d'aquest mòdul és l'estudi de les propietats químiques de materials actualment d'interès per a la recerca o la indústria química. El curs es basarà en exemples seleccionats de materials moleculars, supramoleculars, nanoestructurats i heterogenis i en l'estudi de les seves aplicacions en diferents camps, així com les tècniques emprades per a la seva caracterització.
- Dispositius i materials supramoleculars: reconeixement molecular i autoassemblatge;
fotofísica supramolecular i fotoquímica; dispositius i màquines moleculars; materials
supramoleculars (monocapes, pel·lícules, vesícules, gels). Jordi Hernando (8 h)
- Nanopartícules metàl·liques, punts quàntics, nanotubs, grafens, ful·lerens, cristalls
líquids. Mª José Esplandiu (7 h).
- "Metal Organic Frameworks": des de molècules i ions metàl·lics fins a cristalls i
superestructures. Jorge Albalad (4 h).
- Gels i biomaterials. Utilització de radiació de sincrotró per al seu estudi. Roberto Boada (5 h)
- Tecnologies de materials i microfabricació per a sistemes miniaturitzats. Maria del Mar Puyol (6 h).
- Aplicacions de nanopartícules metàl·liques en catàlisi. Roser Pleixats (3h)
- Materials per a Energia Sostenible: combustibles solars; fotosíntesi artificial; divisió de l'aigua; oxidació de l'aigua;
reducció de l'aigua; Reducció de CO2. Xavier Sala (4h)
Classes de Teoria El professor explicarà els continguts a l'aula amb pissarra i material multimèdia,
que es posaran a disposició dels alumnes al "Campus Virtual" de l'entorn de Moodle.
Aquestes sessions expositives conformaran la major part de la docència teòrica
del programa. Estudi personal El treball personal de l'alumne és un aspecte molt important i gairebé indispensable
per tal que els estudiants superin l'assignatura A més de les tasques més obvies
(com ara preparar i estudiar apunts i llibres, preparar exercicis, etc.), algunes parts
del temari ben delimitades es deixaran als estudiants per treballar per ells mateixos.
En aquests casos, es posaran a disposició hores de consultes personals que ajudin a
sedimetar els coneixements adquirits pels alumnes.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes de Teoria | 38 | 1,52 | 1, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 |
Tipus: Autònomes | |||
Treball personal i estudi | 92 | 3,68 | 2, 5, 13 |
- Cada professor decideix el nombre i la tipologia d'activitats d'avaluació: presentacions orals, exàmens escrits, lliurament d'articles discutits, proves.
- La nota final del mòdul serà la suma de les notes de cada professor multiplicada pel percentatge de les seves classes en la docència total del mòdul.
- Per aprovar un mòdul, és obligatori obtenir una nota superior a 5 en el 75% de totes les activitats per fer la mitjana amb altres notes del professor o del mòdul.
- Hi haurà un període al gener per repetir exàmens escrits amb notes inferiors a 5. En cas d'exàmens amb notes inferiors a 3,5, serà obligatori per a l'estudiant. En cas d'exàmens entre 3,5 i 5, seria opcional.
- Les notes d'altres activitats d'avaluació (per exemple, presentacions orals) faran mitjana amb la resta de les notes del professor/mòdul independentment del valor. No hi haurà opció de repetir aquestes activitats d'avaluació.
MOLT IMPORTANT: El plagi total i parcial de qualsevol dels exercicis es considerarà automàticament un SUSPENS (0) de l'exercici plagiat, del qual a més es perd el dret a recuperació. Si es repeteix lasituació, es suspendrà l'assignatura sencera. PLAGIAR és copiar de fonts no identificades d'un text, sigui una sola frase o més, que es fa passar per producció pròpia (AIXÒ INCLOU COPIAR FRASES O FRAGMENTS D'INTERNET I AFEGIR-LOS SENSE MODIFICACIONS AL TEXT QUE ES PRESENTA COM A PROPI), i és una ofensa greu. Cal aprendre a respectar la propietat intel·lectual aliena i a identificar sempre les fonts que es puguin fer servir, i és imprescindible responsabilitzar-se de l'originalitat i autenticitat del text propi.
En cas que l'estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d'un acte d'avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte d'avaluació, amb independència del procés disciplinari que s'hi pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d'avaluació d'una mateixa assignatura, la qualificació final d'aquesta assignatura serà 0.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Exercicis i Evidències | 30% | 6 | 0,24 | 2, 5, 6, 9, 10, 11, 12, 13, 14 |
Exàmens Escrits | 50% | 10 | 0,4 | 1, 3, 4, 7, 8, 9, 13 |
Presentacions Orals | 20% | 4 | 0,16 | 2, 10, 13, 14 |
Cada professor proporcionarà als alumnes una llista de referències adequades
(documents científics, llibres, enllaços, etc.) per a cada part del programa.
No s'utilitza programari específic en aquerst mòdul.